وینکل

فروشگاه چندمنظوره ی وینکل

وینکل

فروشگاه چندمنظوره ی وینکل

فروش انواع تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی

پیوندهای روزانه

۸ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروزه عصر، عصر تکنولوژی و فناوری است به گونه‌ای که آثار این توسعه و پیشرفت در کلیه شئون زندگی بشر نمایان است و کمتر حوزه‌ای از حیات انسان وجود دارد که متاثر از این تحول شگرف نباشد.

یکی از این تغییرات به حوزه پست و ارسال و مراسلات مربوط می‌شود طوری که می‌توان بر خلاف گذشته، مدارک خود را به جای فرستادن از طریق پست با سیستم رایانه ارسال کرد.

کافی است با بارگذاری تصاویر اسناد مورد نظر، آن‌ها را به وسیله یک سیستم کامپیوتری در ظرف زمان کوتاهی به مقصد ارسال کرد و هیچ هزینه اضافه‌ای هم متحمل نشد. این کار با خرید یک دستگاه اسکنر قابل دسترسی و انجام است.

اسکنر چیست؟

اولین اسکنر (Scanner) یا پویشگر در سال ۱۹۵۷ به شکل استوانه در اداره ملی استاندارد آمریکا و توسط تیمی با نظارت راسل کریش ساخته شد‌.

اسکنرها در واقع وسایلی برای تصویر برداری از اسناد کاغذی هستند، دستگاه‌هایی که می‌توانند عکس یا متن را وارد رایانه نمایند.

ظاهر پویشگرها مانند دستگاه فتوکپی است. از راه صفحه و محفظه‌ای که کاغذ در آن قرار می‌گیرد، تصویر یا متن مورد نظر وارد رایانه می‌شود.

در قسمت عقب اسکنر دو خروجی تعبیه شده است که یک فیش از سوی کامپیوتر و یک فیش نیز از طرف چاپگر به آن متصل می‌گردد.

این وسیله تصاویر، متون و دست نوشته‌ها را به صورت نوری اسکن و به تصویر دیجیتال تبدیل می‌کند.

با اسکنر (Scanner) می‌‌توان انواع مختلفی از اسناد، مدارک تصویری و متنی که بر روی کاغذ چاپ شده‌اند، مجدداً به صورت فایل‌های تصویری وارد سیستم رایانه‌ای کرد. این کار را می‌توان هم در محیط کار و هم در کامپیوتر شخصی منزل انجام داد.

امروزه اسکنر‌ها یا پویشگرها دارای انواع و مدل‌های مختلف هستند که باید دید با توجه به نیاز کاربران خرید کدام یک سودمندتر و مفید‌تراست.

به خاطر همین تنوع و تطور اسکنر که یکی از لوازم جانبی رایانه محسوس می‌گردد، دوستان شما در مجله خرید اینترنتی مینینیم بر آن شدند که نکاتی چند در مورد این وسیله کاربردی در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهند، انتظار این است که مثل همیشه با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع مختلف از اسکنرها

مدل دستی: کوچک‌ترین اسکنر‌های موجود در بازار در حقیقت همین مدل‌های دستی هستند که به خاطر اندازه و وزن مناسب می‌توان به راحتی آن‌ها را با خود جابه‌جا کرد.

به دلیل همین سهولت حمل، آن‌ها را اسکنرهای پرتابل نیز می‌نامند. برای اسکن کردن با این دستگاه تنها کافی است که برگه مورد نظرتان را از شیار میانی دستگاه عبور دهید و یا هد اسکنر را بر روی صفحه کاغذ به حرکت در آورید.

توجه داشته باشید که کوچک‌ترین لرزش دست می‌تواند کیفیت اسکن خروجی را تنزل دهد. شاید یکی از مهم‌ترین معایب اسکنر دستی نیز همین باشد که فایل خروجی آن نسبت به سایر اسکنرها از رزولوشن قابل قبولی برخوردار نیست.

البته با توجه به حجم کلی دستگاه نباید خیلی هم انتظار زیادی از آن داشته باشیم!

اسکنر تخت: اسکنر تخت همان دستگاه رومیزی تک‌کاره‌ای است که اغلب بر روی میز کارمندان ادارات قابل رویت و مشاهده است.

این نوع از دستگاه‌ها به پویشگر رومیزی یا همان Flat معروف هستند که به تناسب امکانات و درگاه‌های ارتباطی که سازنده بر روی آن‌ها لحاظ کرده است، با قیمت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند.

کار با اسکنرهای رومیزی یا همان مدل تخت بسیار راحت بوده و تنها کافی است که دستگاه را بر روی میز قرار داده، درب آن را بلند کنید و برگه سند و تصویر مورد نظر خود را بر روی صفحه قرار دهید تا هد دستگاه از پایین اقدام به اسکن فایل مورد نیاز در سیستم رایانه نماید.

مدل شیت فیدر: از دیگر مدل‌های مختلف اسکنر که در بازار موجود و به مشتریان عرضه می‌شوند، می‌توان به نوع شیت فیدر (Sheet feeder) اشاره کرد.

در حقیقت ظاهر این نوع پویشگر شبیه یک پرینتر است، برای این‌که بتوانید آن را به خدمت بگیرید کافی است به جای گذاشتن کاغذ بر روی هد دستگاه، آن را در سینی اسکنر قرار داده تا دستگاه کاغذ را به داخل کشیده و عمل اسکن را بر روی آن انجام دهد.

معمولاً از شیت فیدرها برای اسکن حجم انبوهی از اسناد و مدارک استفاده می‌شود؛ چرا که با وجود سینی و توجه به ظرفیت آن، شما می‌توانید تعداد قابل توجهی کاغذ را در داخل آن قرار دهید.

با زدن کلید روشن شدن، دستگاه کاغذها را یکی‌یکی و به راحتی به داخل خود برده و پس از انجام اسکن، آن‌ها را به شما بر می‌گرداند.

پویشگر ترکیبی: اسکنرهای ترکیبی همان اسکنرهایی هستند که در کنار اسکن دارای قابلیت‌های دیگری نظیر کپی، فکس و همین‌طور پرینتر در یک دستگاه هستند و تحت عنوان یک پرینتر چند کاره به فروش می‌رسند.

معمولاً خرید پرینتری چند کاره چه از نوع لیزری و چه از نوع جوهری شاید به لحاظ هزینه مقرون به صرف باشد اما واقعاً باید پذیرفت که در چنین دستگاه‌هایی کیفیت پرینتر و کپی خوب است اما کیفیت اسکنر دستگاه چنگی به دل نمی‌زند.

دلیل آن هم این است که سازندگان به کیفیت و امکانات چاپی چنین دستگاه‌های چند کاره‌ای بیشتر بها می‌دهند و به قسمت اسکن دستگاه خیلی توجه نمی‌کنند.

این عامل هم باعث شده تا خریداران ترجیح دهند که اسکنر را به صورت جدا تهیه نمایند تا ضریب کیفیت اسکن اسناد و مدارک بالا برود.

مدل پلاتر: همان‌طور که می‌دانید پلاتر یک چاپگر بزرگ است که از آن برای گرفتن پرینت در مقیاس‌های بزرگ نقشه کشی، تبلیغاتی و … استفاده می‌شود.

برای اسکن تمام فایل‌های بزرگ که سایز آن‌ها از کاغذ A3 بزرگ‌تر است، نیاز به خرید اسکنر پلاتر دارید. اساساً این مدل اسکنر برای همین منظور طراحی و ساخته شده است و شما می‌توانید با آن هر نوع فایلی را که از ابعادی بزرگ برخوردار است به راحتی اسکن نمایید.

معیارها، شاخص‌ها و نکات مهم هنگام انتخاب و خرید اسکنر

انتخاب یکی از مدل‌های معرفی شده

نخستین نکته برای خرید اسکنر توجه به نوع آن می‌باشد. در قسمت قبل در مورد انواع پویشگرها و ویژگی‌های هر یک به تفصیل اطاله کلام شد.

حالا این شما کاربر گرامی هستید کا باید بر حسب نیاز، نوع و حجم کار و همین‌طور میزان بودجه‌ تخصیصی به این امر، اقدام به تهیه یک مدل از این دستگاه‌های دیجیتالی نمایید.

مینینیمی‌های عزیز توجه داشته باشید که علاوه بر اسکنرهای معرفی شده که در بازار کشورمان یافت می‌شوند، محصولات دیگری مانند: دستگاه اسکن مخصوص اسلاید، نگاتیو عکس و هم‌چنین اسکنر رادیولوژی نیز موجود هستند.

البته خرید آن‌ها برای همه افراد توجیه منطقی ندارد و نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد زیرا هر کدام از آن‌ها برای شکل خاصی از کار طراحی و تولید شده‌اند.

سایز کاغذ قابل پشتیبانی دستگاه

نکته دوم برای انتخاب اسکنر مربوط به اندازه صفحه دستگاه یا بهتر بگوییم سایز کاغذ قابل پشتیانی آن است. شما به عنوان یک خریدار باید متناسب با سایز کاغذهای مصرفی خود در این زمینه اقدام نمایید.

یادتان باشد ممکن است پویشگر انتخابی شما از قابلیت اسکن تا سایز کاغذ A4 برخوردار نباشد، بنابراین ضرورت دارد که در هنگام خرید یک Scanner توجه خود را به این مهم معطوف نمایید.

نه تنها توجه به سایز کاغذهای قابل اسکن یک دستگاه اهمیت دارد بلکه دقت در ابعاد خارجی آن نیز مهم است تا از این رهگذر بتوانید فضا و محیط قرار گیری محصول را ارزیابی و تخمین بزنید.

توجه به دقت و سرعت اسکن دستگاه دیجیتال

سومین فاکتور مهم برای انتخاب و خرید یک اسکنر خوب و کیفی بررسی دقت و سرعت آن می‌باشد، میزان دقت عملکرد یک اسکنر با واحد Dpi یا همان نقطه در اینچ بیان و سنجیده می‌شود.

هرچه این پارامتر بالاتر باشد به منزله این است که دستگاه اطلاعات بیشتری از نقاط یک کاغذ متنی و تصویری را در هر اینچ برای شما ثبت می‌کند. در آخر هم فایل اسکن شده کیفیت بهتر و بالاتری دارد.

سرعت دستگاه اسکنر همچون عمل چاپ پرینترها با واحد صفحه در دقیقه مشخص می‌شود. شما به عنوان کاربر باید تعیین کنید که قصد استفاده از پویشگر را در چه محلی دارید.

برای مکا‌ن‌های کاری بهتر است از اسکنرهایی کمک بگیرید که دارای سرعت بالایی هستند. این را هم در نظر داشته باشید که سرعت اسکن یک فایل متنی همیشه از یک فایل تصویری بیشتر است.

خالی از لطف نیست اگر بدانید که گاهی اوقات بر روی برخی از اسکنرها به جای توضیح اختصاصی در زمینه دقت و سرعت محصول، از یک عبارت دو عددی در هم ضرب شده همچون: ۹۶۰۰×۴۸۰۰ استفاده می‌شود.

عدد اول از سمت چپ میزان دقت و عدد دوم میزان سرعت حرکت هد دستگاه را نشان می‌دهد.

تشخیص نوع هد اسکنر

به طور کلی اسکنرهای موجود در بازار یا از هدهای نوع CCD برخوردار هستند و یا در ساختار فنی خود دارای هدهای CIS می‌باشند.

تشخیص تفاوت میان این دو هد دستگاه به لحاظ تخصصی قدری پیچیده است و لازم است فرد دانش فنی این موضوع را داشته باشد.

با این حال اگر بخواهیم خیلی ساده و با توجه به گفته افراد مجرب در این حیطه تفاوت میان این دو هد اسکنری را توضیح دهیم باید بگوییم که:

هدهای CCD برای اسکن با کیفیت عالی و هدهای CIS مناسب انجام عمل اسکن با مصرف انرژی بهینه می‌باشند. توصیه می‌شود که سازمان‌ها و ادارات برای کاهش هزینه‌های انرژی خود از این نوع دستگاه‌ها استفاده نمایند.

 

بررسی سایر ویژگی‌های اسکنر

علاوه بر آن‌چه در مورد این محصول کاربردی گفته شده، بد نیست به قابلیت‌ها و ویژگی‌های جانبی یک اسکنر ایده‌آل هم گوشه چشمی داشته باشید.

برای مثال اگر انتخابتان اسکنر شیت فد یا همان شیت فیدر می‌باشد بهتر است که از قابلیت ADF یا به عبارتی تغذیه خودکار برخوردار باشد تا شما با توجه به ظرفیت سینی کاغذ دستگاه، فایل‌های نیازمند به اسکن خود را در آن گذاشته و منتظر اسکن آن‌ها باشید.

قطعاً عالی خواهد بود که شما موفق به خرید اسکنری با قابلیت اسکن دورو یا همان Duplex برای خود شوید. این‌طوری دیگر لازم نیست برای اسکن یک کاغذ دو رو نوشته شده وقت بیشتری را صرف کنید.

به محض این‌که کاغذ را بر روی هد دستگاه قرار دهید، پویشگر آن را به صورت خودکار اسکن کرده و موجب سرعت عمل و صرفه جویی در وقت می‌شود.

عوامل موثر بر روی تعیین قیمت اسکنر

آنچه که در این گفتار پیرامون یک اسکنر کیفی، مرغوب و به روز گفته شد در واقع قیمت آن را نیز در بر می‌گیرد، اگر به تمام این‌ها نام و برند تولید کننده دستگاه نیز اضافه شود، می‌توان مدعی شد که تمام فاکتورهای لازم برای خرید یک پویشگر مناسب به همراه قیمت احصا شده‌اند.

با همه این اوصاف یادتان باشد که همیشه اسکنر و هر نوع دستگاه اداری و دیجیتالی مورد نیاز خود را از نمایندگی‌ها، فروشگاه‌های معتبر و مراکز فروش اینترنتی نام آشنا خریداری فرمایید و در حین خرید از فروشنده تقاضای ارائه برگه گارانتی یا همان ضمانت نامه را نیز داشته باشید.

چگونه از اسکنرها نگهداری کنیم؟

  • برای مراقبت بیشتر از اسکنر خود، توصیه می‌کنیم که آن را در مکانی خلوت و به دور از گرد و غبار و پنجره قرار دهید.
  •  
  • هنگام قرار دادن کاغذ بر روی هد دستگاه دقت کنید که به وسیله ناخن انگشتان و یا هر شی تیز دیگری بر روی صفحه دستگاه خط و خش ایجاد نشود.
  • در هنگام باز و بسته کردن درب پویشگر، به آرامی رفتار کرده و از وارد کردن فشار اضافه به آن جداً پرهیز نمایید.
  •  
  • جهت تمیز کردن صفحه دستگاه از دستمال‌های مخصوص پاک کردن نمایشگر که نرم و بدون پرزدهی هستند، استفاده کنید.
  •  
  • دقت کنید که موقع که تمیز کردن دستگاه، به هیچ عنوان از دستمال خیلی مرطوب استفاده نکنید و هیچ‌گاه اجازه نفوذ آب به داخل اسکنر را نیز ندهید.
  •  
  • اگر احساس می‌کنید که ردّ جوهر تازه هنوز بر روی کاغذ وجود دارد، برای اسکن کردن آن عجله نکنید و اجازه دهید که جوهر موجود بر روی کاغذ به خوبی خشک شود، سپس آن را بر روی صفحه اسکنر قرار دهید.
     

اگر به دنبال دیجیتالی کردن اسناد و مدارک خود و افراد خانواده بوده و یا به دنبال تهیه و حفظ آرشیوی از مجموعه ای از عکسهای قدیمی خرید اسکنر می تواند به عنوان یک راه حل بسیار مناسب، ایده آل و سرمایه گذاری عاقلانه ای به نظر برسد. به منظور تهیه یک اسکنر مناسب، علاوه بر شناخت نیازهای خود، می بایست تعداد دفعات نیاز به اسکن را نیز دانسته و مطابق با آن ویژگی های محصول مورد نظر خود را انتخاب نماییم. برای اسکن کردن عکس ها یا اسناد و مدارک، کتاب های عادی و یا صحافی شده و …،  یک اسکنر مسطح که دارای یک صفحه شیشه ای بزرگ است می تواند به آسانی و با قراردادن اسناد، عکس ها، کتاب ها یا موارد دیگر بر روی آن مورد استفاده قرار گیرد.

برای بیشتر اسکن ها ارائه وضوح مناسب و قابل قبول، کار پیچیده ای نیست. به طور مثال برای اسناد مالیاتی، کیفیت اسکن ۲۰۰ پیکسل در هر اینچ (ppi) مناسب بوده و این میزان برای اکثر اهداف، کیفیت کافی را به شما ارائه می دهد، همچنین کیفیت ۳۰۰ppi تقریباً برای هرکاری کافی بوده و امروزه یافتن اسکنری که کمتر از ۶۰۰ ppi پشتیبانی کند دشوار است. به طور مشابه برای عکس ها، مگر این که بخواهید قسمت کوچکی از عکس را برش دهید یا عکس را در اندازه بزرگتر از عکس اصلی چاپ کنید، ۶۰۰ ppi بیش از اندازه کافی است. اگر به دنبال تهیه یک اسکنر مناسب برای مصارف خانگی می باشید، در ادامه این مطلب در معرفی و بررسی بهترین این محصولات با ما همراه باشید.

اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 220

اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 220

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و جمع و جور
  • کیفیت اسکن عالی
  • دارای قابلیت ترمیم خودکار اسناد اسکن شده
  • دارای قابلیت کاهش خط و خش و آثار گرد و خاک
  • تشخیص خودکار اندازه‌ی سند ارایه شده

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • بدنه ضعیف
  • سرعت پایین

اسکنر کانن مدل CanoScan LiDE 220، محصولی با قابلیت اسکن تخت که در ابعاد ۳۹ × ۳۶۵ × ۲۵۰ میلی‌متر و وزن ۱٫۶ کیلوگرمی و در سایز A4 می باشد. اسکنرهای تخت در مقایسه با مدل‌های ADF وضوح بیشتری را ارائه کرده ولی در عوض سرعت کمتری دارند و برای اسکن اسناد در تعداد بالا مناسب نیستند. این محصول با رزولوشن اپتیکال ۴۸۰۰ dpi در کنار رزولوشن دیجیتال ۱۹۲۰۰ dpi با عمق اسکن رنگی ورودی ۴۸ بیت و خروجی ۴۸و ۲۴ بیت، برای اسناد و عکس های رنگی سرعتی برابر با ۳۳٫۳ ثانیه به ازای هر برگ و برای اسکن سیاه و سفید سرعتی برابر ۱۱٫۱ ثانیه به ازای هر برگ دارا می باشد.

این محصول از طریق پورت USB 2.0 به سیستم متصل شده و انرژی مورد نیاز خود را از طریق کابل برق مجزا تامین می نماید. بر روی بدنه این اسکنر ۵ کلید (PDF × ۲, COPY, PHOTO, E-MAIL) به چشم خورده و دارای قابلیت هایی از جمله تشخیص خودکار اندازه‌ی سند ارایه شده، تشخصیص خودکار Mode اسکن و اسکن سریع می باشد.

اسکنر تخت اچ پی مدل ScanJet Pro 2500 f1

اسکنر تخت اچ پی مدل ScanJet Pro 2500 f1

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و جمع و جور
  • کیفیت اسکن عالی
  • سرعت اسکن بالا
  • دارای قابلیت قابلیت اسکن دو رو
  • دارای قابلیت قابلیت تشخیص متن OCR
  • قابلیت اسکن ADF

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

اسکنر تخت اچ پی مدل ScanJet Pro 2500 f1، محصولی مناسب برای اسناد سبک و در عین حال همه کاره بوده که با ابعاد ۱۲۲ × ۳۵۱ × ۴۵۱ میلی‌ متر و وزن ۴٫۳ کیلوگرم به صورت مسطح و صفحه ای اقدام به اسکن می نماید. این محصول با سایز اسکن A4 به لطف تکنولوژی CMOS CIS قابلیت اسکن تخت با رزولوشن ۱۲۰۰ dpi و ۶۰۰ dpi برای اسکن ADF را دارا می باشد. این محصول با پشتیبانی از قابلیت اسکن دو رو بسیار در وقت صرفه جویی کرده و برای اسناد و عکس های رنگی سرعتی برابر با ۳ تا ۱۵ ثانیه بسته به وضوح و برای اسکن سیاه و سفید سرعتی برابر ۲۰ صفحه در دقیقه ADF  دارا می باشد.

این اسکنر با ظرفیت سینی ۵۰ برگی ADF  توان اسکن ۱۵۰۰ صفحه در روز را داشته و علاوه بر هفت LED به منظور عملکردهای مختلف دستگاه، از چندین دکمه در جلو، برای راه اندازی، لغو اسکن، جابجایی بین اسکن ساده و دو رو و دیگری برای جابجایی بین چهار مقصد اسکن شامل ذخیره به صورت PDF؛ ذخیره به عنوان JPEG؛ ایمیل به صورت PDF و اسکن بر روی فضای ابری بهره می برد.

اسکنر اپسون مدل Perfection V19

اسکنر اپسون مدل Perfection V19

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و جمع و جور
  • کیفیت اسکن عالی
  • دارای قابلیت ترمیم خودکار اسناد اسکن شده
  • دارای تکنولوژی Easy Photo Fix
  • مصرف برق و انرژی پایین

نقاط ضعف

  • بدنه ضعیف

اسکنر مدل Perfection V19 محصولی از شرکت با سابقه اپسون در زمینه تولید اسکنر، که در ابعاد ۳۹ × ۲۴۹ × ۳۶۴ میلی ‌متر و وزن ۱٫۵ کیلوگرم، آنقدر کوچک است که به معنای واقعی کلمه در زیر انبوهی از کاغذها گم می شود و همچنین به عنوان ارزان ترین اسکنر مسطح این شرکت نیز شناخته می شود. این محصول در سایز اسکن A4 بوده و با رزولوشن اپتیکال ۴۸۰۰ dpi با عمق اسکن رنگی ورودی ۲۴ بیت و خروجی ۴۸ بیت، برای اسناد و عکس های رنگی سرعتی برابر با ۱۰ ثانیه با ۳۰۰ dpi و ۳۰ ثانیه با ۶۰۰ dpi به ازای هر برگ و برای اسکن سیاه و سفید سرعتی برابر ۱۰ ثانیه با ۳۰۰ dpi و ۳۰ ثانیه با ۶۰۰ dpi به ازای هر برگ دارا می باشد. از دیگر قابلیت های این محصول می توان به چهار دکمه PDF, send, copy, start، سازگار با تمامی سیستم عامل‌ها و عدم نیازی به کابل برق جداگانه و تامین انرژی مورد نیاز خود از طریق پورت USB 2.0 اشاره نمود.

اسکنر پلاستک مدل OpticSlim 2610 Plus

اسکنر پلاستک مدل OpticSlim 2610 Plus

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و جمع و جور
  • کیفیت اسکن عالی
  • سرعت اسکن بالا
  • سازگار با پروتکل Twain
  • دارای قابلیت قابلیت تشخیص متن OCR
  • قابلیت بالا آمدن درب تا ۵ سانتیمتر جهت اسکن اسناد قطور
  • مصرف برق و انرژی پایین

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

اسکنر پلاستک مدل OpticSlim 2610 Plus، محصولی مناسب برای مصارف خانگی با قابلیت اسکن تخت که در ابعاد ۳۳ × ۲۵۷ × ۳۷۸ میلی‌متر و وزن ۱٫۴ کیلوگرمی، تمامی صفحات تخت تا سایز A4 را به عنوان ورودی می پذیرد. این محصول با سنسور CIS و با رزولوشن اپتیکال ۱۲۰۰ dpi در کنار رزولوشن دیجیتال ۱۲۰۰ dpi با عمق اسکن رنگی ورودی ۴۸ بیت و خروجی ۲۴ بیت، برای اسناد و عکس های رنگی سرعتی برابر با ۱۵ ثانیه به ازای هر برگ و برای اسکن سیاه و سفید سرعتی برابر ۱۰ ثانیه به ازای هر برگ دارا می باشد. این اسکنر به لطف قابلیت تشخیص متن OCR و نرم افزار ABBYY، قابلیت تبدیل محدود اسناد و عکس های حاوی متون انگلیسی به متن را دارا می باشد.

این محصول از طریق پورت USB 2.0 به سیستم متصل شده و انرژی مورد نیاز خود را از همین طریق تامین نموده و به عنوان یک اسکنر پرتابل شناخته می شود. بر روی بدنه این اسکنر ۵ کلید (Copy, OCR, E-Mail, Custom, PDF) به چشم خورده و دارای قابلیت هایی از جمله سازگار با پروتکل Twain، قابلیت بالا آمدن درب تا ۵ سانتیمتر جهت اسکن اسناد قطور، سازگار با ویندوز و مک، دفترچه راهنمای فارسی و سی دی درایور و نرم افزار می باشد.

  • دکتر وینکل
  • ۰
  • ۰

بهترین مارک گوشی کدام است؟

بهترین مارک گوشی کدام است؟ معروف ترین گوشی های میان رده 2019 کدام گوشی ها است؟ بهترین رده بندی گوشی های جهان 2019 کدام است ؟ کدام مدل گوشی بهترین گوشی دنیا در حال حاضر شناخته شده است؟ بهترین گوشی دنیا 2019 به کدام گوشی میتوان تعلق داد؟ بهترین گوشی تا 2 میلیون 2019 در بازار موجود است؟ بهترین گوشی سامسونگ 2019 و 2020 کدام مدل است؟ بهترین گوشی تا 3 میلیون را از کجا خریداری کنیم؟ بهترین گوشی سامسونگ با قیمت مناسب را از کدام فروشگاه درخواست دهیم؟

این ها سوالاتی هستند که ممکن است ذهن شما را برای خرید و شناخت بهترین مارک گوشی درگیر کرده باشد. حال برای آگاهی بیشتر از اینکه بهترین مارک گوشی کدام است این مقاله را تا اخر بخوانید.

 

چالش انتخاب بهترین مارک گوشی

همه‌ی ما زمانی که قصد خرید یک گوشی جدید را داریم با چالش انتخاب بهترین مارک گوشی مواجه می‌شویم. هر شخصی برای خرید گوشی اولویت‌ها و انتظارات مشخصی دارد دارد. بنابراین باید با توجه به آن‌ها برند و مدل گوشی مورد نظر خود را انتخاب کند. هر شخصی با توجه به اینکه کدام گوشی با کدام برند می‌تواند انتظارات او را از این وسیله برآورده کند به انتخاب گوشی می‌پردازد.

 

فاکتورهای مورد نظر برای انتخاب بهترین مارک گوشی

در ادامه فاکتورهایی را بیان کرده‌ایم که جزو اولویت‌های انتخاب برای اکثر افراد است. توجه به این فاکتورها می‌تواند به شما در انتخاب بهترین مارک گوشی و مدل کمک کند.

  • قیمت.
  • کیفیت ساخت.
  • ظاهر.
  • خدمات و گارانتی.
  • مشخصات فنی، باتری، صدا، دوربین و صفحه ی نمایش.
  • کاربرد مورد نظر کاربر.

بهترین مارک گوشی کدام است؟

بهترین مارک گوشی از لحاظ قیمت

بهترین مارک گوشی از نظر قیمت کدام است؟ این رایج ترین سوالی است که از زبان کاربران و مشتریان شنیده می‌شود. باید بگوییم برای انتخاب بهترین مارک گوشی از نظر قیمت، در قبال مبلغ پرداختی برای خرید گوشی یک برند چه امکاناتی در اختیار ما قرار می‌گیرد. حال به طور کلی بهترین مارک گوشی از لحاظ قیمت میتوان به ترتیب زیر رسید.

بهترین مارک گوشی از لحاظ قیمت: 1.شیاومی 2.نوکیا 3.وان پلاس 4.هواوی 5.سامسونگ 6.اپل

 

بهترین گوشی سامسونگ با قیمت مناسب

بهترین گوشی سامسونگ از نظر قیمت، سامسونگ A10 : A10 سامسونگ با 32 گیگابایت حافظه داخلی و رم 2 گیگابایتی عرضه می‌شود و به دلیل پشتیبانی از کارت حافظه جانبی قابلیت ارتقای آن تا 512 گیگابایت وجود دارد. این گوشی هوشمند مقرون به صرفه که قیمتی در حدود 2 میلیون و 400 هزار تومان دارد از اندروید 9 بهره می‌برد، استفاده از به روز ترین نسخه سیستم عامل اندروید بدون شک مهم ترین ویژگی این موبایل بسیار زیبا است.

بهترین گوشی سامسونگ از نظر قیمت، سامسونگ A20: گوشی هوشمند سامسونگ A20 ،دو سیم کارت از پردازنده 14 نانومنری اگزینوس 7884 بهره می‌برد و ویژگی های نظیر 32 گیگابایت حافظه داخلی همراه رم 3 گیگابایتی شرایط مناسبی را برای این گوشی هوشمند با قیمت 4میلیون و نیم ایجاد می‌کند، اگر قصد خرید گوشی خوش قیمتی با رم 3 گیگابایتی دارید این موبایل بدون شک در کنار بهترین ها قرار می‌گیرد.

بهترین گوشی سامسونگ از نظر قیمت، سامسونگ A40 : گلکسی A40 سامسونگ نیز مانند گوشی های هوشمند ارزان تر این سری از محصولات سامسونگ با اندروید 9 وارد بازار فروش شده است، این گوشی هوشمند پردازنده بسیار خوبی دارد و در کنار رم 4 گیگابایتی شرایط بسیار خوبی را به عنوان یک میان رده با قیمت 4میلیون و نیم در اختیار کاربران قرار می‌دهد

از لحاظ خدمات و گارانتی بهترین مارک گوشی کدام است؟

رای بررسی دقیق باید به مقوله های: مدت زمان گارانتی، وجود پشتیبانی آنلاین برای حل مشکلات از راه دور، وجود متخصص برای حل مشکلات گوشی و تامین قطعات از سوی شرکت طبق گفته کاربران و تجربه خود ما نیز می‌توانیم به این نتیجه برسیم که بهترین مارک گوشی از نظر خدمات، 1. سامسونگ 2. هواوی 3. ال جی 4. شیاومی است.

 

بهترین مارک گوشی کدام است؟

رده بندی بهترین گوشی های جهان 2019

 رده بندی بهترین گوشی های جهان2019: Huawei P30 Pro

  • سیستم عامل :اندروید ۹.۰ (پای)
  • ابعاد صفحه :۶.۴۷ اینچ
  • حافظه داخلی :۲۵۶/۱۲۸/۵۱۲ گیگابایت
  • باتری :لیتیوم پلیمر ۴.۲۰۰ میلی‌آمپر
  • سیم کارت :دو سیم کارت (نانو سیم)
  • دوربین :۴۰+۲۰+۸ مگاپیکسل به همراه دوربین TOF
  • قیمت یکی از بهترین مارک گوشی: 10میلیون

 رده بندی بهترین گوشی های جهان2019: Samsung galaxy not10 & not10 plus

  • ابعاد صفحه: ۶.۸ اینچ
  • حافظه داخلی: ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت
  • باتری: لیتیوم یون ۴.۳۰۰ میلی‌آمپر
  • سیم کارت: دو سیم کارت
  • دوربین: ۱۲+۱۲+۱۶ مگاپیکسل
  • قیمت یکی از بهترین مارک گوشی: 31میلیون

 رده بندی بهترین گوشی های جهان2019: OnePlus 7 Pro

  • سیستم عامل : اندروید ۹.۰ (پای)
  • ابعاد صفحه : ۶.۶۷ اینچ
  • حافظه داخلی : ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
  • باتری : لیتیوم پلیمر۴.۰۰۰ میلی‌آمپر
  • سیم کارت : دو سیم کارت
  • دوربین :۴۸+۱۶+۸ مگاپیکسل
  • قیمت یکی از بهترین مارک گوشی: 14میلیون

 رده بندی بهترین گوشی های جهان2019: آیفون XR

  • سیستم عامل :آی‌او‌اس 12
  • ابعاد صفحه :6.1 اینچ
  • حافظه داخلی :64/128/256 گیگابایت
  • باتری :لیتیوم یونی
  • سیم کارت :سیم کارت نانو و سیم کارت الکترونیکی

قیمت یکی از بهترین مارک گوشی: 13میلیون

 

نظرسنجی بهترین گوشی هوشمند حال حاضر

  • وان‌پلاس ۷ تی پرو
  • آیفون ۱۱ پرو مکس
  • سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس
  • هواوی میت ۳۰ پرو
  • شیائومی می ۹ پرو
  • گوگل پیکسل 4 XL

بهترین مارک گوشی کدام است؟

برندهای معروف تولید کننده موبایل

بهترین برندهای گوشی 

برندهای بسیار زیادی در کشورهای مختلف دنیا به تولید و عرضه‌ی گوشی هوشمند می‌پردازند. حتی تعدادی از این برندها موضوع کاری جدایی داشتند و بعد از محبوبیت این نوع تلفم همراه تصمیم به فعالیت در این زمینه گرفتند. تعداد برندهای وارد شده در سال‌های اخیر تعداد برندهای تولید کننده‌ی موبایل بسیار زیاد شده است. همین موضوع باعث ایجاد رقابت بین شرکت‌های مختلف شد تا بتوانند خود را به عنوان بهترین مارک گوشی به کاربران معرفی کنند. در این بین بعضی از برندها حذف شدند و تعدادی از آن‌ها هم به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتند. برندهای معروف و موفق در زمینه ی تولید و عرضه ی موبایل سامسونگ، هواوی، اپل، شیائومی، سونی، ال جی، نوکیا، اچ تی سی هستند.

همانطور که گفتیم بهترین مارک گوشی با توجه به انتظارات هر شخص متفاوت است و یک امر مطلق نیست. اما در ادامه لیستی از معتبرترین و بهترین برندهای تلفن همراه هوشمند را ارائه داده‌ایم.

 

شناخت برند سامسونگ یکی از پیشتازان ساخت بهترین مارک گوشی

برند سامسونگ یکی از پیشتازان فهرست بهترین مارک گوشی است. گوشی‌های این برند با نوآوری بسیاری تولید می‌شوند و هر ساله محصولات جدیدی به بازار عرضه می‌کند. سامسونگ با استفاده از بهترین فناوری‌های روز دنیا محصولاتی باکیفیت و ایده‌آل را به بازار عرضه می‌کند. برند یکی از مهم‌ترین اهداف سامسونگ به دست آوردن بیشترین سهم بازار جهانی برای فروش محصولات است. این کمپانی تا حد زیادی در این کار موفق بوده و بالغ بر ۲۰ درصد از سهم بازار جهانی فروش گوشی را به خود اختصاص داده است.

 

برند هواوی یکی از پیشتازان ساخت بهترین مارک گوشی

 هواوی نیز یکی از اعضای لیست بهترین مارک گوشی محسوب می‌شود. هواوی یک برند چند ملیتی است. عمده‌ی فعالیت این کمپانی در زمینه‌ی امور و لوازم مخابراتی است. محصولات مخابراتی این برند مشتریان بسیار و کیفیت خوبی دارند. این شرکت به تولید گوشی هوشمند نیز پرداخت و اکنون یکی از تولید کننده‌های بزرگ گوشی در جهان محسوب می‌شود.

 

برند اپل معروف ترین تولیدکننده ساخت بهترین مارک گوشی

 شرکت اپل اولین گوشی هوشمند خود را در سال ۲۰۰۷ با عنوان آیفون معرفی کرد. در آن زمان این گوشی تنها موبایلی بود که یک دکمه‌ی هوم داشت. تمام کاربری آن به صورت لمسی بود و حتی کیبورد این گوشی فیزیکی نداشت. این نوع گوشی‌ها بعد از مدتی تا اندازه‌ای محبوب شدند که سایر کمپانی‌ها را به سوی تولید آن سوق دادند. البته اپل اکنون همان یک دکمه را هم از گوشی‌‌های خود حذف کرده است. در هر سال محصولات اپل جزو غول‌های تلفن همراه هستند. بدون شک این کمپانی جزو اولین‌های انتخاب بهترین مارک گوشی موبایل قرار می‌گیرد.

 

برند شیائومی یکی دیگر از پیشتازان ساخت بهترین مارک گوشی

 این برند در ابتدای شروع کار خود با هدف تولید موبایل ارزان و با کیفیت شروع به کار کرد. شیائومی در ابتدای ورود به بازار موبایل توانست بسیار موفق باشد. دفتر اصلی این برند در شهر پکن واقع شده است. زمانی که این برند وارد بازار موبایل شد انتظار چنین فروشی از این استارت آپ تازه کار نمی رفت اما شیائومی توانست خیلی خوب به هدف خود دست پیدا کند. اکنون این برند نیز در میان لیست بهترین مارک گوشی موبایل حضور دارد.

بهترین مارک گوشی کدام است؟

برند سونی دیگر از برندهای معروف ساخت بهترین مارک گوشی

 سونی یک برند کاملا نام آشنا و بسیار معروف و شناخته شده است. اما متاسفانه این شرکت نتوانست در زمینه‌ی موبایل موفق عمل کند. کاربران امروزه به دنبال خلاقیت و جذابیت هستند. اما برند سونی در این زمینه نتوانست نیاز کاربر را تامین کند. همین امر باعث کاهش فروش گوشی‌های هوشمند این برند شده است. اما کیفیت گوشی‌های سونی برای بسیاری از افراد مطلوب بوده است. به همین دلیل عضوی از لیست بهترین مارک گوشی محسوب می‌شود.

 

برند ال جی، تولید کننده ساخت بهترین مارک گوشی

برند ال جی

برند ال اجی نیز مانند سامسونگ توانسته است در بین مردم اعتبار زیادی پیدا کند. قسمت بزرگی از بازار گوشی را به این برند اختصاص دارد. البته فعالیت کم ال جی باعث شده است که رقبایی چون سامسونگ و اپل تا حد زیادی از این برند پیشی بگیرند. بنابراین جزو پیشتازان بازار موبایل نیست. اما جزو لیست بهترین مارک گوشی قرار می‌گیرد.

 

برند نوکیا

این برند در ابتدای شروع تولید گوشی جزو لیست پرفروش‌ترین و بهترین مارک گوشی بود. حتی پرفروش‌ترین موبایل تاریخ یعنی مدل ۱۱۰۰ توسط این کمپانی تولید شده است. هیچ مدل موبایلی هنوز به اندازه‌ی ۱۱۰۰ فروش نداشته است. یکی از بزرگترین اشتباهات نوکیا همگام نشدن با تغییرات ایجاد شده بود. با ورود اندروید گوشی‌های نوکیا دیگر فروش نداشتند و کم‌کم ورشکسته شد. اما امروزه گوشی‌هایی با برند نوکیا با سیستم عامل اندروید وارد بازار شده است که توانسته است توجه کاربران را جلب کند. البته نوکیا تا به دست آوردن اعتبار پیشین خود راه زیادی در پیش دارد.

 

برند اچ تی سی

این شرکت تایوانی شروع به تولید گوشی‌های هوشمند کرد. می‌توان این برند را نیز در لیست بهترین مارک گوشی قرار دارد. اچ تی سی اولین تولید کننده‌ی موبایل با سیستم عامل ویندوز بود. البته امروزه اچ تی سی محصولات متوعی عرضه نمی‌کند و به همین دلیل بازار فروش گسترده‌ای ندارد.

 

چه مواردی کیفیت گوشی‌ هوشمند را تعین می‌کند؟

موبایل با کیفیت

یکی از ویژگی‌های انتخاب بهترین مارک گوشی توجه به کیفیت محصولات است. کیفیت ساخت گوشی موبایل را با توجه به موارد زیر باید در نظر گرفت.

  • میزان استحکام گوشی
  • کلیک پذیری دکمه‌های فیزیکی گوشی
  • طول عمر پورت‌های خروجی
  • مقاومت گوشی در برابر فشار سطحی

هر چه گوشی با کیفیت بالاتر و مقاومت بیشتری ساخته شده باشد، در موارد بالا موفق‌تر عمل می‌کند.

طی یک ماه اخیر نرخ ارز نوسان داشته و مقداری قیمت گوشی‌های هوشمند افزایش یافته است. همچنین مدل‌های جدید خصوصا در بخش میان رده وارد بازار کشور شده‌اند که بعضا ارزش خرید بالایی دارند. در راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه های مختلف اولین ماه از سال جدید به سراغ بهترین مدل‌ها در رده‌های مختلف و بازه‌های قیمتی متنوع رفته‌ایم.

راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه های مختلف

 با گسترش استفاده از شبکه 5G نیز کمپانی‌ها پرچمداران و بعضا میان رده‌ها را با پشتیبانی از نسل جدید شبکه تلفن همراه معرفی کرده‌اند که پای برخی مدل‌ها به بازار موبایل کشورمان نیز رسیده است. اگر چه بر سر قیمت‌ها نمی توان صحبت خاصی داشت اما تنوع فعلی بازار گوشی‌های هوشمند نسبتا مناسب است و کاربران در بازه‌های قیمتی مختلف می‌توانند از بین گزینه‌های مختلف، انتخاب مناسبی داشته باشند. در این راهنمای خرید سعی داریم بهترین‌های بازار موبایل را در هر رنج قیمتی به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید قیمت‌ها بروز (به تاریخ انتشار این راهنمای خرید) هستند و قیمت دستگاه‌ها در روزهای آتی می‌تواند متغیر باشد.

بهترین گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت و پائین رده (از 2 تا 5 میلیون تومان)

دو میلیون تومان کمترین بودجه‌ایست که باید برای خرید یک گوشی هوشمند در نظر داشته باشید و در عین حال انتظار خاصی هم از دستگاه با این قیمت نداشته باشید. هر چند با مقداری افزایش بودجه می‌توانید دستگاه‌هایی در همین رنج با کارایی قابل قبول تهیه کنید.

نوکیا C20

قیمت تقریبی: 2.100.000 تومان (نسخه 16 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 8.8 * 77.9 * 169.9 میلی‌متر
وزن 191 گرم
جنس بدنه فریم پلاستیکی – بدنه پلاستیکی
صفحه نمایش 6.52 اینچ پنل IPS LCD
رزولوشن تصویر 720 * 1600
چیپست Unisoc SC9863A
پردازنده (CPU) 8 هسته فرکانس 1.6 و 1.2 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی IMG8322
حافظه رم 1 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 16 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی 5 مگاپیکسل / سلفی 5 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 3000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 11

نقاط قوت

  • صفجه نمایش بزرگ
  • سیستم عامل بروز
  • ابعاد مناسب
  • شارژدهی خوب باتری

نقاط ضعف

  • فضای ذخیره سازی و رم کم
  • دوربین باکیفیت متوسط
  • سرعت پردازش پائین و لگ و هنگ در پردازشات نسبتا سنگین

مناسب چه کاربرانی است؟ افراد سن بالا، کاربران با بودجه بسیار کم و انتظار بسیار پائین از گوشی

نوکیا 2.4

قیمت تقریبی: 2.300.000 تومان (نسخه 32 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 8.7 * 76.3 * 165.9 میلی‌متر
وزن 195 گرم
جنس بدنه فریم و بدنه پلاستیکی
صفحه نمایش 6.5 اینچ پنل IPS LCD
رزولوشن تصویر 720 * 1600
چیپست MediaTek MT6762 Helio P22
پردازنده (CPU) 8 هسته فرکانس 2 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
حافظه رم 2 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 32 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی دوگانه 13 + 2 مگاپیکسل / سلفی 5 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 4500 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 10 قابل ارتقا به اندروید 11

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش بزرگ IPS
  • سیستم عامل بروز
  • پردازنده مناسب نسبت به قیمت

نقاط ضعف:

  • رم کم
  • بدنه پلاستیکی

مناسب چه کاربرانی است؟ افراد با بودجه بسیار محدود که دنبال یک گوشی با نمایشگر بزرگ و قیمت مناسب هستند و قصد انجام پردازشات سنگین را روی دستگاه ندارند.

Honor 9A

قیمت تقریبی: 3.300.000 تومان

              ابعاد (میلی متر) 9 * 74.1* 159.1میلی‌متر
وزن 185 گرم
جنس بدنه فریم و بدنه پلاستیکی
صفحه نمایش 6.3 اینچ با پنل IPS LCD
رزولوشن تصویر 720 * 1600
چیپست MediaTek MT6762R Helio P22
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2 و 1.5 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
حافظه رم 3 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 64 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی سه گانه 13+5+2 / سلفی 8 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 10

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا
  • کیفیت ساخت مناسب
  • مجهز به سنسور اثر انگشت
  • ظرفیت مناسب باتری

نقاط ضعف:

  • رم کم
  • عدم پشتیبانی از سرویس های گوگل
  • عدم ارتقا به اندروید 11

مناسب چه کاربرانی است؟ کاربرانی که دنبال یک گوشی پائین رده با ارزش خرید بالا هستند که کیفیت ساخت و طراحی خوبی دارد و تا حدی از پس پردازشات نیمه سنگین هم بر می‌آید.

سامسونگ گلکسی A12 Nacho

قیمت تقریبی: 4.400.000 (نسخه 128 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 8.9 * 75.8 * 164 میلی‌متر
وزن 205 گرم
جنس بدنه فریم و بدنه پلاستیکی
صفحه نمایش 6.5 اینچ با پنل PLS IPS
رزولوشن تصویر 720 * 1600
چیپست اگزینوس 850
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Mali-G52
حافظه رم 4 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی چهارگانه 48+5+2+2/ سلفی 8 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 11

نقاط قوت:

  • نمایشگر خوب با عمق بالای رنگ مشکی
  • کیفیت ساخت مناسب و ظاهر زیبا
  • شارژدهی بسیار خوب باتری

نقاط ضعف:

  • سرعت پائین در شارژ شدن
  • چیپست نه چندان قدرتمند
  • فاقد حالت شب و لرزشگیر دوربین فیلمبرداری

مناسب چه کاربرانی است؟ اگر به دنبال یک گوشی پائین رده با ارزش خرید بالا با نمایشگر باکیفیت و شارژدهی خوب هستید، A12 Nacho سامسونگ از بهترین گزینه‌های بازار است.

شیائومی ردمی 9T

قیمت تقریبی: 4.300.000 (نسخه 128 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 9.6 * 77.3 * 162.3میلی‌متر
وزن 198 گرم
جنس بدنه فریم و بدنه پلاستیکی
صفحه نمایش 6.53 اینچ با پنل IPS LCD
رزولوشن تصویر 1080 * 2340
چیپست کوالکام اسنپدراگون 662
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2 و 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Adreno 610
حافظه رم 4 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی چهار گانه 48+8+2+2/ سلفی 8 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 6000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 10

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت
  • شارژدهی فوق العاده باتری
  • طراحی زیبا
  • اسپیکرهای استریو قدرتمند

نقاط ضعف:

  • رابط کاربری باگ دارد
  • عملکرد نامناسب دوربین فوق عریض
  • عملکرد ضعیف در فیلمبرداری

مناسب چه کاربرانی است؟ ردمی 9T در بین پائین رده‌های شیائومی جز ارزشمندترین گزینه‌هاست که نسبت به قیمت، کارایی قابل قبولی در همه قسمت‌ها ارائه می‌دهد و می‌تواند فراتر از یک گوشی ارزان قیمت ظاهر شود.

هواوی Y8p

قیمت تقریبی: 4.400.000 تومان

              ابعاد (میلی متر) 7.8 * 73.2 * 157.4 میلی‌متر
وزن 163 گرم
جنس بدنه فریم پلاستیکی بدنه شیشه ای
صفحه نمایش 6.3 اینچ با پنل OLED
رزولوشن تصویر 1080 * 2400
چیپست Kirin 710F
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.2 و 1.7 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4
حافظه رم 6 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی سه گانه 48+8+2 / سلفی 16 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 4000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 10

نقاط قوت:

  • دوربین باکیفیت
  • پردازنده با قدرت مناسب
  • مقدار مناسب ظرفیت رم و فضای ذخیره سازی

نقاط ضعف:

  • فاقد سرویس‌های گوگل
  • عدم بروزرسانی به اندروید بالاتر

مناسب چه کاربرانی است؟ اگر چه Y8p هواوی از لحاظ نرم افزاری به خاطر تحریم‌های امریکا ضعف دارد اما نسبت به قیمت، توان سخت افزاری بسیار خوبی دارد.

شیائومی Poco M3

قیمت تقریبی: 4.300.000 (نسخه 128 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 9.3 * 77.3 * 162.3میلی‌متر
وزن 198 گرم
جنس بدنه فریم و بدنه پلاستیکی
صفحه نمایش 6.53 اینچ با پنل IPS LCD
رزولوشن تصویر 1080 * 2340
چیپست کوالکام اسنپدراگون 662
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2 و 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Adreno 610
حافظه رم 4 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128/64 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی سه گانه 48 / سلفی 8 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 6000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 10

نقاط قوت:

  • نمایشگر بزرگ فول اچ دی با کنتراست بسیار بالا
  • طراحی بسیار زیبا
  • شارژدهی فوق العاده باتری
  • توانایی سخت افزاری بالا

نقاط ضعف:

  • فاقد فناوری شارژ سریع
  • دوربین سلفی با کیفیت پائین
  • دوربین فیلمبرداری متوسط

مناسب چه کاربرانی است؟ پوکو ام 3 را می‌توان ارزشمندترین گوشی هوشمند پائین رده حاضر در بازار دانست که نسبت به قیمت امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سامسونگ A22 5G

قیمت تقریبی: 4.900.000 تومان

              ابعاد (میلی متر) 9 * 76.4 * 167.2 میلی متر
وزن 203 گرم
جنس بدنه فریم و بدنه پلاستیکی
صفحه نمایش 6.6 اینچ پنل TFT
رزولوشن تصویر 1080 * 2400
چیپست MediaTek MT6833 Dimensity 700 5G
پردازنده (CPU) 8 هسته فرکانس 2.2 و 2 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
حافظه رم 4 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 64 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی سه گانه 48 + 5 + 2 مگاپیکسل / سلفی 8 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 11

نقاط قوت:

  • رزولوشن فول اچ دی پلاس که ضعف پنل را تا حد زیادی جبران می‌کند
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • سیستم عامل و رابط کاربری بروز
  • چیپست جدید مدیاتک با پشتیبانی از 5G و عملکرد و راندمان مناسب
  • عملکرد بسیار خوب دوربین

نقاط ضعف:

  • کیفیت نه چندان بالای بدنه و عدم برخورداری از محافظ نمایشگر
  • سرعت شارژ پائین
  • بلندگوی تکی با عملکرد ضعیف

مناسب چه کاربرانی است؟ افرادی که به دنبال یک گوشی 5G خوش قیمت هستند که البته در اکثر قسمت ها مشخصات مناسبی دارد و از ارزش خرید نسبتا بالایی برخوردار است.

بهترین گوشی‌های میان رده (از 5 تا 10 میلیون تومان)

در بازار فعلی کشورمان، می‌توان گوشی‌های میان رده بیشترین مقدار تقاضا را دارند. این گوشی‌ها اگر چه قیمت چندان بالایی ندارند اما قادرند تمامی کاربردهای یک گوشی‌های هوشمند را باکیفیتی قابل قبول در اختیار کاربر قرار دهند.

شیائومی ردمی نوت 10اس

قیمت تقریبی: 5.600.000 (نسخه 64 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 8.3 * 74.5 * 160.5 میلی‌متر
وزن 178.8 گرم
جنس بدنه فریم پلاستیکی بدنه شیشه‌ای
صفحه نمایش 6.43 اینچ با پنل AMOLED
رزولوشن تصویر 1080 * 2400
چیپست Mediatek Helio G95
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.05 و 2 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4
حافظه رم 6 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 64 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی چهار گانه 64+8+2+2 / سلفی 13 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 11

نقاط قوت:

  • طراحی فشرده و سبک وزن با آرگونومیک مناسب و استاندارد IP53
  • نمایشگر OLED با روشنایی بالا
  • شارژدهی خوب باتری و فناوری شارژ سریع
  • اسپیکرهای استوریو با کیفیت خوب

نقاط ضعف:

  • رفرش ریت 60 هرتزی نمایشگر
  • کیفیت متوسط دوربین
  • فاقد لرزشگیر در کیفیت 4K

مناسب چه کاربرانی است؟ ردمی نوت 10اس از تازه واردهای با ارزش بازار محسوب می‌شود که با قیمت مناسبی وارد شده و برای کاربرانی که به دنبال یک خرید اقتصادی و خوب هستند گزینه بسیار خوبیست

شیائومی پوکو اکس 3

شیائومی پوکو اکس 3

قیمت تقریبی: 5.400.000 (نسخه 64 گیگابایتی) / 6.200.000 (نسخه 128 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 10.1 * 76.8 * 165.3 میلی‌متر
وزن 225 گرم
جنس بدنه فریم و بدنه پلاستیکی
صفحه نمایش 6.67 اینچ با پنل IPS LCD
رزولوشن تصویر 1080* 2400
چیپست کوالکام اسنپدراگون G732
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.3 و 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Adreno 618
حافظه رم 6/8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 64/128 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی چهارگانه 64 / سلفی 20 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 6000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 10

نقاط قوت:

  • سخت افزار قدرتمند
  • نمایشگر بسیار باکیفیت 120 هرتزی با پشتیبانی از HDR10
  • دوربین توانمند و باکیفیت

نقاط ضعف:

  • برآمدگی قابل توجه دوربین اصلی
  • بدنه پلاستیکی
  • وزن سنگین

مناسب چه کاربرانی است؟ کاربرانی که نیاز به قدرت پردازشی بالا در دستگاهی بسیار خوش قیمت و ارزشمند دارند و به کیفیت بالای دوربین و نمایشگر اهمیت می‌دهند. POCO X3 بی شک از بهترین میان رده‌های بازار فعلی موبایل است.

شیائومی پوکو M3 Pro 5G

قیمت تقریبی: 6.000.000 (نسخه 128 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 8.9 * 75.3 * 161.8 میلی متر
وزن 190 گرم
جنس بدنه فریم و بدنه پلاستیکی
صفحه نمایش 6.5 اینچ با پنل IPS LCD
رزولوشن تصویر 1080 * 2400
چیپست MediaTek MT6833 Dimencity 700 5G
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.2 و 2 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
حافظه رم 6 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی سه گانه 48+2+2 / سلفی 8 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 11

نقاط قوت

  • نمایشگر 90 هرتز با کنتراست بسیار خوب
  • شارژدهی فوق العاده باتری
  • کیفیت بسیار خوب تصاویر سلفی
  • پشتیبانی از کارت حافظه و 5G

نقاط ضعف

  • عملکرد معمولی تراشه گرافیکی
  • عدم برخورداری از اسپیکرهای استریو
  • عدم پشتیبانی از فیلمبرداری 4K

مناسب چه کاربرانی است؟ کاربرانی که به دنبال یک گوشی 5G زیبا و خوش قیمت هستند.

شیائومی پوکو اکس 3 پرو

قیمت تقریبی: 6.900.000 (نسخه 256 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 9.4 * 76.8 * 165.3 میلی متر
وزن 215 گرم
جنس بدنه فریم و بدنه پلاستیکی
صفحه نمایش 6.67 اینچ با پنل IPS LCD
رزولوشن تصویر 1080 * 2400
چیپست کوالکام اسنپدراگون 860
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.96 و 2.42 و 1.78 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Adreno 640
حافظه رم 8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 256 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی چهارگانه 48+8+2+2/ سلفی 20 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 5160 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 11

نقاط قوت:

  • طراحی چشمگیر
  • نمایشگر 120 هرتزی با پشتیبانی از HDR10
  • شارژدهی عالی باتری
  • عملکرد سخت افزاری فوق العاده
  • دوربین باکیفیت

نقاط ضعف:

  • بدنه نسبتا زخمت و سنگین
  • برآمدگی زیاد دوربین

مناسب چه کاربرانی است؟ اگر به دنبال یک پرچمدار خوش قیمت، زیبا و قدرتمند هستید، در حال حاضر شاید گزینه ای بهتر از پوکو اکس 3 پرو شیائومی پیدا نکنید.

شیائومی پوکو اکس 3 جی تی

قیمت تقریبی: 8.500.000 (نسخه 128 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 8.9 * 75.9 * 163.3 میلی متر
وزن 193 گرم
جنس بدنه بدنه پلاستیکی
صفحه نمایش 6.6 اینچ پنل IPS LCD
رزولوشن تصویر 1080 * 2400
چیپست Mediatek MT6891Z Dimensity 1100 5G
پردازنده (CPU) 8 هسته فرکانس 2.6 و 2 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9
حافظه رم 8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128 گیگابایت / ندارد
دوربین اصلی سه گانه 64 + 8 + 2 مگاپیکسل / سلفی 16 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 11

نقاط قوت

  • طراحی زیبا با برخورداری از استاندارد IP53
  • نمایشگر بزرگ و باکیفیت 120 هرتزی
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • کیفیت عالی دوربین
  • پشتیبانی از شبکه 5G

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه
  • کمی داغ شدن در پردازشات سنگین
  • کیفیت نه چندان بالای دوربین سلفی

مناسب چه کاربرانی است؟ پوکو ایکس 3 جی تی یکی از جدیدترین گوشی‌های برند پوکو کمپانی شیائومی محسوب می‌شود که یک شبه پرچمدار تمام عیار است و در رنج قیمتی خود عملکرد کم نظیری دارد.

وان پلاس Nord N10 5G

قیمت تقریبی: 7.300.000

              ابعاد (میلی متر) 9 * 74.7 * 163 میلی‌متر
وزن 190 گرم
جنس بدنه فریم پلاستیکی – بدنه پلاستیکی
صفحه نمایش 6.49 اینچ پنل IPS LCD
رزولوشن تصویر 2400 * 1080
چیپست کوالکام اسنپدراگون 690 5G
پردازنده (CPU) 8 هسته فرکانس 2 و 1.7 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Adreno 619L
حافظه رم 6 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی چهارگانه 64 مگاپیکسل / سلفی 16 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 4300 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 10

نقاط قوت:

  • طراحی ساده و زیبا
  • پشتیبانی از شبکه 5G با وجود قیمت کم
  • شارژدهی بسیار خوب باتری

نقاط ضعف:

  • طراحی نه چندان جالب
  • عدم بروزرسانی به اندروید 11
  • عملکرد کند حسگر اثر انگشت

مناسب چه کاربرانی است؟ افرادی که به دنبال یک گوشی جدید و خاص با پشتیبانی از فناوری 5G هستند و در عین حال بودجه چندان بالایی ندارند، می‌توانند Nord N10 را با چشم خریدار نگاه کنند.

هواوی Y9a

قیمت تقریبی: 6.100.000 تومان

              ابعاد (میلی متر) 9 * 76.5 * 163.5میلی‌متر
وزن 197 گرم
جنس بدنه فریم و بدنه پلاستیکی (پلی کربنات)
صفحه نمایش 636. اینچ با پنل IPS LCD
رزولوشن تصویر 1080 * 2400
چیپست مدیاتک هلیو G80
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2 و 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
حافظه رم 8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی چهارگانه 64 / سلفی 8 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 4200 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 10

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش باکیفیت
  • دوربین مناسب
  • رم 8 گیگابایتی

نقاط ضعف:

  • فاقد سرویس‌های گوگل
  • پردازنده متوسط
  • ظرفیت باتری نه چندان بالا

مناسب چه کاربرانی است؟ هواوی توازن را در مشخصات فنی و سخت افزاری Y9a به خوبی برقرار کرده و ایراد مهمی (اگر از مسئله عدم پشتیبانی توسط گوگل فاکتور بگیریم) در این گوشی وجود ندارد. بنابراین در رنج قیمتی خود یک دستگاه ارزشمند است.

شیائومی می 11 لایت 5G

قیمت تقریبی: 9.400.000 تومان

              ابعاد (میلی متر) 6.8 * 75.7 * 160.5 میلی متر
وزن 159 گرم
جنس بدنه فریم پلاستیکی بدنه شیشه ای
صفحه نمایش 6.55 اینچ با پنل AMOLED
رزولوشن تصویر 2400 * 1080
چیپست کوالکام اسنپدراگون 780G
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.4 و 2.2 و 1.90 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Adreno 642
حافظه رم 6 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی سه گانه 64+8+5 / سلفی 20 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 4250 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 11

نقاط قوت:

  • بدنه شیشه‌ای جذاب
  • نمایشگر OLED بسیار باکیفیت با رفرش ریت 90 هرتز و پشتیبانی از HDR10+
  • سرعت شارژ مثال زدنی و شارژدهی بسیار خوب باتری
  • سخت افزار قدرتمند
  • دوربین توانمند در روشنایی روز

نقاط ضعف:

  • مورد خاصی وجود ندارد

مناسب چه کاربرانی است؟ عملکرد می 11 لایت در نوع خود بی نظیر است. اگر چه عنوان یک پرچمدار ارزان قیمت را یدک می‌کشد اما در عمل تفاوت زیادی با پرچمداران ندارد. بنابراین ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

سامسونگ گلکسی M51

قیمت تقریبی: 9.300.000 (نسخه 128 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 8.4 * 75.1 * 159.9 میلی‌متر
وزن 189 گرم
جنس بدنه فریم و بدنه پلاستیکی
صفحه نمایش 6.5 اینچ با پنل Super AMOLED
رزولوشن تصویر 1080 * 2400
چیپست اسنپدراگون 720G
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.3 و 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Adreno 618
حافظه رم 8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی چهارگانه 64/ سلفی 32 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 4500 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 11

نقاط قوت:

  • نمایشگر درخشان AMOLED با رفرش ریت 90 هرتز
  • شارژدهی قدرتمند باتری
  • طراحی زیبا، گوریلا گلس 5 و IP67

نقاط ضعف:

  • شارژر 15 واتی درون جعبه در صورتی که از شارژر 25 واتی پشتیبانی می‌کند
  • چیپست در این رنج قیمتی می‌توانست قدرتمندتر باشد

مناسب چه کاربرانی است؟ افرادی که به دنبال یک گوشی هوشمند جدید از سامسونگ با نمایشگر بزرگ و باکیفیت اما ابعاد فشرده و وزن کم هستند و در عین حال به کیفیت عکاسی اهمیت می‌دهند، می توانند Galaxy A52 را به عنوان یک گزینه ارزشمند در نظر بگیرند.

هواوی Nova 5T

قیمت تقریبی: 8.950.000 تومان

              ابعاد (میلی متر) 7.8 * 74 * 154.3 میلی‌متر
وزن 174 گرم
جنس بدنه فریم آلومینیومی بدنه شیشه ای
صفحه نمایش 266. اینچ با پنل IPS LCD
رزولوشن تصویر 1080 * 2340
چیپست Kirin 980
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.6 و 1.92 و 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10
حافظه رم 8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128 گیگابایت / ندارد
دوربین اصلی چهارگانه 48 / سلفی 32 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 3750 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 9 قابل ارتقا به اندروید 10

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • طراحی زیبا مخصوصا قسمت پشت دستگاه
  • پردازنده قدرتمند و سخت افزار توانمند

نقاط ضعف:

  • ظرفیت باتری متوسط
  • فاقد جک هدفون 3.5 میلی متری
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه

مناسب چه کاربرانی است؟ اگر به دنبال میان رده ای با کیفیتی در حد پرچمداران و قدرت سخت افزاری در حد رده بالاهای بازار هستید، هواوی Nova 5T می‌تواند انتظارات شما را به خوبی برآورده کند.

شیائومی ردمی نوت 10 پرو

قیمت تقریبی: 8.400.000 تومان

              ابعاد (میلی متر) 8.1 * 76.5 * 164 میلی‌متر
وزن 193 گرم
جنس بدنه فریم پلاستیکی بدنه شیشه ای
صفحه نمایش 6.67 اینچ با پنل AMOLED
رزولوشن تصویر 1080 * 2400
چیپست کوالکام اسنپدراگون 732G
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.3 و 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Adreno 618
حافظه رم 8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی چهارگانه 108+8+5+2/ سلفی 16 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 5020 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 11

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا با برخورداری از استاندارد IP53
  • نمایشگر امولد بسیار باکیفیت با رفرش ریت 120 هرتز
  • شارژدهی فوق العاده باتری
  • عملکرد بسیار خوب دوربین ها در روشنایی روز

نقاط ضعف:

  • چیپست پردازنده می‌توانست قدرتمندتر باشد
  • عملکرد نسبتا ضعیف دوربین در محیط‌های تاریک

مناسب چه کاربرانی است؟ ردمی نوت 9 پرو در عین حال که مشخصات بسیار جذابی دارد، از قیمت مناسبی برخوردار است که باعث می‌شود در رنج قیمتی خود از با ارزش ترین‌ها باشد.

بهترین گوشی‌های رده بالا (از 10 تا 20 میلیون تومان)

گوشی‌های در این رنج برای افرادی که به دنبال محصولی قابل توجه و در حد پرچمداران اما با قیمت منطقی‌تری هستند بسیار مناسب می‌باشند. معمولا اختلاف گوشی‌های رده بالا و پرچمدار در عمل چندان قابل توجه نیست اما اختلاف قیمتی این محصولات به چندین میلیون تومان می‌رسد.

شیائومی پوکو اف 3

قیمت تقریبی: 9.500.000 تومان

              ابعاد (میلی متر) 7.8 * 76.4 * 163.7 میلی متر
وزن 196 گرم
جنس بدنه فریم پلاستیکی بدنه شیشه ای
صفحه نمایش 6.67 اینچ با پنل AMOLED
رزولوشن تصویر 1080 * 2400
چیپست کوالکام اسنپدراگون 870 5G
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 3.2 و 2.42 و 1.80 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Adreno 650
حافظه رم 8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 256 گیگابایت / ندارد
دوربین اصلی سه گانه 48+8+5/ سلفی 20 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 4520 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 11

نقاط قوت:

  • طراحی فوق العاده با کیفیت ساخت بالا
  • نمایشگر امولد بسیار باکیفیت و نرخ بروزرسانی 120 هرتز
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • کیفیت عکس و فیلمبرداری خوب در روشنایی روز
  • قیمت رقابتی

نقاط ضعف:

  • فاقد جک هدفون، اسلات کارت حافظه
  • عملکرد متوسط دوربین فوق عریض

مناسب چه کاربرانی است؟ پوکو اف 3 مانند یک قاتل پرچمدار عمل می‌کند و با توجه به قیمت رقابتی و مشخصات فنی خیره کننده می‌توان این موضوع را اثبات کرد.

سامسونگ گلکسی A72

قیمت تقریبی: 10.600.000  تومان (نسخه 128 گیگابایتی) / 11.600.000 (نسخه 256 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 8.4 * 77.4 * 165 میلی‌متر
وزن 203 گرم
جنس بدنه فریم و بدنه پلاستیکی
صفحه نمایش 6.7 اینچ با پنل Super AMOLED
رزولوشن تصویر 1080 * 2400
چیپست کوالکام اسنپدراگون 720G
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.3 و 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Adreno 618
حافظه رم 8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128/256 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی چهارگانه 64 / سلفی 32 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 11

نقاط قوت:

  • بدنه خوش ساخت و باریک با استاندارد IP67
  • نمایشگر بزرگ باکیفیت بالا و رفرش ریت 90 هرتز
  • شارژدهی عالی باتری
  • دوربین‌های باکیفیت

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی نمایشگر از HDR
  • چیپست دستگاه در این رنج می‌توانست قدرتمندتر باشد
  • عدم وجود لرزش گیر برای فیلمبرداری 4K

مناسب چه کاربرانی است؟ سامسونگ در Galaxy A72 برخی از نقاط ضعف A71 را برطرف کرده این گوشی رده بالا حالا ارزش خرید بیشتری دارد و یکی از بهترین گزینه های بازار برای کسانیست که به نمایشگر بزرگ علاقمند هستند.

شیائومی Mi 10T 5G

قیمت تقریبی: 11.000.000 (نسخه با رم 8 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 9.3 * 76.4* 165.1 میلی‌متر
وزن 216 گرم
جنس بدنه فریم آلومینیومی بدنه شیشه‌ای
صفحه نمایش 676. اینچ با پنل IPS LCD
رزولوشن تصویر 1080 * 2400
چیپست کوالکام اسنپدراگون 865
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.84 و 2.42 و 1.80 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Adreno 650
حافظه رم 8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128 گیگابایت / ندارد
دوربین اصلی سه گانه 64 / سلفی 20 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 10 قابل ارتقا به اندروید 11

نقاط قوت:

  • سخت افزار قدرتمند
  • کیفیت ساخت بسیار خوب
  • طراحی زیبا
  • نمایشگر باکیفیت 144 هرتزی با پشتیبانی از HDR10+

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه
  • فاقد جک هدفون

مناسب چه کاربرانی است؟ افرادی که دنبال یک پرچمدار ارزان قیمت با ارزش خرید بالا و قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G هستند.

سامسونگ گلکسی S20 FE 5G

قیمت تقریبی: 14.000.000 تومان

              ابعاد (میلی متر) 8.4 * 74.5 * 159.8 میلی‌متر
وزن 190 گرم
جنس بدنه فریم آلومینیومی بدنه پلاستیکی
صفحه نمایش 56. اینچ با پنل Super AMOLED
رزولوشن تصویر 1080 * 2400
چیپست کوالکام اسنپدراگون 865
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.84 و 2.42 و 1.80 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Adreno 650
حافظه رم 8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی سه گانه 12 / سلفی 32 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 4500 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 10 قابل ارتقا به اندروید 11

نقاط قوت:

  • برخورداری از استاندارد IP68
  • نمایشگر امولد 120 هرتزی
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • پشتیبانی از شبکه 5G
  • دوربین باکیفیت

نقاط ضعف:

  • شارژر کند 15 واتی
  • بدنه پلاستیکی
  • فیلمبرداری با کیفیت 4K چنگی به دل نمی‌زند

مناسب چه کاربرانی است؟ S20 FE را می‌توان یک پرچمدار ارزان قیمت از طرف سامسونگ دانست که در دو نسخه 4G با پردازنده اگزینوس و نسخه 5G با پردازنده اسنپدراگون وارد بازار شده که در بازار حدودا یک میلیون تومان اختلاف قیمت دارند. S20 FE سامسونگ از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

شیائومی Mi 10T Pro 5G

قیمت تقریبی: 13.500.000 (نسخه 128 گیگابایتی) / 15.000.000 (نسخه 256 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 9.3 * 76.4 * 165.1 میلی‌متر
وزن 218 گرم
جنس بدنه فریم آلومینیومی بدنه شیشه ای
صفحه نمایش 676. اینچ با پنل IPS LCD
رزولوشن تصویر 1080 * 2400
چیپست کوالکام اسنپدراگون 865
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.84 و 2.42 و 1.80 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Adreno 650
حافظه رم 8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128/256 گیگابایت / ندارد
دوربین اصلی سه گانه 108 / سلفی 20 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 10 قابل ارتقا به اندروید 11

نقاط قوت:

  • نمایشگر IPS LCD فوق العاده باکیفیت با نرخ بروزرسانی 144 هرتز
  • کیفیت ساخت بالا
  • شارژدهی بالا و سرعت بالای شارژ باتری
  • عملکرد عالی دوربین اصلی

نقاط ضعف:

  • عملکرد نه چندان خوب لنز فوق عریض
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مناسب چه کاربرانی است؟ بارزترین تفاوت میان نسخه معمولی و پرو گوشی شیائومی می 10تی در قسمت دوربین است. نسخه پرو را می‌توان یک کمرافون دانست که دوربین اصلی بسیار باکیفیتی دارد و برای علاقمندان به عکاسی با موبایل گزینه بسیار مناسبی است.

اپل آیفون SE 2020

قیمت تقریبی: 12.000.000 (نسخه 64 گیگابایتی) / 13.200.000 (نسخه 128 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 7.3 * 67.3 * 138.4 میلی‌متر
وزن 148 گرم
جنس بدنه فریم آلومینیومی بدنه شیشه‌ای
صفحه نمایش 4.7 اینچ با پنل Retina IPS LCD
رزولوشن تصویر 750 * 1334
چیپست Apple A13 Bionic
پردازنده (CPU) 6 هسته فرکانس 2.65 و 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای Apple GPU
حافظه رم 3 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 64/128 گیگابایت / ندارد
دوربین اصلی 12 / سلفی 7 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 1821 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل iOS 13 قابل ارتقا به iOS 14.4.2

نقاط قوت:

  • بدنه جمع و جور و سبک
  • نمایشگر با روشنایی و کنتراست بالا
  • عملکرد بسیار خوب پردازنده A13
  • عملکرد عالی دوربین در روز و خوب در شب

نقاط ضعف:

  • حاشیه‌های زیاد نمایشگر
  • ظرفیت کم باتری
  • شارژر کند 5 واتی

مناسب چه کاربرانی است؟ افراد علاقمند به سیستم عامل iOS یا کسانی که قصد دارند برای اولین بار iOS را با یک مدل ارزان قیمت تجربه کنند. iPhone SE 2020 ارزان‌ترین آیفون جدید اپل در بازار است.

بهترین گوشی های پرچمدار (از 20 میلیون تومان به بالا)

گوشی‌های پرچمدار در واقع بهترین و بالاترین مدل‌های هر برند را تشکیل می‌دهند. در این رده سازندگان معمولا از بهترین قطعات موجود در بازار استفاده می‌کنند و بالاترین عملکرد و کیفیت را در پرچمداران خود می‌گنجانند. طبیعتا این دستگاه‌ها قیمت بالایی هم دارند که نسبت به برندهای مختلف، قیمت‌ها متفاوت است.

سامسونگ گلکسی نوت 20 5G

قیمت تقریبی: 20.000.000 تومان

              ابعاد (میلی متر) 8.3 * 75.2 * 161.6 میلی‌متر
وزن 192 گرم
جنس بدنه بدنه پلاستیکی
صفحه نمایش 6.7 اینچ با پنل Super AMOLED Plus
رزولوشن تصویر 1080 * 2400
چیپست اگزینوس 990
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.73 و 2.5 و 2 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11
حافظه رم 8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 256 گیگابایت / ندارد
دوربین اصلی سه گانه 64 / سلفی 10 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 4300 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 10 قابل ارتقا به اندروید 11

نقاط قوت:

  • قلم کاربردی S-Pen
  • نمایشگر فوق العاده باکیفیت Super AMOLED
  • دوربین قدرتمند

نقاط ضعف:

  • بدنه پلاستیکی
  • حساسیت نسبتا پائین سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش
  • شارژدهی متوسط باتری

برای چه کاربرانی مناسب است؟ سری نوت سامسونگ همواره طرفداران خود را داشته که معمولا بیشتر به خاطر صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت و قلم کاربردی S-Pen مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر علاقمند به یک گوشی غول پیکر با قلم هوشمند و کاربردی هستید، گلکسی نوت 20 یک انتخاب شایسته است.

شیائومی Mi 11

قیمت تقریبی: 20.000.000 تومان

              ابعاد (میلی متر) 8.1 * 74.6 * 164.3میلی‌متر
وزن 196 گرم
جنس بدنه فریم آلومینیومی بدنه شیشه‌ای
صفحه نمایش 6.81 اینچ با پنل AMOLED
رزولوشن تصویر 1440* 3200
چیپست کوالکام اسنپدراگون 888
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.84 و 2.42 و 1.80 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Adreno 660
حافظه رم 8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 256 گیگابایت / ندارد
دوربین اصلی چهارگانه 108 / سلفی 20 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 4600 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 11

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا با بدنه قوس دار جذاب
  • نمایشگر عالی AMOLED با رفرش ریت 120 هرتز و نمایش دقیق رنگ‌ها و روشنایی بالا
  • شارژدهی بسیار خوب باتری و شارژ سریع
  • مجهز به جدیدترین پرچمدار کوالکام با پشتیبانی از شبکه 5G
  • کیفیت عالی دوربین در بخش عکسبرداری و فیلمبرداری

نقاط ضعف:

  • فاقد لنز تله فوتو
  • فاقد استاندارد رسمی IP

برای چه کاربرانی مناسب است؟ افرادی که به دنبال یک پرچمدار قدرتمند و بروز و در عین حال خوش قیمت و با ارزش خرید بالا هستند.

هواوی P40 Pro

قیمت تقریبی: 25.000.000 تومان

              ابعاد (میلی متر) 9 * 72.6 * 158.2 میلی‌متر
وزن 209 گرم
جنس بدنه فریم آلومینیومی بدنه شیشه‌ای
صفحه نمایش 6.58 اینچ با پنل OLED
رزولوشن تصویر 1200 * 2640
چیپست Kirin 990
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.86 و 2.36 و 1.95 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP16
حافظه رم 8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 256 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی چهارگانه 50 / سلفی دوگانه 32 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 4200 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 10

نقاط قوت:

  • طراحی بسیار زیبا با لبه های خمیده
  • نمایشگر OLED عالی با رفرش ریت 90 هرتز
  • عملکرد سخت افزاری شایسته یک پرچمدار
  • توانایی فوق العاده بالای دوربین در شب و روز

نقاط ضعف:

  • فاقد سرویس‌های موبایل گوگل
  • سازگار فقط با کارت حافظه‌های جانبی NV
  • فیلمبرداری ضعیف با کیفیت 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه

مناسب چه کاربرانی است؟ افرادی که به دنبال یک پرچمدار با طراحی منحصر به فرد و دوربین فوق‌العاده قدرتمند هستند و البته می‌توانند بدون نیاز به سرویس‌های موبایل گوگل کار خود را راه بیاندازند.

سامسونگ گلکسی اس 21 پلاس 5G

قیمت تقریبی: 23.000.000 تومان

              ابعاد (میلی متر) 7.8 * 75.6 * 161.5 میلی‌متر
وزن 200 گرم
جنس بدنه فریم آلومینیومی بدنه شیشه‌ای
صفحه نمایش 6.7 اینچ با پنل Dynamic AMOLED
رزولوشن تصویر 1080 * 2400
چیپست اگزینوس 2100
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.9 و 2.8 و 2.2 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP14
حافظه رم 8 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 256 گیگابایت / ندارد
دوربین اصلی سه گانه 64 / سلفی 10 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 4800 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 11

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا با رنگ‌های متنوع
  • استاندارد IP68 (مقاومت بالا در برابر آب)
  • شارژدهی عالی باتری
  • کیفیت خوب دوربین اصلی و سلفی

نقاط ضعف:

  • بدنه پلاستیکی
  • فاقد شارژر و هدفون در جعبه
  • نمایشگر کاملا تخت با حواشی نسبتا زیاد

مناسب چه کاربرانی است؟ سامسونگ با گلکسی اس 21 پلاس گزینه دیگری به کاربرانی که بین گلکسی اس 21 استاندارد و اولترا تردید دارند داده است که تلفیقی از ویژگی‌های هر دو پرچمدار است.

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا 5G

قیمت تقریبی: 24.000.000 تومان

              ابعاد (میلی متر) 8.1 * 77.2 * 164.8 میلی‌متر
وزن 208 گرم
جنس بدنه فریم استیل بدنه شیشه‌ای
صفحه نمایش 6.9 اینچ با پنل Dynamic AMOLED
رزولوشن تصویر 1440 * 3088
چیپست اگزینوس 990
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.73 و 2.5 و 2 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11
حافظه رم 12 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 256 گیگابایت / دارد
دوربین اصلی سه گانه 108 / سلفی 10 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 4500 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 10 قابل ارتقا به اندروید 11

نقاط قوت:

  • مجهز به یکی از باکیفیت نمایشگرهای موبایل
  • شارژدهی خوب باتری با توجه به اندازه بزرگ نمایشگر
  • لذت کار کردن با قلم S Pen
  • عملکرد بسیار خوب دوربین

نقاط ضعف:

  • برآمدگی ناخوشآیند دوربین
  • سرعت شارژ نه چندان بالا

مناسب چه کاربرانی است؟ افرادی که به پرچمداران با نمایشگر بسیار بزرگ علاقمندند. نوت 20 اولترا با نمایشگر 6.9 اینچی یکی از برترین پرچمداران غول پیکر بازار موبایل محسوب می‌شود.

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا

28.000.000 (نسخه 256 گیگابایتی) / 34.000.000 (نسخه 512 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 8.9 * 75.6 * 165.1 میلی‌متر
وزن 227 گرم
جنس بدنه فریم آلومینیومی بدنه شیشه‌ای
صفحه نمایش 6.8 اینچ با پنل Dynamic AMOLED
رزولوشن تصویر 1440 * 3200
چیپست اگزینوس 2100
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.84 و 2.42 و 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP14
حافظه رم 12/16 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 256 گیگابایت / ندارد
دوربین اصلی چهار گانه 108 / سلفی 40 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 11

نقاط قوت:

  • نمایشگر OLED بی نظیر
  • عملکرد فوق‌العاده سنسور اثر انگشت
  • شارژدهی عالی باتری و شارژ سریع
  • برخورداری از سریع‌ترین چیپست در میان گوشی‌های اندرویدی با پشتیبانی از 5G و Wi-Fi 6E
  • دوربین خوب و سلفی‌های عالی

نقاط ضعف:

  • ابعاد گوشی برای همه مناسب نیست
  • فاقد شارژر و هدفون در جعبه
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

مناسب چه کاربرانی است؟ اس 21 اولترا سامسونگ را می‌توان بهترین پرچمدار اندرویدی بازار دانست که محاسن زیادی دارد. کاربرانی که قصد خرید پرچمدار اندرویدی بدون محدودیت بودجه دارند این دستگاه را به عنوان جدی‌ترین گزینه در نظر بگیرند.

شیائومی می 11 اولترا 5G

قیمت تقریبی: 37.000.000 (نسخه 256 گیگابایتی) / 42.000.000 (نسخه 512 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 8.4 * 74.6 * 164.3 میلی متر
وزن 234 گرم
جنس بدنه فریم آلومینیومی بدنه سرامیکی
صفحه نمایش 6.81 اینچ با پنل AMOLED
رزولوشن تصویر 3200 * 1440
چیپست کوالکام اسنپدراگون 888 5G
پردازنده (CPU) 8  هسته فرکانس 2.84 و 2.42 و 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Adreno 660
حافظه رم 12 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 256/512 گیگابایت / ندارد
دوربین اصلی سه گانه 50+48+48/ سلفی 20 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل اندروید 11

نقاط قوت:

  • نمایشگر منحنی بسیار جذاب، کیفیت ساخت مثال زدنی با بدنه از جنس سرامیک و استاندارد IP68
  • نمایشگر تحسین برانگیز OLED با نرخ بروزرسانی 120 هرتز و نمایش دقیق و روشن رنگ‌ها
  • سرعت شارژ بسیار بالا و شارژدهی خوب باتری
  • کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری بی نظیر

نقاط ضعف:

  • وزن بسیار بالا
  • نمایشگر پشت دستگاه تقریبا کاربردی ندارد

مناسب چه کاربرانی است؟ می 11 اولترا یک پرچمدار تمام عیار است که شیائومی برای آن کم نگذاشته و برای کاربرانی که به دنبال یک پرچمدار خاص و بی نظیر هستند گزینه ای ایده آل است.

اپل آیفون مینی 12

قیمت تقریبی: 21.000.000 تومان (نسخه 128 گیگابایتی) / 23.000.000 (نسخه 256 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 7.4 * 64.2 * 131.5 میلی‌متر
وزن 135 گرم
جنس بدنه فریم آلومینیومی بدنه شیشه‌ای
صفحه نمایش 5.4 اینچ با پنل Super Retina XDR OLED
رزولوشن تصویر 1080 * 2340
چیپست Apple A14 Bionic
پردازنده (CPU) 6 هسته فرکانس 3.1 و 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی 4 هسته ای Apple GPU
حافظه رم 4 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128/256 گیگابایت / ندارد
دوربین اصلی دوگانه 12 / سلفی دوگانه 12 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 2227 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل iOS 14.1 قابل ارتقا به 14.4.2

نقاط قوت:

  • ارزان قیمت‌ترین آیفون از سری 12
  • جمع و جورترین پرچمدار حال حاضر بازار
  • خوش دست و با کیفیت ساخت بالا
  • مجهز به سریع‌ترین پردازنده جهان برای گوشی‌های هوشمند با پشتیبانی از 5G

نقاط ضعف:

  • فاقد هدفون و شارژ درون جعبه
  • سیستم عامل iOS برای همه کاربران مناسب نیست
  • ناچ بزرگ نمایشگر برای دستگاهی نسبتا کوچک

مناسب چه کاربرانی است؟ افرادی که به دنبال یک آیفون بسیار قدرتمند، سبک، جمع و جور و خوش قیمت (نسبت به دیگر آیفون‌های سری 12) هستند.

اپل آیفون 12

قیمت تقریبی: 24.000.000 (نسخه 128 گیگابایتی) / 28.000.000 (نسخه 256 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 7.4 * 71.5 * 146.7 میلی‌متر
وزن 164 گرم
جنس بدنه فریم آلومینیومی بدنه شیشه‌ای
صفحه نمایش 6.1 اینچ با پنل Super Retina XDR OLED
رزولوشن تصویر 1170 * 2532
چیپست Apple A14 Bionic
پردازنده (CPU) 6  هسته فرکانس 3.1 و 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای Apple GPU
حافظه رم 4 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128/256 گیگابایت / ندارد
دوربین اصلی دوگانه 12 / سلفی دوگانه 12 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 2815 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل iOS 14.1 قابل ارتقا به 14.4.2

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و خیره کننده
  • نمایشگر OLED بسیار باکیفیت
  • پردازنده فوق العاده سریع
  • پشتیبانی 5 ساله اپل از iOS

نقاط ضعف:

  • فاقد شارژر و هدفون درون جعبه
  • عمر باتری کوتاه تر نسبت به آیفون 11
  • فایل منجمنت ضعیف سیستم عامل iOS

مناسب چه کاربرانی است؟ کاربرانی که به دنبال یک آیفون خوش دست، زیبا، فوق‌العاده سریع با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G هستند.

اپل آیفون 12 پرو

قیمت تقریبی: 30.000.000 (نسخه 128 گیگابایتی) / 32.000.000 (نسخه 256 گیگابایتی)

              ابعاد (میلی متر) 7.4 * 71.5 * 146.7 میلی‌متر
وزن 189 گرم
جنس بدنه فریم استیل بدنه شیشه‌ای
صفحه نمایش 6.1 اینچ با پنل Super Retina XDR OLED
رزولوشن تصویر 1170 * 2532
چیپست Apple A14 Bionic
پردازنده (CPU) 6  هسته فرکانس 3.1 و 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی چهار هسته ای Apple GPU
حافظه رم 6 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128/256 گیگابایت / ندارد
دوربین اصلی چهارگانه 12 / سلفی دوگانه 12 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 2815 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل iOS 14.1 قابل ارتقا به 14.4.2

نقاط قوت:

  • نمایشگر بسیار باکیفیت با روشنایی بالا
  • دوربین قدرتمند در روز و شب
  • طراحی زیبا و جذاب با کیفیت ساخت خیره کننده

نقاط ضعف:

  • فاقد شارژر و هدفون درون جعبه
  • نمایشگر فاقد رفرش ریت بالا است
  • عمر باتری کوتاه‌تر نسبت به آیفون 11 پرو

مناسب چه کاربرانی است؟ افرادی که از نسل‌های قدیمی‌تر آیفون قصد به مهاجرت به نسل جدید را دارند. اما ارتقا از آیفون 11 پرو به 12 پرو با توجه به تغییرات جزئی منطقی نیست.

اپل آیفون 12 پرو مکس

قیمت تقریبی: 33.000.000 (نسخه 128 گیگابایتی) / 35.000.000 (نسخه 256 گیگابایتی) / 40.000.000 (نسخه 512 گیگابایتی)

             ابعاد (میلی متر) 160.8 x 78.1 x 7.4 میلی متر
وزن 228 گرم
جنس بدنه فریم استیل بدنه شیشه‌ای
صفحه نمایش 6.7 اینچ با پنل Super Retina XDR OLED
رزولوشن تصویر 1284 * 2778
چیپست Apple A14 Bionic
پردازنده (CPU) 6  هسته فرکانس 3.1 و 1.8 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای Apple GPU
حافظه رم 6 گیگابایت
فضای ذخیره سازی / شیار کارت حافظه 128/256/512 گیگابایت / ندارد
دوربین اصلی چهارگانه 12 / سلفی دوگانه 12 مگاپیکسل
ظرفیت باتری 3687 میلی آمپر ساعت
سیستم عامل iOS 14.1 قابل ارتقا به 14.4.2

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بی نظیر، مستحکم و مقاوم در برابر آب
  • نمایشگر بسیار عالی OLED
  • شارژدهی خوب باتری و سرعت شارژ بالا
  • سخت افزار قدرتمند با سریع ترین پردازنده موبایل
  • کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری بسیار خوب
  • پشتیبانی عالی اپل از iOS به مدت پنج سال

نقاط ضعف:

  • فاقد شارژر و هدفون درون جعبه
  • نمایشگر فاقد رفرش ریت بالا
  • محدودیت‌های نسبتا زیاد iOS

مناسب چه کاربرانی است؟ طرفداران اپل که بدون در نظر گرفتن قیمت، صرفا به دنبال بهترین آیفون ساخته شده توسط اپل تا به امروز هستند. علاقمندان به گوشی‌های لاکچری با کیفیت ساخت بی نظیر و زیبایی خیره کننده.

  • دکتر وینکل
  • ۰
  • ۰

قبل از خرید چاپگر ، بهتر است نوع چاپ ، تعداد چاپ در روز یا ماه ، نحوه اتصال به چاپگر و کیفیت و سرعت چاپگر مورد نیاز را تعیین کنید تا راحت تر بتوانید نوع چاپ را برای خرید چاپگر تعیین کنید.

در این قسمت از راهنمای خرید چاپگر ، سعی می کنیم چاپگرها را با توجه به قابلیت های آنها به طور جداگانه بررسی کنیم ، بنابراین حتما به این قسمت توجه ویژه ای داشته باشید.

توجه به نوع پرینت

پرینت رنگی و یا سیاه و سفید یک موضوع بسیار مهم است که باید به آن توجه کرد. پرینترهای رنگی قیمت بالاتری نسبت به پرینترهای تک رنگ دارند.

پس اگر درصد بیشتر پرینت های شما بصورت سیاه و سفید است هزینه کردن برای پرینترهای رنگی توجیه اقتصادی ندارد. ولی اگر می خواهید که بصورت مداوم عکس و تصاویر رنگی چاپ کنید، بهتر است که پرینترهای رنگی را انتخاب کنید.

توجه به توان کاری

یکی از موضوعات مورد بحث توجه به توان کاری پرینتر است. توان کاری عبارت است از تعداد صفحاتی که پرینتر در هر ماه می تواند چاپ کند. به همین منظور چاپگرها در سه دسته خانگی، اداری سبک و اداری سنگین تولید می شوند.

پس قبل از خرید ظرفیت کاری خود را با پرینتر مشخص کنید و نسبت به ظرفیتی که نیاز دارید پرینتر انتخاب کنید. حجم سینی پرینتر نشانی از توان کاری آن است. به عنوان مثال توان کاری پرینتر با سینی ۱۰۰ برگ نسبت به پرینتری که ظرفیت آن ۲۰۰ یا ۱۰۰۰ برگ است بسیار کمتر است.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که این موضوع بسیار کم اهمیت است و مقیاس درستی برای تعیین توان کاری پرینتر نیست چون می­توانیم به صورت پی در پی ظرفیت سینی را پر کنیم.

اما باید بگوییم که اگر پرینتر ظرفیت بیشتری برای چاپ داشته باشد حتماً سایز سینی آن بزرگتر گرفته می­شود. اگر می­خواهید که پرینتر تان عمر بیشتری داشته باشد باید کمتر از میزان توان کاری آن، پرینت کنید.

توجه به سرعت و رزولوشن

خوشبختانه ISO بر اساس یک سری پروتکل­ها و استانداردهایی، ادعاهای کمپانی هایی که در رابطه با سرعت و رزولوشن پرینتر خود دارند را اندازه گیری و رتبه بندی می­کند و کاربران راحتتر می توانند به اعداد درج شده بر روی دستگاه اطمینان کنند. در زمان خرید ممکن است که فروشنده  از کلماتی مانند PPMو DPI استفاده کند و شما متوجه منظور آن نشوید. در ادامه این دو کلمه بررسی می­شوند.

آشنایی با واژۀ PPM 

PPM تعداد چاپ صفحه در هر دقیقه است که مسلماً این تعداد برای چاپ سیاه و سفید متفاوت از چاپ رنگیست. مثلاً اگر PPM سیاه سفید یک دستگاه ۱۵ تا ۲۰ صفحه در دقیقه باشد این عدد برای چاپ رنگی بین ۱۰ تا ۱۵ صفحه است.

آشنایی با واژۀ DPI 

DPI رزولوشن و یا وضوح تصاویر را بیان می­کند. DPI یعنی تعداد نقاطی که در هر اینچ از کاغذ چاپ می­شود و هر چقدر این عدد بیشتر باشد کیفیت چاپ بالاتر خواهد بود.

توجه به هزینه های نگهداری

یکی از موضوعات مهمی که باید به آن بپردازیم هزینۀ نگهداری پرینتر است. قبل از انتخاب و خرید پرینتر توجه کنید که آیا کارتریج آن را می­توانید شارژ کنید یا حتماً باید عوضش کنید. اگر امکان شارژ آن هست چند وقت یکبار باید اینکار را انجام دهید و هزینۀ شارژ آن چقدر است. گاهی اوقات خرید کارتریج به اندازۀ خرید یک پرینتر نو برای شما هزینه به همراه دارد. به همین دلیل، لازم است که همان ابتدا پرینتری را بخرید که هزینۀ شارژ کارتریج آن به صرفه باشد.

توجه به قابلیت چاپ دورو

یکی از قابلیت های بسیار مهم چاپگرها، دورو بودن چاپ آنهاست. پرینترها در ابتدا فقط می توانستند بر روی یک طرف از کاغذ چاپ انجام دهند که این کار باعث مصرف زیاد کاغذ می­شد.

اگر کاربر با پرینتر­های یک رو بخواهد که هر دو طرف کاغذ را چاپ کند باید اینکار را به صورت دستی انجام دهد که علاوه بر سختی کار، درصد خطا در چاپ بیشتر می­شود.

قیمت پرینترهای دو رو بالاتر از پرینترهای یک رو می­باشد اما با توجه به اینکه کار را برای کاربر بسیار راحت می­کند این هزینه قابل توجیه می­باشد. به هر روی انتخاب با شماست و زیاد نمی­شود به این موضوع پرداخت ولی باید بگوییم که اگر بیشتر چاپ­های شما یک رو است می­توانید این هزینه را برای خرید پرینتر دورو نکنید.

توجه به قابلیت ­های اتصال

یکی از موضوعات بسیار مهم، نحوۀ اتصال به چاپگر است. امروزه برای اتصال به هر دستگاه پرینتری گزینه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها پرداخته می­شود.

اتصال از طریق USB:

USB سالهاست که به عنوان یک رابط کاربری استاندارد شناخته می­شود و از آنجایی که این رابط کاربری یک اتصال کوتاه و مستقیم می­باشد پرینتر باید در نزدیکی کامپیوتر و یا لپ تاپ قرار بگیرد.

اتصال به شبکه: 

امروزه شرکت­ها نیاز دارند که پرینتر را به شبکۀ کامپیوتری خود متصل کنند تا دستگاه های مختلفی به آن متصل شود. بنابراین درگاهی برای پرینترهای مدرن طراحی شد تا به راحتی به شبکۀ اترنت متصل شود و کار را برای سازمان­ها و شرکت­ها آسانتر ­نماید.

اتصالات بی سیم: 

همانطور که می ­دانید اتصالات بی سیم کار را برای انسان­ها بسیار راحت کرده است، به حدی که این موضوع برای طراحی و تولید پرینترهای مدرن هم در نظر گرفته شده است. پرینترها می توانند به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم (تحت شبکه) بصورت بی­سیم به تلفن های همراه متصل شوند.

برای آنکه بتوان موبایل را بصورت غیرمستقیم به پرینتر متصل کرد باید یک شبکه بی­سیم با استفاده از مودم و یا روتر راه ­اندازی کرد و سپس چاپگر و موبایل را به شبکه متصل کرد.

پشتیبانی از کارت حافظه: 

برخی از پرینترها از کارت حافظه پشتیبانی می ­کنند و این موضوع برای عکاسانی که دوست دارند بدون واسطه عکس­های خود را چاپ کنند بسیار مفید و کاربردیست.

اتصال ابری: 

برخی از پرینترها را می ­توانید به صفحات وب وصل کنید و عکس ­های موجود در آنها را چاپ نمایید و حتی از این طریق می­ توانید به هر کسی که می­ خواهید اجازه چاپ دهید تا با هر دستگاهی که به وب متصل می شود کار چاپ خود را انجام دهد.

راهنمای خرید پرینتر به تفکیک کاربران

برای اینکه راهنمای خرید پرینتر بصورت کامل و جامع بیان شود ابتدا کاربران پرینتر را به سه دستۀ مهم تقسیم می­کنیم و به نسبت کاربردی که دارند پرینتر مناسب را پیشنهاد می ­دهیم.

  • راهنمای خرید پرینتر برای کاربران خانگی: کاربران خانگی ممکن است که میزان چاپ آنها کم باشد اما تقاضاهای متفاوتی از دستگاه دارند. به عبارت دیگر کاربر می­خواهد که دستگاه، پرینت­های رنگی و غیر رنگی از متون و تصاویر، اسکن و کپی را انجام دهد. بنابراین بهتر است که از یک چاپگر چند کاره جوهر افشان استفاده کنند. البته بیشتر کارهای امروزه به صورت دیجیتال انجام می­شود و نیاز به چاپ و یا اسکن روز به روز کاهش می ­یابد بنابراین شاید خرید یک چاپگر بزرگ، توجیه اقتصادی نداشته باشد و بدتر از آن به فضای زیادی برای نگهداری از پرینتر نیاز باشد. به همین دلیل نسل جدید پرینترهای قابل حمل و کم حجم طراحی و تولید شد که به تلفن همراه و کامپیوتر متصل می شوند و به راحتی می ­توانید با خود به هر مکانی حمل کنید.
  • راهنمای خرید پرینتر برای مشاغل کوچک: اگر تقاضاهای متفاوتی از دستگاه چاپگر دارید می ­توانید از دستگاه چند منظوره لیزری و یا جوهر افشان استفاده کنید ولی اگر دستگاه ­های فکس و اسکن و کپی را از قبل خریداری کرده اید، چاپگر لیزری گزینۀ بسیار مناسبی برای شماست.
  • راهنمای خرید پرینتر برای مشاغل بزرگ: معمولاً سازمان­های بزرگ برای انجام کارهای متنوع به گروه ­های کوچک تقسیم می­شوند و نیاز به پرینترهای مستحکم و پرسرعتی دارند تا حجم بالای چاپ خود را در حداقل زمان انجام دهند. بنابراین چاپگرهای لیزری با توان بالا انتخاب بسیار خوبی برای آنهاست.

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

اکنون که راجع به راهنمای خرید چاپگر بطور مفصل توضیح دادیم بهتر است که برای علاقه ­مندان تکنولوژی در مورد انتخاب و خرید پرینترهای سه بعدی هم مختصراً توضیحی بیان کنیم. پرینتر سه بعدی در ابتدا برای مصارف صنایع تولید شد، اما امروزه شاهد نمونه هایی از آن هستیم که برای استفاده در منزل تولید می­شود. اگر قصد دارید که پرینتر سه بعدی بخرید حتماً به سه موضوع مهم یعنی قیمت، مواد مصرفی و کیفیت آن توجه خاص داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در ادامه هر یک از آنها به اختصار توضیح داده می­شود.

  • قیمت: پرینترهای سه بعدی بسته به کیفیت خروجی آنها قیمت های متفاوتی دارند. اگر تازه کار هستید و می خواهید با نحوه کار پرینترهای سه بعدی آشنا شوید، بهتر است که هزینۀ زیادی خرج نکنید.
  • مواد مصرفی: ابتدا باید مشخص کنید که می ­خواهید از پرینترهای سه بعدی برای تولید چه وسایلی استفاده کنید و سپس پرینتری را انتخاب کنید که نیاز شما را برطرف کند. مثلاً اگر می خواهید که از پرینتر سه بعدی در صنایع غذایی استفاده کنید باید پرینتری را انتخاب کنید که امکان پرینت بر روی ABS وPLA را داشته باشد. در راهنمای خرید پرینتر حتماً به شما توصیه می شود که به تنوع، دسترسی و قیمت مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی توجه کنید.
  • کیفیت: پرینترهای باکیفیت از سرعت مناسب و رزولوشن بالایی برخوردارند. رزولوشن بالا یعنی جزئیات طرح به خوبی ترسیم ­شوند. مسلماً هر چقدر سرعت بالاتر باشد رزولوشن کمتر خواهد بود.

انواع پرینتر خانگی از نظر رنگ

پرینتر تک رنگ (سیاه و سفید)

این نوع چاپگرها فقط دارای رنگ مشکی بوده و برای چاپ عکس مناسب نیستند. معمولا از پرینترهای تک رنگ برای چاپ اسناد و مدارک، مقاله و نمودار استفاده می‌شود.

پرینتر رنگی

این نوع از پرینترها دارای رنگ‌های بیشتری نسبت به پرینترهای سیاه و سفید می‌باشند و همچنین برای چاپ عکس در هراندازه‌ای مناسب هستند. پرینترهای رنگی کارایی پرینترهای تک رنگ را نیز دارند.

پرینتر تصعید رنگ

درصورتی‌که به عکاسی علاقه دارید و می‌خواهید یک پرینتر برای چاپ تصاویر خود داشته باشید بهترین گزینه پرینتر خانگی که می‌تونید تهیه کنید پرینتر تصعید رنگ خواهد بود. در این پرینترها از کاست‌های جوهر و کاغذهای مخصوص استفاده می‌شود.

این نوع از پرینترها برای چاپ تصاویر بسیار مناسب هستند و شما را از مراجعه به آتلیه‌ها بی‌نیاز می‌کنند. درواقع شما با استفاده از این پرینترها به‌سادگی می‌توانید عکس‌های دوربین دیجیتال خود را در خانه چاپ کنید.

انواع پرینتر خانگی از نظر تکنولوژی چاپ

پرینتر لیزری

پرینتر لیزری نوع متداولی از چاپگرها است که با سرعت و کیفیت بالا، متن و گرافیک را بر روی کاغذ چاپ می‌کند. چاپگرهای لیزری مانند دستگاه فتوکپی دیجیتال و پرینترهای چند منظوره از سیستم زیروگرافی استفاده می‌کنند.

پرینتر جوهر افشان

رایج‌ترین نوع پرینتر برای مصارف خانگی پرینترهای جوهر افشان می‌باشند. چاپگرهای جوهر افشان با پاشیدن قطرات بسیار ریز جوهر بر روی کاغذ، نقش ایجاد کرده و به مخزن جوهر آن نیز کارتریج می‌گویند.

اگر پرینتر را برای مصارف خانگی می‌خواهید و قصد ندارید به طور مداوم از آن استفاده کنید، پرینترهای لیزری می‌توانند برایتان مناسب باشند. اما اگر گرافیست و عکاس هستید و همچنین به دنبال بهترین پرینتر خانگی برای چاپ عکس می‌گردید، بهتر است از پرینترهای جوهرافشان استفاده کنید.

پرینتر همه‌کاره (All In One)

اگر علاوه بر چاپ کردن به قابلیت‌های بیشتری نیاز دارید می‌توانید سراغ پرینترهای همه‌کاره یا دستگاه‌های All In One بروید. این نوع پرینترها قابلیت‌های دیگری نظیر ارسال و دریافت فکس، اسکن و کپی کردن اسناد و تصاویر را دارند. بنابراین اگر به دستگاه‌های دیگری نظیر چاپ، فکس یا کپی نیاز دارید، می‌توانید یک پرینتر همه‌کاره را انتخاب کنید. پرینتر خانگی همه‌کاره علاوه بر اینکه فضای کمتری را اشغال می‌کند از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه است.

تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری

اگر قصد دارید یک پرینتر خانگی بخرید احتمالاً بر سر دوراهی پرینتر لیزری و جوهرافشان قرار خواهید گرفت. همچنین بهتر است با این نکات آشنا باشید تا بتوانید چاپگر مورد نیازتان را انتخاب و خریداری نمایید. از تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

پرینترهای جوهرافشان برای چاپ عکس‌های براق و نمودارهای رنگی بسیار مناسب هستند. این نوع پرینترها در چاپ اسناد متنی ضعیف‌تر از نوع لیزری هستند.

پرینترهای لیزری نوشته‌ها را با سرعت بیشتری چاپ می‌کنند. درصورتی‌که می‌خواهید از پرینتر برای چاپ اسناد متنی استفاده کنید پرینترهای لیزری تک‌رنگ را انتخاب کنید. این پرینترها با کیفیت بالایی نوشته‌ها را چاپ می‌کنند.

پرینترهای لیزری رنگی، گزینه مناسبی جهت چاپ تصاویر و اسناد رنگی هستند. البته هزینه این پرینترها بسیار بالا بوده و معمولاً در خانه مورداستفاده قرار نمی‌گیرند.

دوام پرینتر

پرینترهای خانگی را با صرف هزینه کمتری نسبت به پرینترهای اداری می‌توان تهیه کرد. ارزان بودن پرینترهای خانگی نسبت به پرینترهای اداری بی‌علت نیست. پرینترهای خانگی دوام کمتری دارند و نمی‌توانند فشار بالا تحمل کنند. درواقع چرخه کار پرینترهای خانگی حدود ۷۵۰ برگ است که با عمر مفید پرینترهای اداری اختلاف فاحشی دارد. بنابراین باید به‌طور مناسب از پرینتر خود استفاده کنید. بهترین پرینتر خانگی پرینتری است که دارای دوام طولانی باشد و نیازی به تعویض و تعمیر زودهنگام آن نداشته باشید.

هزینه مواد مصرفی

هزینه مواد مصرفی از دیگر مواردی است که هنگام خرید یک پرینتر خانگی باید به آن توجه داشت. شما ممکن است یک پرینتر جوهرافشان با قیمت مناسب تهیه کنید که هزینه تعویض کارتریج آن دست‌کمی از خرید پرینتر جدید نداشته باشد. ازاین‌رو بهتر است پیش از انتخاب یک پرینتر از میزان هزینه‌های جانبی آن مطلع شوید.

قابلیت اتصال به شبکه

درصورتی‌که قصد اشتراک‌گذاری پرینتر میان چند کامپیوتر را دارید، باید به قابلیت اتصال به شبکه پرینتر خانگی توجه داشته باشید. بسیاری از پرینترها دارای پورت Ethernet یا مجهز به Wi-Fi هستند. این پرینترها به‌راحتی بین چند کامپیوتر مورداستفاده قرار می‌گیرند.

اسلات حافظه، بلوتوث و PictBridge

اگر از پرینتر برای چاپ تصاویر استفاده می‌کنید، بهتر است به سراغ پرینتری با اسلات حافظه، بلوتوث یا «PictBridge» بروید. درواقع بسیار مهم است که پرینتر موردنظر بتواند عکس را مستقیماً از طریق دوربین چاپ کند. شما با استفاده از این سه قابلیت، جهت چاپ تصاویر نیازی به انتقال آن‌ها از دوربین به کامپیوتر ندارید.

اگر پرینتر شما دارای اسلات حافظه باشد، می‌توانید با قرار دادن حافظه دوربین در آن تصاویر را چاپ کنید. همچنین در صورت مجهز بودن پرینتر و دوربین شما به بلوتوث به‌سادگی می‌توانید از عکس‌ها پرینت بگیرید. با استفاده از قابلیت PictBridge نیز می‌توان دوربین را از طریق پورت USB به پرینتر متصل کرد.

کیفیت پرینتر خانگی

پیش از تهیه یک پرینتر، باید به سرعت چاپ، کیفیت رنگ و وضوح چاپ توجه کنید. علاوه بر این، توانایی چاپ بر روی کاغذ A3 برای یک پرینتر خانگی چندان ضروری به نظر نمی‌رسد.

سخن پایانی پیش از خرید پرینتر

در این مقاله به اختصار همه مواردی که لازم است پیش از خرید پرینتر به آن توجه کنید را بیان کردیم، امروزه در بازار شاهد پرینترهای متنوعی با قابلیت‌های مختلف هستیم. برای انتخاب بهترین پرینتر خانگی ابتدا باید هدف خود از خرید پرینتر را مشخص کنیم. سپس با توجه به نیاز خود پرینتر مناسبی را تهیه کنیم که قابلیت‌های لازم را داشته باشد. کیفیت چاپ، هزینه مواد مصرفی پرینتر و دوام و نوع پرینتر مهم‌ترین مواردی است که در هنگام خرید بهتر است به آن توجه شود.

بهترین پرینترهای خانگی ۲۰۲۰

1. پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130nw

  • پرفروش‌ترین پرینتر چندکاره لیزری اچ پی

این محصول توسط برند قدرتمند اچ پی (HP) با مدل «M130nw» تولید و به بازار عرضه گردیده است. دستگاهی چندکاره که علاوه بر عملیات پرینت، امکان گرفتن اسکن و کپی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. صفحه نمایش این پرینتر چندکاره لیزری ۲ خطی است؛ که کار کردن با آن را آسان‌تر می‌کند.

همچنین از پردازنده ۶۰۰ مگاهرتزی و حافظه ۲۵۶ مگابایتی بهره می‌برد. البته قابلیت چاپ دو رو در این مدل تعبیه نگردیده است که ضعف این دستگاه محسوب می‌گردد. به‌طور کلی این مدل از اچ پی را می‌توان در گروه بهترین پرینتر خانگی بازار به شمار آورد.

ویژگی‌ها
نوع چاپ: تک رنگ
اسکنر و کپی: دارد
تکنولوژی چاپ: لیزری
نوع کاربری: ۳ کاره (پرینت، اسکن، کپی)
قابلیت چاپ دو رو: ندارد
شبکه بی سیم WiFi: دارد
سرعت چاپ سیاه و سفید: حداکثر ۲۲ برگ در دقیقه
توان کار ماهانه: ۱۰.۰۰۰ برگ - توصیه شده ۱۵۰ تا ۱۵۰۰ برگ
ظرفیت سینی کاغذ: ۱۵۰ برگ

2. پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل i-SENSYS MF3010

  • پرفروش‌ترین پرینتر چندکاره لیزری کانن

پرینتر چندکاره سیاه و سفید کانن مدل «i-SENSYS MF3010»، یکی از محصولات حرفه‌ای و خوش ساخت این شرکت قدیمی و محبوب می‌باشد. شما می‌توانید این پرینتر را برای خانه و یا مصارف خانگی انتخاب کرده و به راحتی عملیات پرینت، چاپ و اسکن خود را با بهترین کیفیت انجام دهید. البته MF3010 برای محیط‌های اداری نیز گزینه خوبی است.

سرعت چاپ بهترین پرینتر خانگی کانن، برابر با 18 برگ در دقیقه است و در نتیجه، وقت زیادی را از شما نمی‌گیرد. البته به لطف تکنولوژی Quick First-Print که در این دستگاه تعبیه شده، اولین برگه شما پس از 8 ثانیه چاپ شده و از دستگاه خارج می‌گردد. همچنین، عملیات کپی اولین برگه، در کمتر از 12 ثانیه انجام می‌گردد. بسیاری از افراد این مدل از «Canon» را بهترین پرینتر برای مصارف خانگی می‌دانند.

ویژگی‌ها
نوع چاپ: تک رنگ
اسکنر و کپی: دارد
تکنولوژی چاپ: لیزری
نوع کاربری: ۳ کاره (پرینت، اسکن، کپی)
قابلیت چاپ دو رو: ندارد
شبکه بی سیم WiFi: ندارد
سرعت چاپ سیاه و سفید: تا ۱۸ صفحه در دقیقه
توان کار ماهانه: ۸۰۰۰ برگ
ظرفیت سینی کاغذ: ۱۵۰ برگ

3. پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M12a

  • پرفروش‌ترین پرینتر خانگی بازار

پرینتر اچ پی مدل LaserJet Pro M12a در دسته‌ی پرینترهای لیزری و سیاه و سفید قرار گرفته و می‌توان آن را جایگزینی برای مدل‌های P1109w یا P1102W دانست. پرینترهای لیزری برای چاپ متن به کار می‌روند و سرعت و کیفیت خوبی را ارائه می‌دهند.

این پرینتر ظرفیتی برابر با ۱۵۰ برگ در سینی ورودی خود دارد و همچنین برای استفاده‌های خانگی بسیار مناسب است. با توجه به نوع کاربری این مدل، می‌توانید آن را در محیط‌های اداری کوچک نیز استفاده کنید.

ویژگی‌ها
نوع چاپ: تک رنگ
تکنولوژی چاپ: لیزری
سایز کاغذ قابل استفاده: A4, A5, A6, B5, Postcards
سرعت چاپ سیاه و سفید: ۱۸ برگ در دقیقه
قابلیت چاپ دو رو: ندارد
نوع کاربری: تک کاره
نوع پورت ارتباط به کامپیوتر: پورت USB 2.0
رزولوشن چاپ: 600x600 dpi
توان کار ماهانه: حداکثر ۵۰۰۰ صفحه
ظرفیت سینی کاغذ: ۱۵۰ برگ

4. پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA MG2540s (با قابلیت چاپ عکس)

  • بهترین پرینتر خانگی ارزان

پرینتر جوهر افشان شرکت کانن (Canon) چندکاره بوده و نسبت به قابلیت‌های متنوع خود، قیمت بسیار مناسبی دارد. این پرینتر علاوه بر پرینت، قابلیت‌های اسکن و کپی را نیز ارائه می‌کند. چاپگر مدل PIXMA بسیار اقتصادی بوده و برای کاربرانی که نمی‌خواهند برای خرید پرینتر هزینه‌ی زیادی بپردازند، بسیار مناسب است.

اگرچه این پرینتر قادر به چاپ متن می‌باشد، اما بهتر است برای چاپ متن از آن استفاده نکنید؛ زیرا پرینترهای جوهرافشان برای چاپ عکس و اشکال گرافیکی طراحی و ساخته شده‌اند. اگر قصد چاپ متن، اسناد و مدارک را دارید به سراغ پرینترهای لیزری که سرعت بسیار بیشتری را در چاپ متن ارائه می‌دهند، بروید.

اسکنر این محصول از نوع تخت (Flat) بوده و قادر است کاغذهایی را در اندازه‌ی A4 اسکن کند و همان‌ها را نیز چاپ کند؛ به عبارتی آن‌ها را کپی می‌کند. با توجه به رنگی بودن سیستم چاپ، سرعت زیادی ندارد. این پرینتر را می‌توان در دسته‌ی بهترین پرینترهای خانگی قرار داد.

ویژگی‌ها
نوع چاپ: رنگی
اسکنر: دارد
کپی: دارد
تکنولوژی چاپ: جوهر افشان
سایز چاپ: کاغذ معمولی، A4 ،A5 ،B5 ،Letter ،Legal
سرعت چاپ رنگی: ۴ صفحه در دقیقه
سرعت چاپ سیاه و سفید: ۸ صفحه در دقیقه
قابلیت چاپ دو رو: ندارد
نوع کاربری: ۳ کاره (پرینت، اسکن، کپی)
نوع پورت ارتباط به کامپیوتر: پورت USB 2.0
رزولوشن چاپ: 600×4800 dpi
ظرفیت سینی کاغذ: کاغذ معمولی ۶۰ برگ
سایر ویژگی‌ها: دارای قابلیت روشن شدن خودکار، Smart Web Printing

5. پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M26nw

  • بهترین پرینتر خانگی چندکاره لیزری

این پرینتر چندکاره‌ی اچ پی با تکنولوژی چاپ لیزری و تک‌رنگ، برای مصارف اداری و خانگی تولید شده است. همچنین این دستگاه قابلیت پرینت، اسکن و کپی را دارد. سینی کاغذ این پرینتر تا ۱۵۰ برگ ظرفیت داشته و می‌تواند تا ۱۸ برگ در دقیقه را پرینت بگیرد.

پرینتر چندکاره HP دارای تکنولوژی خاموشی خودکار جهت صرفه‌جویی در انرژی است؛ یعنی هنگامی که شما در حال کار کردن با دستگاه نیستید، این پرینتر به‌طور خودکار خاموش و هنگام پرینت گرفتن یا ارسال فایلی از تلفن هوشمند، به‌طور خودکار روشن شده و شروع به‌کار می‌کند.

شما می‌توانید با اتصال به شبکه بی‌سیم (WIFI) و بدون اتصال به پرینتر، به‌طور مستقیم از تلفن هوشمند خود هر فایلی را که می‌خواهید پرینت بگیرید. در سمت راست این دستگاه یک صفحه‌نمایش LCD برای کنترل بهتر دستگاه و اطلاع از وضعیت دستگاه تعبیه شده است. درمجموع این دستگاه یکی از بهترین پرینترهای خانگی و اداری به‌حساب آمده و برای مصارف مختلف می‌توان به آن اعتماد کرد.

ویژگی‌ها
نوع چاپ: تک رنگ
اسکنر: دارد
کپی: دارد
تکنولوژی چاپ: لیزری
شبکه بی سیم WiFi: دارد
نوع کاغذ قابل استفاده: A4, A5, PostCards, Lables
 
سرعت چاپ سیاه و سفید: حداکثر ۱۸ برگ در دقیقه
قابلیت چاپ دو رو: ندارد
نوع کاربری: ۳ کاره (پرینت، اسکن، کپی)
نوع پورت ارتباط به کامپیوتر: پورت Ethernet و پورت USB 2.0
رزولوشن چاپ: 600×600 dpi
توان کار ماهانه: حداکثر ۵۰۰۰ برگ (توصیه شده ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ برگ)
سایر ویژگی‌ها: Wireless Direct Printing، پشتیبانی از HP ePrint, Google Cloud Print, Mopria-certified

6. پرینتر لیزری چندکاره برادر مدل MFC-L2700DW

  • پرفروش‌ترین پرینتر برادر

پرینتر چندکاره برادر (Brother) مدل «MFC-L2700DW»، از قابلیت‌هایی مانند پرینت لیزری سیاه و سفید به صورت دورو و اتوماتیک، اسکن رنگی، کپی، فکس و ارتباط Wi-Fi بهره می‌برد. همچنین، صفحه نمایشی که برای این دستگاه تعبیه شده است، از نوع 2 خطی و با ظرفیت نمایش 16 کاراکتر می‌باشد.

از ویژگی‌های بهترین چاپگر خانگی و اداری برادر می‌توان، به سرعت پرینت تا 27 برگ در دقیقه، حافظه 32 مگابایتی، وضوح یا رزولوشن 600 × 600 dpi و قابل ارتقا تا 2400 × 600، قابلیت کپی 99 برگ در دقیقه، توانایی دریافت و ارسال فکس از طریق کامپیوتر، ظرفیت نگهداری 250 برگ، استفاده از 2 نوع کارتریج و قابلیت ADF اشاره نمود.

ویژگی‌ها
نوع چاپ: تک رنگ
اسکنر و کپی: دارد
تکنولوژی چاپ: لیزری
نوع کاربری: ۴ کاره (پرینت، اسکن، کپی، فکس)
قابلیت چاپ دو رو: دارد
شبکه بی سیم WiFi: دارد
سرعت چاپ سیاه و سفید: تا ۲۷ صفحه در دقیقه
توان کار ماهانه: ۲۵۰ تا ۲۰۰۰ برگ
ظرفیت سینی کاغذ: ۲۵۰ برگ

7. پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet P1102

  • محبوب‌ترین پرینتر خانگی سیاه و سفید

پرینتر P1102 شرکت HP، یکی از بهترین پرینترهای خانگی و اداری برای چاپ اسناد سیاه و سفید می‌باشد. این چاپگر بسیار کم‌حجم بوده و شرکت اچ پی، این چاپگر را بسیار اقتصادی و سریع معرفی کرده است.

این چاپگر را می‌توانید در گوشه‌ای از میز کار خود قرار دهید بدون اینکه حجم زیادی از فضای کاری شما اشغال شود. همچنین محفظه‌ی کاغذ و تونر این چاپگر از قسمت جلو قابل دسترس بوده که کار با این دستگاه را بسیار آسان کرده است. این پرینتر قادر است تا ۱۸ صفحه در دقیقه را به‌صورت سیاه و سفید چاپ کند.

سینی جلویی کاغذ آن نیز تا حداکثر ۱۵۰ برگه و سینی خروجی می‌تواند تا ۱۲۵ صفحه را پس از چاپ در خود نگاه دارد. میزان مصرف استاندارد این چاپگر برابر با ۵۰۰۰ صفحه در ماه می‌باشد که در مقایسه با پرینترهای دیگر تعداد مناسبی می‌باشد. این پرینتر قابلیت چاپ دورو را ندارد، اما می‌توانید به‌صورت دستی صفحات دورو را با آن چاپ کنید.

ویژگی‌ها
نوع چاپ: تک رنگ
تکنولوژی چاپ: لیزری
سایز کاغذ قابل استفاده: A4, A5, A6, C5, DL, B5, B5, کارت پستال و پاکت نامه
سرعت چاپ سیاه و سفید: تا ۱۸ صفحه در دقیقه
قابلیت چاپ دو رو: ندارد
نوع کاربری: تک کاره
نوع پورت ارتباط به کامپیوتر: پورت USB 2.0
رزولوشن چاپ: 600x600 dpi
توان کار ماهانه: حداکثر ۵۰۰۰ صفحه
ظرفیت سینی کاغذ: ۱۵۰ برگ

8. پرینتر چندکاره جوهرافشان اپسون مدل L3060

  • بهترین پرینتر خانگی جوهر افشان

این محصول که مشاهده می‌کنید، توسط برند اپسون (Epson) با مدل «L3060» ساخته شده است. پرینتری جوهرافشان که قابلیت‌های دیگری نظیر اسکن و کپی را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. یکی از مزایای پرینتر جوهر افشان اپسون L3060، استفاده از تانکر یا همان سیستم مخزن جوهر می‌باشد.

مخزن جوهر به شما در مدیریت هزینه‌ها کمک فراوانی می‌کند و دیگر نیازی به خرید و یا شارژ کارتریج ندارید. کافی است جوهر مورد نیازتان را خریداری کرده و در مخزن مناسب خود بریزید. اتصال وای فای و یا وای فای دایرکت، اپلیکیشن اختصاصی iPrint اپسون، رزولوشن چاپ 1440 × 5760 dpi و قابلیت چاپ بدون حاشیه از ویژگی‌های این دستگاه می‌باشد. اگر به دنبال بهترین پرینتر جوهر افشان برای منزل خود هستید، این مدل را مد نظر داشته باشید.

ویژگی‌ها
نوع چاپ: رنگی
اسکنر و کپی: دارد
تکنولوژی چاپ: جوهرافشان
نوع کاربری: ۳ کاره (پرینت، اسکن، کپی)
قابلیت چاپ دو رو: ندارد
شبکه بی سیم WiFi: دارد
سرعت چاپ سیاه و سفید: ۳۳ برگ در دقیقه
ظرفیت سینی کاغذ: ۱۰۰ برگ

9. پرینتر لیزری کانن مدل i-Sensys LBP6030B

ویژگی‌ها
نوع چاپ: تک رنگ
تکنولوژی چاپ: لیزری
شبکه بی سیم WiFi: ندارد
سایز کاغذ قابل استفاده: A4, B5, A5, LGL, LTR, EXE, 16K, Custom size
 
سرعت چاپ سیاه و سفید: ۱۸ برگ در دقیقه
قابلیت چاپ دو رو: ندارد
نوع کاربری: تک کاره
نوع پورت ارتباط به کامپیوتر: پورت USB 2.0
رزولوشن چاپ: 600×600 dpi
توان کار ماهانه: ۵۰۰۰ برگ

10. پرینتر لیزری برادر مدل HL-L2365DW

این پرینتر ساخت برند قدرتمند (brother) بوده و جهت پرینت لیزری سیاه و سفید طراحی شده است. این چاپگر تک‌رنگ قادر است تا حداکثر ۳۰ صفحه را در دقیقه به چاپ برساند که تعداد قابل قبولی است. یکی از مزایای این پرینتر قابلیت چاپ دوروی اتوماتیک است.

قابلیت پرینت دوروی اتوماتیک در مدیریت زمان و همچنین کاهش هزینه‌های کاغذ، نقش بسیار مهمی دارد.

برای اتصال این چاپگر به رایانه می‌توانید از درگاه Ethernet و USB استفاده نمایید؛ و همچنین اتصال بی‌سیم در این مدل تعبیه شده که قابلیتی بی‌نظیر به‌حساب می‌آید. ویژگی مثبت دیگر این دستگاه صفحه‌نمایش آن بوده که موجب افزایش کارایی این پرینتر می‌شود.

ویژگی‌ها
نوع چاپ: تک رنگ
تکنولوژی چاپ: لیزری
شبکه بی سیم WiFi: دارد
سایز کاغذ قابل استفاده: A4, Letter, A5, A5(Long Edge), A6, Executive, Legal, Folio
سرعت چاپ سیاه و سفید: حداکثر ۳۰ برگ در دقیقه
قابلیت چاپ دو رو: دارد
نوع کاربری: تک کاره
نوع پورت ارتباط به کامپیوتر: پورت Ethernet و پورت USB 2.0
رزولوشن چاپ: 600×600 dpi
توان کار ماهانه: ۱۰۰۰۰ برگ
ظرفیت سینی کاغذ: ۲۵۱ برگ

11. پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M15a

ویژگی‌ها
نوع چاپ: تک رنگ
تکنولوژی چاپ: چاپ لیزری
نوع کاربری: تک کاره
قابلیت چاپ دو رو: ندارد
شبکه بی سیم WiFi: ندارد
ظرفیت سینی کاغذ: ۱۵۰ برگ
سرعت چاپ سیاه و سفید: ۱۹ برگ در دقیقه
توان کار ماهانه: ۸۰۰۰ برگ

12. پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L310

  • بهترین پرینتر خانگی برای چاپ عکس

پرینتر اپسون L310 پرینتری جوهرافشان بوده که دارای مخزن جوهر است. این پرینتر جوهرافشان برای چاپ اشکال گرافیکی و عکس‌های رنگی بسیار مناسب است؛ اما چاپ بدون حاشیه در آن تعبیه نشده است.

سیستم مخزن جوهر یا همان تانکر در مدیریت هزینه‌های جوهر تأثیر بسزایی داشته و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. علاوه بر راحتی پر کردن جوهر در مخزن، جوهر؛ ظرفیت چاپ بسیار بالایی داشته و برای کاربرانی مناسب است که حجم چاپ بالایی دارند.

شما می‌توانید از پرینتر EPSON در منزل یا محیط‌های اداری استفاده کنید. این محصول با استفاده از هدهای چاپ Micro Piezo سرعتی برابر با 9.2 صفحه در دقیقه برای چاپ سیاه و سفید ارائه می‌دهد. اگر قصد دارید برای چاپ متن پرینتر خریداری کنید بهتر است پرینترهای لیزری را بررسی و خریداری کنید.

ویژگی‌ها
نوع چاپ: رنگی
تکنولوژی چاپ: جوهر افشان
شبکه بی سیم WiFi: ندارد
سایز کاغذ قابل استفاده: A4, B5, A5, Letter, C6
 
سرعت چاپ سیاه و سفید: ۹.۲ صفحه در دقیقه
سرعت چاپ رنگی: ۴.۵ صفحه در دقیقه | ۷۰ ثانیه برای عکس ۱۵×۱۰
قابلیت چاپ دو رو: ندارد
نوع کاربری: تک کاره
نوع پورت ارتباط به کامپیوتر: پورت USB 2.0
رزولوشن چاپ: 1440×5760 dpi
سایر ویژگی‌ها: دارای 180 نازل مشکی و 59 نازل برای هر رنگ، جوهر Dye

13. پرینتر لیزری سامسونگ مدل Xpress M2020

پرینتر سامسونگ Xpress M2020، پرینتری لیزری و با قابلیت چاپ سیاه‌ و سفید تولید شده است. سرعت پرینت این دستگاه برابر با 20 صفحه در دقیقه است که برای این رده از پرینتر،‌ تعداد مناسبی می‌باشد. قابلیت چاپ دوبلکس اتوماتیک در این پرینتر خانگی وجود نداشته و برای چاپ ۲ رو باید به‌صورت دستی اقدام کنید.

کارتریج این دستگاه قادر به چاپ ۵۰۰ صفحه بوده و بسته به نوع محتوای چاپی و وضوح چاپ، این تعداد قابل تغییر است. دقت داشته باشید که کارتریج‌هایی که در این مدل قرار داده‌ می‌شوند به‌صورت Starter هستند. یعنی کارتریجی که به هنگام خرید در بسته محصول موجود است، میزان کمتری را نسبت به میزان اعلام‌شده چاپ می‌کند.

ویژگی‌ها
نوع چاپ: تک رنگ
تکنولوژی چاپ: لیزری
شبکه بی سیم WiFi: ندارد
سایز کاغذ قابل استفاده: A4 ،A5 ،A6 ،B5 ،postcards ،envelopes ،C5 ,DL ,B5
 
سرعت چاپ سیاه و سفید: ۲۰ صفحه در دقیقه
قابلیت چاپ دو رو: ندارد
نوع کاربری: تک کاره
توان کار ماهانه: ۱۰۰۰۰ صفحه
نوع پورت ارتباط به کامپیوتر: پورت USB 2.0
رزولوشن چاپ: 1200x1200 dpi

سوالات متداول جهت خرید پرینتر (Printer)

چگونه بهترین پرینتر خانگی انتخاب کنیم؟

در هنگام خرید دستگاه پرینتر، کافی است به نکاتی نظیر برند سازنده، نوع چاپ، تکنولوژی چاپ، کاربری دستگاه (تک کاره یا چندکاره)، سایز چاپ، نوع پورت ارتباط به کامپیوتر، قابلیت چاپ دو رو، شبکه بی سیم Wi-Fi، وزن و ابعاد، ظرفیت سینی کاغذ، سرعت چاپ، رزولوشن چاپ، حافظه پرینتر، توان کار ماهانه، قیمت و سایر ویژگی‌های آن دقت نمایید.

چند نوع چاپگر یا پرینتر وجود دارد؟

چاپگرها در دو نوع لیزری و جوهر افشان تولید و به بازار عرضه می‌شوند. گفتنی است چاپگرهای لیزری قیمت بالاتری نسبت به نوع جوهر افشان دارند.

بهترین مارک پرینتر کدام است؟

در میان برندهای متنوعی که در بازار ایران وجود دارند؛ برندهای اچ پی (HP)، کانن (Canon)، اپسون (Epson) و برادر (Brother) بهترین پرینتر خانگی را تولید و روانه بازار می‌کنند.

قیمت بهترین پرینتر خانگی چقدر است؟

بازه قیمت چاپگرهای خانگی در بازار فعلی ایران حدودا ۳ الی ۱۷ میلیون تومان است. اما می‌توان با بودجه بین ۳ الی ۶ میلیون تومان، یک پرینتر خوب و با دوام خریداری نمود.

  • دکتر وینکل
  • ۰
  • ۰

انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب کار سختی نیست. اما نداشتن آشنایی با خصوصیات این دستگاه ها می تواند تصمیم گیری را برای خریدار ، بسیار پیچیده و مشکل سازد. در مقابل توجه به بعضی جزئیات ساده ولی در عین حال مهم ، می تواند ضامن یک خرید ایده‌آل باشد.

برای تهیه یک لپ تاپ مناسب توجه به دو نکته اساسی ضروری است: نکته اول کاربردی است که از دستگاه انتظار دارید و نکته دوم ، بودجه ای است که می خواهید به این کار اختصاص دهید. توضیحاتی که در ادامه خواهیم داد ، شما را با نکاتی آشنا می کند که با در نظر گرفتن آنها می توانید در بازار متنوع لپ تاپ، انتخابی درست، آگاهانه و لذت بخش داشته باشیداما به سراغ یکی از مهمترین پارامتر ها میرویم:

برند

برای بیشتر خریداران ، برند مطرح ، یکی از پارامتر های مهم در انتخاب لپ تاپ مناسب است. درست است که برند می تواند تا حدودی نشان دهنده کیفیت و دوام یک محصول باشد، اما واقعیت این است که در بازار حرفه ای و رقابتی امروزی، نام تجاری کمتر بحث برانگیز است. اغلب تولیدکنندگان ، محصولات خود را در قالب سری ها و مدلهای مختلف و با قدرت، کیفیت و اندازه های متفاوت طراحی  و ارائه می کنند تا بتوانند نیازهای متنوع کاربران را تحت پوشش قرار دهند.
معمولا افرادی که به دنبال خرید لپ‌تاپ هستند، نسبت به برند کالا حساسیت زیادی دارند. این حساسیت تا حدی قابل توجیه است ، چرا که کیفیت ساخت محصولات شرکت‌های مختلف ، با هم متفاوت است.
با نگاهی به وبسایت های معتبر دنیا مانند globalbrandsmagazine ، cnet ، laptopmag ، digitaltrends میبینیم که هر یک به ترتیبی برترین برند های لپ تاپ در دنیا را رده بندی کرده اند یکی بر اساس محبوبیت برند ، یکی میزان فروش در بازار دیگری کیفیت ساخت یا قیمت و صرفه اقتصادی ، طراحی، پشتیبانی، نوآوری و .. واقعیت این است که دو وبسایت یکسان پیدا نمیکنید که یکسان لپ تاپ ها را رده بندی کرده باشند . 
ضمن اینکه بسته به کشوری که خریدار در آن زندگی میکند انتخاب برند میتواند متفاوت باشد مثلا در آمریکا برند اچ پی پر فروش تر و محبوب تر است نسبت به ایسوس ، حال آنکه در کشور های آسیای شرقی مثل تایلند مالزی این موضوع عکس میباشد. 
ما به شما پیشنهاد میکنیم برندی را انتخاب کنید که در کشورتان پر فروش تر باشد و به اصطلاح بورس بیشتری داشته باشد تا بعدها جهت خدمات و تامین قطعات به مشکلی برخورد نکنید. 
در ایران پرفروش ترین برند های لپ تاپ به ترتیب لنوو ،ایسوس ،ایسر، اپل ، ام اس آی ، اچ پی ، مایکروسافت ، دل و ریزر می باشند .

 کیفیت ساخت :

 دو برند اپل و مایکروسافت، از نظر کیفیت ساخت و قطعات در سطحی بالاتر از بقیه برندها قرار دارند اما در عمل تفاوتی میان کیفیت ساخت، کارایی و عملکرد بین محصولات برندهایی مانند لنوو، ایسوس، دل، اچ پی ، دل و ایسر وجود ندارد و همگی جزو بهترین‌های حال حاضر دنیا هستند 

دسته بندی لپ تاپ‌ ها بر اساس وزن و اندازه ی آن ها :

لپ تاپ‌های متوسط :

بیشتر لپ‌تاپ‌ها در این دسته بندی جای می‌گیرند و به نام نوت‌بوک نیز شناخته می‌شوند. اغلب کاربردهای عمومی و حرفه‌ای را می‌توان در محصولات این گروه یافت و به همین دلیل بیشترین استقبال را دارد . از مهم‌ترین ویژگی‌های این دسته می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

• صفحه نمایش ۱۱ تا ۱۷ اینچ که در این میان  ۱۴.۱ و ۱۵.۶ اینچی‌ها متداول‌تر هستند.
• وزن متوسطی در حدود ۱.۸ الی ۳.۲ کیلوگرم
• امکانات کامل و پورت‌های متنوع
• تنوع قیمت
• توان پردازش، ظرفیت‌های مختلف رم و هارد
 

نت بوک ها :
 

نت بوک‌ها یک جریان زود گذر در سال‌های پیش بودند .نت بوک‌ها در زمان عرضه  خود به دلیل قیمت مناسب و وزن کم با استقبال خوبی مواجه شدند و برای افرادی که جابجایی زیادی داشتند به عنوان دستگاه دوم وسیله مناسب و کار آمدی به حساب می آمدند. اما به تدریج ضعف پردازشی و صفحه نمایش آن‌ها توسط کاربران تجربه شد و همزمان با توقف تولید پردازنده‌های اتم جای خود را به اولترابوک‌ها دادند. امروزه نیز تقریبا تولیدشان متوقف شده است.

ویژگی‌های مهم :
 

• صفحه نمایش ۷ تا ۱۱ اینچ
• وزنی در حدود ۱ تا ۱.۵ کیلو گرم
• قیمت ارزان
• قدرت حمل و جا به جایی بالا

اولترابوک ها :

اولترابوک‌ها مدل فشرده نوت بوک‌ها به شمار می‌روند و امتیازاتی مثل وزن، اندازه و طراحی زیبا دارند اما در مقابل قدرت پردازش آنها به دلیل شرایط ناشی از باتری ،حجم و حرارت محدود است. بدنه باریک و سبک این مدل‌ها بیشتر مورد توجه کسانی است که نیاز زیادی به قدرت پردازش حرفه‌ای ندارند اما توانایی حمل و جا به جایی دستگاه برای آنها مهم است.

در اولترابوک‌ها معمولا از پردازنده‌های کم مصرف استفاده می‌شود که باعث افزایش عمر باتری می‌شوند اما در مقابل قدرت پردازش پایین‌تری دارند . این اختلاف پردازش باعث شده که پردازنده‌های کم مصرف با یک رده پایین‌تر از جایگاه واقعی خود مقایسه شوند به عنوان مثال یک پردازنده کم مصرف Core i7 معمولا مشابه یک پردازنده نرمال Core i5 است .

از مهم‌ترین ویژگی‌های این دسته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

• صفحه نمایش  ۱۳ و ۱۴ اینچی و گاهی ۱۲ اینچ
• طراحی زیبا
• قیمت نسبتا بالا
• قدرت پردازشی متوسط
• وزن در بین ۱.۱ تا ۱.۸ کیلو گرم

اولترابوک استاندارد :
 

اولترابوک‌ها بر اساس استانداردهایی که اینتل برای سازندگان لپ‌تاپ تعریف می‌کند طبقه‌بندی می‌شوند به عنوان مثال لپ‌تاپ‌هایی که از پردازنده‌های نسل چهارم استفاده می‌کنند تنها زمانی به عنوان اولترابوک شناخته می‌شوند که ویژگی‌های زیر را داشته باشند.

– ضخامت کمتر از ۲۳ میلی‌متر برای مدل‌های ۱۴ اینچی و کمتر از ۲۰ میلی‌متر برای مدل‌های ۱۳.۳ اینچ

– ۶ ساعت شارژ باتری برای پخش یک فیلم با کیفیت HD یا ۹ ساعت در حالت نیمه‌ فعال با ویندوز ۸

– ادامه فعالیت از حالت هایبرنیت کمتر از ۳ ثانیه

– سرعت انتقال اطلاعات هارد ۸۰ مگابایت بر ثانیه

لپ تاپ های هیبریدی (یا تبلت های هیبریدی) :
 

شاید واژه هیبریدی را امروزه خیلی در اتومبیل‌ها شنیده باشید که به معنی مصرف دوگانه است اما لپ تاپ‌های هیبریدی دسته تازه واردی هستند که کاربردی در بین لپ تاپ و تبلت‌ها دارند. این دسته به دلیل طراحی زیبا از قیمت‌های بالایی برخوردار هستند و با تغییر شکل می‌توانند نیاز‌های یک لپ تاپ  و تبلت را همزمان برای کاربران برطرف کند . این محصولات دارای صفحه نمایش لمسی هستند و اگرچه کاربرد دو گانه برای آنها تعریف شده است اما معمولا به یکی از دو گروه تبلت یا لپ‌تاپ بیشتر گرایش دارند . به عنوان مثال اگر ساختار این محصولات بر پایه پلتفرم ویندوز و پردازنده‌های X86 باشد بیشتر قابلیت‌های یک لپ‌تاپ را دارند ولی در محصولاتی که از پردازنده ARM و سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند قابلیت‌های یک تبلت بیشتر دیده می‌شود.

ویژگی ها :

• صفحه نمایش ۱۰ تا۱۲ اینچ
• قدرت پردازشی متوسط
• قیمت بالا
• طراحی زیبا

 دسته بندی لپ تاپ ها بر اساس کاربرد آن ها :

۱. لپ تاپ های دانشجویی :

برای این گروه از کاربران توصیه می‌کنیم به اندازه و وزن دستگاه توجه داشته باشند .چرا که اگر دستگاه شما ۲ کیلوگرم وزن داشته باشد با اضافه کردن وسایل دیگرمانند آداپتور، ماوس، کتاب، جزوه و… به وزنی در حدود ۴ کیلوگرم می‌رسد که در این شرایط متوجه سختی جابجایی می‌شوید . همچنین توصیه می‌کنیم به قابلیت خروجی VGA هم توجه کنید چرا که با وجود معرفی پورت جدید و قوی‌تر HDMI هنوز هم بیشتر نمایشگر‌ها و ویدیو پرژکتور‌های قدیمی موجود در موسسات و دانشگاه ها از همان اتصال VGA استفاده می‌کنند.

این لپ‌تاپ‌ها بیشتر برای دسترسی به اینترنت و کاربردهای متنی مورد توجه هستند و به همین دلیل نیازی به پردازش قوی ندارند و می‌توان در میان مدل‌های ارزان قیمت محصولات مناسبی برای کارهای دانشجویی پیدا کرد. از سوی دیگر قابلیت‌های چند رسانه‌ای مثل پخش فیلم و موسیقی نیز در این مدل‌ها در سطح متوسط قرار دارند ولی انتظار زیادی در مورد بازی و پردازش‌های حرفه‌ای نباید از آنها داشت.

• قدرت پردازشی متوسط
• قیمت مناسب
• اندازه متوسط
• امکانات جانبی

۲.لپ تاپ های خانگی و مالتی‌مدیا :

مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه‌های خانگی و مالتی مدیا که بیشتر برای مشاهده عکس و فیلم و پخش موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرند صفحه نمایش دستگاه است. صفحه نمایش این محصولات از نظر دو ویژگی اندازه و کیفیت باید در حد قابل قبولی باشد. سایر ویژگی‌های صفحه نمایش مانند سطح روشنایی و زاویه دید نیز دارای اهمیت هستند. دستگاه‌های مالتی‌مدیا معمولا قدرت پخش مناسبی دارند ولی گروهی از این مدل‌ها برای تولید محتوای تصویری مانند برنامه‌های تدوین و میکس نیز امکانات مناسبی دارند. محصولات دسته دوم معمولا دارای قیمت بالایی هستند و در گروه لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای طبقه بندی می‌شوند.

• کیفیت صفحه نمایش
• زاویه دید
• قدرت پردازشی متوسط
• اندازه متوسط و بزرگ
• تنوع پورت ها
 

۳.لپ تاپ های تجاری :

کاربران تجاری و مدیران معمولا به ویژگی‌های ظاهری و امنیتی توجه خاصی می‌کنند و قدرت پردازشی برای آن ها در اولویت‌های بعدی قرار می‌ گیرد. برای این دسته از افراد مهم‌ترین موضوع امنیت و پایداری اطلاعات ذخیره شده است به همین دلیل بیشتر تمایل به استفاده از دستگاه‌هایی دارند که پارامتر‌های امنیتی گوناگونی همچون رمز نگاری، حسگر اثر انگشت و… را در خود جای داده اند. لپ‌تاپ‌های تجاری اغلب دارای قدرت حمل مناسبی هستند و دو سایز ۱۳.۳ و ۱۴.۱ اینچ برای آنها توصیه می‌شود.

• طراحی ظاهری
• اندازه متوسط
• ویژگی‌های امنیتی
• قدرت پردازشی
 

۴.لپ تاپ های حرفه‌ای :

کاربران حرفه ای را بیشتر مهندسین، طراحان و صاحبان کسب و کار تشکیل می‌دهند که برای این گروه تعداد هسته‌های پردازشی و توان پردازش موازی در هسته گرافیکی اهمیت خاصی دارد. برای طراحانی که با نرم افزار‌های گرافیکی مانند فتوشاپ سر و کار دارند توصیه می‌کنیم که به کیفیت صفحه نمایش و سایز آن برای مشاهده بهتر جزئیات توجه داشته باشند. ظرفیت رم و سرعت هارددیسک نیز در اولویت‌های بعدی هستند. دستگاه‌های حرفه‌ای به دلیل نیاز به قدرت پردازش معمولا در اندازه‌های ضخیم تر و سنگین تر تولید می‌شوند زیرا باتری آنها در مقایسه با مدل‌های معمولی بزرگ‌تر است و فضای کافی برای تهویه هوای گرم نیز باید داشته باشند.

• بدنه مقاوم
• عمر باتری
• قدرت پردازشی
• قدرت گرافیکی
• رم و هارد
 

۵.لپ تاپ مخصوص بازی :

یکی از پرطرفدار‌ترین و جذاب‌ترین گروه‌های لپ‌تاپ، محصولات دسته گیم است که برای بازی و پردازش‌های سنگین طراحی شده‌اند. این گروه که قیمت بالایی (حدود ۵ میلیون تومان یا بیشتر) دارند معمولا دارای اندازه و وزن بزرگی هستند که همین ویژگی موجب دشواری در جا به جایی آن‌ها می‌شود. لپ‌تاپ‌های گیمینگ ، گران‌ترین گروه از لپ‌تاپ‌های کاربردی هستند و دو ویژگی قدرت پردازش محاسباتی و گرافیکی در آنها مورد توجه قرار می گیرد .

• قدرت پردازشی
• قدرت گرافیکی
• صفحه نمایش بزرگ معمولا ۱۷ اینچ
• طراحی زیبا
• امکانات جانبی کامل

لپ‌تاپ‌های صنعتی

لپ‌تاپ‌های صنعتی برای صاحبان و کارکنان کارخانجات، شرکتها و تولیدی ها مناسب است. محافظت از اطلاعات برای این اشخاص اهمیت زیادی دارد. وزن و ضخامت اغلب این دستگاه ها زیاد است وبه دلیل برخورداری از بدنه قدرتمند، در شرایط نامساعد مانند گرد خاک ، رطوبت محیط و دمای نامناسب عملکرد بهتری دارند .
لپ‌تاپ‌های صنعتی از درگاه های متعدد و قفل های امنیتی مانند حسگر اثر انگشت بهره می برند. این دستگاه ها از کلیدهای بیشتری برخوردارند و تاچ‌پد آنها دستورهای بیشتری را پشتیبانی می‌نماید. نمایشگر اکثر لپ‌تاپ‌های صنعتی، روکش مات دارد و این ویژگی کمک می‌کند در محیط باز، انعکاس نور آفتاب، ایجاد مزاحمت نکند. 

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی و کارهای گرافیکی

نوبت به گیمر های حرفه ای و علاقه مندان به بازی می رسد. لپ‌تاپ‌های گیمینگ ، بزرگ و سنگین هستند و ضخامت بیشتری نسبت به دیگر سری ها دارند. این لپ‌تاپ‌ها به جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده های گرافیکی مجهز شده اند تا اجرای بازی های سنگین گرافیکی را ممکن سازند. همچنین از سیستم خنک کننده قوی با خروجی های بزرگ هوای گرم برخوردارند و چراغهای LED و طراحی و رنگهای متفاوت، ظاهر پر ابهتی به آنها می بخشد. بعضی از این لپ‌تاپ‌ها به دلیل بهره گیری از سخت افزار بسیار قدرتمند می توانند جایگزین کامپیوترهای دسکتاپ شوند. بعضی از طراحان از این نوع لپ‌تاپ‌ها برای طراحی‌های سه‌بعدی استفاده می کنند. این لپ‌تاپ‌ها از نمایشگری بزرگ با وضوح تصویری بالا برخوردارند که به روکش مات مجهز هستند. . این لپ تاپ ها گران قیمت هستند و وزن بالایشان، حمل و نقل آنها را دشوار می سازد. 

لپ‌تاپ‌های رده‌ی کاربری عمومی

این گروه که به عنوان لپ‌تاپ‌های میان رده و اقتصادی شناخته می شوند، از لحاظ خصوصیات سخت افزاری بسیار متنوع اند. سایز نمایشگر این لپ‌تاپ‌ها بین ۱۴ تا ۱۵.۶ اینچ است. شرکتهای سازنده عموما برای این دستگاه ها، بدنه ای پلاستیکی در نظر میگیرند و به این ترتیب با کاهش قیمت، طیف گسترده تری از کاربران را به سمت این محصولات جلب می کنند. این دسته از لپ‌تاپ‌ها از قطعات متنوعی برخوردارند و برای اکثر کاربردهای روزانه مانند استفاده از اینترنت و کار با نرم افزارهایی مثل آفیس مناسبند. این گروه به خوبی نیاز دانشجویان، دانش آموزان، کارمندان و سایر افرادی را که به قدرت سخت افزاری خیلی بالا و حرفه ای احتیاج ندارند، تامین می کند. این لپ‌تاپ‌ها به طور متوسط 2 کیلوگرم وزن دارند.

(مثلا اگر برای حسابداری یا فعالیت های مشابه که با اعداد سر و کار دارند ، باید توجه داشته باشید که لپ تاپ های کم تر از 15 اینچ برای شما مناسب نیستند ، زیرا قسمت نام پد ندارند)

 

سیستم عامل:

 لپ تاپ ها معمولا دارای سیستم عامل های متفاوتی هستند. یا ممکن است اصلا بدون سیستم عامل ارائه شوند . در بازار امروز بیشتر سیستم عامل ویندوز و مک مورد استفاده قرار می گیرد. برخی دارای سیستم عامل های ، لینوکس،کروم ...  نیز میباشند .بهتر است در مورد سیستم عامل های مرسوم  به طور مختصری بدانیم تا انتخاب بهتری داشته باشیم.

متداول ترین سیستم عامل مایکروسافت ویندوز میباشد که بیشتر نیازهای کاربران را پوشش میدهد. اگر لپ تاپ خریداری شده سیستم عامل نداشت این موضوع چندان مشکل ساز نمیباشد چرا که پس از خرید لپ تاپ میتونید هر سیستم عاملی که تمایل دارید را روی لپ تاپ نصب نمایید.

پردازنده مرکزی (CPU):

مهمترین فاکتور در ویژگی‌های سخت‌افزاری یک دستگاه، پردازنده‌ی آن است که وظیفه پردازش داده‌ها را به عهده دارد. در حال حاضر تولید پردازنده‌ی لپ‌تاپ‌ها در انحصار دو شرکت Intel و AMD می‌باشد که در این بین Intel سهم بیشتری در بازار دارد.

پردازنده‌های Intel  : در ابتدای بحث بهتر است با نحوه نامگذاری پردازنده‌های اینتل آشنا شویم.

 در این پردازنده ها اولین کلمه و عبارت سمت چپ شرکت تولید کننده مشخص می شود و پس از آن عبارت هایی دیده می شود که نسل پردازنده ،مشخصات و توانایی پردازش را مشخص میکند.  به عنوان مثال: Intel core i7 11370H همچنین در انتها پسوند های شناسایی دیگری نیز مشاهده می شود که مقدارتوان مصرف این پردازنده ها را نشان می دهد. با توجه به نیاز شما میتوانید از پردازنده های مختلف جهت کاربردهای متفاوت استفاده کنید. سری های مختلف در پردازنده های اینتل وجود دارد که قیمت ها و مشخصات متفاوتی دارند. به عنوان مثال می توانید پردازنده های کم مصرف، و متوسط، پردازنده هایی با توان بالا و پردازنده هایی با توان بسیار بالا و نسلهای جدید را در این سری مشاهده کرد.
بسیاری از افراد گمان می کنند که عدد بیان شده در مدل پردازنده ها (مثلا core i5) نشان دهنده تعداد هسته می باشد ، اما این گونه نیست ، این اعداد تنها بیانگر توان نسبی در پردازش هستند

اینتل تقریبا هر ساله نسل جدید پردازنده‌های خود را معرفی می‌کند. دورقم ابتدای مدل پردازنده مشخص کننده نسل پردازنده است. نسل‌های مختلف پردازنده‌های اینتل علاوه بر بهبود بخشیدن به فناوری ساخت و ارتقای خصوصیاتی مانند فرکانس هسته و حافظه کش، تغییرات دیگری نیز داشته‌اند که باعث افزایش توان پردازشی و مصرف کمتر انرژی میشود.مثلا یک مدل پردازنده اینتل i5 سری U نسل ۸ نسبت به مدل مشابه نسل ۶ توان پردازشی تقریبا دو برابر دارد.
 

در ادامه شما را با سری‌های مختلف پردازنده‌های اینتل آشنا میکنیم:

پردازنده‌های کم مصرف Atom :این سری از پردازنده‌ها جزو ارزان قیمت‌ترین پردازنده‌های اینتل بوده و بیشتر در اولترا پرتابل‌ها ، مینی‌لپ‌تاپ‌ها و لپ‌تاپ‌های هیبریدی به کار می‌رود. قدرت پردازش آنها محدود و مصرف انرژی آنها بسیار پایین است. این مسئله باعث افزایش شارژدهی باتری می‌شود اما عملکرد ضعیفی را ارائه می‌دهند. این پردازنده‌ها برای وبگردی و مشاهده فیلم مناسبند، اما برای انجام کارهای سنگین تر پیشنهاد نمی‌شوند. 

پردازنده‌های سلرون و پنتیوم : این پردازنده‌ها در دو نوع دو هسته‌ای و چهار هسته‌ای عرضه می‌شوند و فقط برای انجام کارهای معمولی مانند وبگردی و کارهای روزمره مناسبند. سلرون‌ها نسبت به پنتیوم‌ها ارزان‌تر هستند و شارژ دهی بالاتری دارند.

سری U  :این پردازنده‌ها ، جزو پردازنده‌های کم‌مصرف شرکت اینتل هستند که با وجود مصرف پایین انرژی، از قدرت بالا و عملکرد مناسبی برخوردارند.

سری   HQ و HK :اگر به دنبال یک لپ‌تاپ‌ حرفه‌ای هستید، پردازنده‌های چهارهسته‌ای سری HQ بهترین انتخاب ممکن است. در این پردازنده‌ها می‌توان با استفاده از قابلیت هایپر تردینگ، ظرفیت پردازشی را به به صورت مجازی بالا برد . پردازنده‌های سری HK نیز برای امور گرافیکی مناسب هستند و از قابلیت اورکلاک پشتیبانی می کند 

سریXeon   :شرکت اینتل سری پردازنده‌های Xeon  را برای لپ‌تاپ‌های بسیار قدرتمند ارائه کرده است. این پردازنده‌ها توانایی پردازش اطلاعاتی مانند شبیه سازی‌ها، پویانمایی‌ها و اهداف پزشکی و مهندسی را دارند. همچنین از هایپر تردینگ و توربو بوست نیز پشتیبانی می‌کنند. به همین دلیل لپ‌تاپ‌هایی که از این پردازنده‌ها برخوردار هستند از قیمت بسیار زیاد و شارژ دهی باتری کمتری برخوردارند
در پایان بد نیست که با عملکرد ۵ نسل متداول پردازنده‌های اینتل آشنا شوید. با بررسی این ۵ نسل مشخص می شود که کارایی پردازنده‌های اینتل در طی نسل‌های مختلف، تا چه حد بهبود یافته‌اند. در تست‌های انجام شده، شرایط برای پردازنده‌های مختلف یکسان بوده است. لیست پردازنده‌های به کار رفته همراه با معماری ریز‌پردازنده به شرح زیر می‌باشد:

AMD :در حال حاضر جدید ترین سری  پردازنده های شرکت AMD  پردازنده های ryzen  می باشند .اگر بخواهیم پردازنده های AMD  را با intel  مقایسه کنیم سری ryzen  در AMD  به خوبی با سری core i  در intel  رقابت می کند . پردازنده های ryzen  نیز دارای شماره برای رده بندی می باشند 
که عبارت هستند  ازryzen (3,5,7,9)  هرچه این عدد بالا تر باشد قدرت پردازش آن نیز بالا تر و بهتر است مثلا  پردازنده های ryzen 3  برای فعالیت های معمولی  مناسب هستند در مقابل ryzen (5,7,9)  برای فعالیت های سنگین تر مانند : امور گرافیکی ، بازی ، تدوین فیلم و.. استفاده می شوند
پسوند G  نشانگر این است که داری کارت گرافیک مجتمع است .هر یک از این پردازنده ها کار برد های متفاوتی  دارند که با توجه با نیازتان می توانید از آن ها بهره ببرید

در پایان ، اگر در مقایسه دو مدل سی پی یو تردید داشتید و توضیحاتی که داده شد ، به شما کمکی نکرد ، جهت مقایسه دو مدل پردازنده متفاوت از روش زیر استفاده کنید:
به عنوان مثال چنانچه میخواهید پردازنده های Intel Core i7 10750H  و ryzen 7 4700U  را مقایسه کنید عبارت پایین را در گوگل  جستوجو نمایید :
Intel Core i7 10750H VS ryzen 4700U
این روش را میتوانید برای مقایسه دو مدل کارت گرافیک نیز استفاده کنید  

کارت گرافیک یا پردازنده گرافیکی (VGA):

 لپ تاپ های میان رده در بیشتر موارد دارای پردازنده گرافیکی یکپارچه هستند که برای استفاده های روزمره گزینه‌ای معقول به حساب می آیند. اما نمی‌شود از آنها توقع انجام کارهای گرافیکی سنگین داشت. کارت گرافیک جانبی و قدرتمندی در لپ تاپ ها تعبیه شده اند که می تواند سرعت پردازش سنگین و عملیات های گرافیکی را افزایش دهند. در بسیاری از لپ تاپ های گیمینگ و گرافیکی شاهد کارت گرافیک های فوق حرفه ای هستیم که می‌توانند از لحاظ پردازش با دسکتاپ ها رقابت داشته باشند. اگر تمایل به انجام امور حرفه ای گرافیکی ندارید کارت گرافیک داخلی لپ تاپ(کارت گرافیک مجتمع) می تواند به خوبی نیازهای شما را برطرف کند.
کارت‌های گرافیک، وظیفه‌ی رندر تصاویر و ساختارهای ۳ بعدی انیمیشن‌ها و بازی‌های ویدئویی را بر عهده دارند و به پردازش‌های ریاضی سرعت می بخشند. کارت گرافیک از یک حافظه‌ی اختصاصی به نام VRAM برخوردار است.جهت پردازش های گرافیکی سنگین حداقل چهار گیگابایت حافظه گرافیکی نیاز میباشد. قدرت پردازشی کارت‌های گرافیکی بسیار بالا است، به طوری که گاهی در انجام فعالیت‌های سنگین و نیمه سنگین، به کمک CPU می‌آید و باعث سرعت بخشیدن به کارها می‌شود. به همین دلیل امروزه در اغلب لپ‌تاپ‌ها علاوه بر کارت گرافیک مجتمع، از کارتهای گرافیکی مانند کارت‌های سری  GeForce و Radeon شرکت‌های NVIDIA و AMD نیز استفاده می‌شود. همچنین گاهی در بعضی سیستم‌های حرفه‌ای، شاهد حضور کارت‌های گرافیکی  Quadro، Tesla، Radeon Pro  و FirePro هستیم که از محصولات همین دو شرکت هستند.

 رم لپ تاپ (RAM):

رم که با نام حافظه موقت نیز  شناخته می شود محلی هست برای ذخیره سازی برنامه های در حال اجرا. ظرفیت رم در لپ تاپ ها می تواند تاثیر مستقیم روی سرعت و اجرای فرامین داشته باشد. رم ها از جمله قطعاتی هستند که قابلیت  ارتقاء دارند. رم ها دارای استانداردها و ظرفیت های متفاوتی میباشند ،این ظرفیت تاثیر مستقیمی بر سرعت اجرایی دستگاه دارد. برای استفاده‌های معمولی و روزمره ۴ تا 8 گیگابایت و برای استفاده‌های حرفه‌ای، 16 گیگابایت و بالاتر  ظرفیت مناسبی است. رم لپ‌تاپ‌ها به سادگی و با رعایت نکاتی کوچک مانند باس یا استاندارد ساخت آن، قابل ارتقاع است.
رم‌های کامپیوتر و لپ‌تاپ دارای چند استاندارد متفاوت هستند. از استانداردهای فعلی موجود در بازار می‌توان به DDR3 و DDR4 اشاره کرد.

 هارد دیسک (HDD)و اس اس دی(SSD):

 اطلاعات لپ تاپ روی هارد دیسک ذخیره می شود. امروزه علاوه بر هارد های  HDD ، هارد های SSD  نیز استفاده می ‌شود. هارد های HDD  قدیمی تر بوده ولی  قیمت مناسبی دارند . اس اس دی ها ده ها برابر سرعت بالاتری نسبت به HDD ها دارند که این میتواند تاثیر بسیاربالایی بر روی سرعت لپ تاپ و سیستم عامل ها داشته باشد. همچنین ، قیمتشان نیز بیشتر است . امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد اس اس دی هایی با ظرفیت های بالاتر هستیم. . این حافظه های پر سرعت در برابر ضربه و شوک نیز مقاومند، که این نکته میتواند در انتخاب آگاهانه شما تاثیر گذار باشد. برخی از لپ تاپ های امروزی از هر دو استاندارد استفاده می کنند تا کاربر در شرایط و نیازهای متفاوت از هر دو استاندارد حافظه های امروزی بهرمند شود.اگر خواهان سرعت بالاتر هستید به نوع حافظه لپ تاپ توجه داشته باشید

باتری

 مشخصه اصلی در باتری لپ تاپ میزان شارژ دهی آن میباشد که با تعداد سلولها ظرفیت و وات ساعت باتری بیان می شود. تعداد سلولها آنقدرها هم مهم نیست و ظرفیت و وات ساعت باتری مشخصه ی اصلی  به حساب می آید. توجه داشته باشید که مصرف باتری شما ، ارتباط مستقیمی با نوع پردازنده و کاری که انجام می دهید دارد.

نمایشگر

در نمایشگر لپ تاپ پارامتر هایی چون وضوح تصویر، میزان روشنایی، پوشش صفحه نمایش و پنل نمایشگر مورد توجه قرار می گیرد.  وضوح تصویری و رزولوشن با دو پارامتر به عدد نمایش داده میشود که نمایانگر مقدار پیکسل در سطر و ستون است .مثلا مفهوم رزولوشن 768×1366 این است که در هر سطر از نمایشگر 1366 پیکسل و در هر ستون آن 768 پیکسل وجود دارد.هرچه مقدار پیکسل نمایشگر بیشتر باشد نمایشگر می تواند جزئیات بیشتری را به نمایش بگذارد. امروزه شاهد نمایشگرهای  معمولی وفوق حرفه ای هستیم که میتوانند وضوح تصویری عالی داشته باشند. از پارامترهای دیگر، پنل نمایشگر است که می تواند در کیفیت دید شما نقش موثری داشته باشد. صفحه نمایش لپ تاپ ها در انواع مات و براق قابل دسترسی است. درست است که انواع براق، تصاویر و رنگهای زنده ای را به نمایش می گذارند اما  انعکاس نور در آنها می‌تواند کمی آزار دهنده باشد. نمایشگر های مات می‌توانند چشم را کمتر خسته کنند. رایجترین نمایشگرها در لپ‌تاپ‌ها، پنلهای HD با رزولوشن 768×1366 می باشد که برای کاربردهای روزانه مناسب است. اما برای انجام کارهای گرافیکی مثل تدوین مدلهای Full HD با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ توصیه می شود. این محصولات اکثرا دارای روکش های مات صفحه نمایش می باشند.

برای نشان دادن رزولوشن نمایشگر از عبارات مخفف استفاده می شود که موارد زیر بیشترین کاربرد را دارند:

High Definition (HD) : وضوح تصویر ۷۶۸×۱۳۶۶ پیکسل

High Definition Plus (HD+) : وضوح تصویر ۹۰۰×۱۶۰۰ پیکسل

Full HD (FHD) : وضوح تصویر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل

Quad HD (QHD) : وضوح تصویر۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل

Ultra HD (UHD) یا 4K: وضوح تصویر۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل

روشنایی: میزان روشنایی صفحه نمایش را با واحد Nit می سنجند. هرچه عدد آن بیشتر باشد نوری هم که از نمایشگر خارج می شود بیشتر است و استفاده از آن در محیطهای باز و روشن آسانتر است. البته نور بیشتر، باتری بیشتری نیز مصرف می کند. میانگین میزان روشنایی در لپ‌تاپ‌ها 180Nit است که در بعضی مدلها این عدد به 400 میرسد.

 

پوشش نمایشگر: دونوع پوشش مات و براق بر روی نمایشگرها به کار میرود. پوششهای براق رنگهای بهتر و زنده تری نمایش می دهند اما این نمایشگرها مثل آینه عمل می کنند و تصویر کاربر و نورهای اطراف را انعکاس می دهند. به همین دلیل چشم را زودتر خسته می کنند و استفاده از آن در محیط باز و پر نور به راحتی ممکن نیست.

در مقابل استفاده از نمایشگرهایی که پوشش مات دارند در محیط های باز و روشن راحت تر است و چشم را نیز کمتر خسته می کنند.

پورت ها و امکانات جانبی:

 مواردی همچون تعدادUSB ، درگاه HDMI ، پورت شبکه (LAN)  ، وبکم ، خروجی  VGAو درایو نوری از مواردی هستند که باید در انتخاب لپ تاپ به آنها توجه داشته باشید ، برخی از این امکانات مانند درایو نوری یا وبکم را میتوانید با استفاده از دستگاه های اکسترنال (خارجی) فراهم نمایید. داشتن ورودی و خروجی های متعدد می تواند برای یک دستگاه مزیت باشد

طراحی

ظاهر دستگاه و کیفیت ساخت آن نکته ای است که نمی توان هنکام انتخاب یک محصول به آن توجه نکرد. مواردی مثل جنس و رنگ بدنه و شفاف یا مات بودن آن در زیبایی ظاهری لپ تاپ تاثیر دارد. بعضی جزئیات مثل طراحی و اندازه قاب نمایشگر، میزان انحنا در حاشیه و لبه‌ها، شکل قرارگیری لولاها، جای تعبیه درگاه‌ها، امکانات اطراف صفحه‌کلید و محل قرارگیری دست از مواردی است که توجه به آنها هنگام انتخاب کالا ضروری به نظر می رسد. به طور کلی ضخامت بیشتر یک لپ تاپ از جذابیت ظاهری آن کم می کند ولی ممکن است این مورد به علت استفاده از سخت افزارهای قوی باشد که در این مورد بهتر است از ضخامت زیاد دستگاه صرف نظر کرداولترابوک ها از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار هستند. لپ تاپ های هیبریدی هم از انواع زیبای لپ تاپ ها به حساب می آیند. علاوه بر زیبایی ظاهری حتما به نوع طراحی و کیفیت ساخت آن نیز باید توجه کرد.

سیستم خنک کننده لپ تاپ

 از آن جایی که لپ تاپ ها فضای کمی دارند سیستم خنک کننده و تهویه ضعیف تری نسبت به انواع دسکتاپ دارند. البته با پیشرفت تکنولوژی سیستم های خنک کننده مدرن و جدیدی برای لپ تاپ های نسل جدید فراهم شده است.استفاده از خنک کننده های جانبی مثل کول پد ها می توانند به سلامت لپ تاپ شما کمک شایان توجهی کند .

توصیه میکنیم برای خنک تر ماندن لپ تاپ و در نتیجه افزایش طول عمر دستگاه از کول پد های استاندارد استفاده نمایید.

وزن و قابلیت حمل

ذهن خریداران هنگام انتخاب یک کالا بیشتر متوجه قدرت سخت‌افزاری، برند، نمایشگر و طرح ظاهری است و کمتر به وزن دستگاه اهمیت می دهند. در حالی که مدت زمان استفاده ومیزان جابجایی لپ‌تاپ‌ اهمیت زیادی در انتخاب یک محصول دارد. مثلا شخصی که به طور مداوم به لپ تاپ خود نیاز دارد و باید آن را همیشه همراه خود داشته باشد، بهتر است دستگاهی با سایز ۱۳ یا ۱۴ اینچی انتخاب کند که وزن کمتری دارد. یکی دیگراز علل وزن دستگاه بهره گیری از سخت افزارهای مختلف با قدرت های متفاوت است.

نتیجه گیری

در نهایت باید گفت که انتخاب یک دستگاه مناسب ارتباط مستقیمی با نیاز کاربر داشته که با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله می توانید بهترین و آگاهانه ترین انتخاب خود را تجربه کنید. فروشگاه اینترنتی بهینه پردازش با ارائه جدیدترین لپ تاپ های موجود در بازار ایران به همراه اطلاعات کامل و همچنین نقد وبررسی های تخصصی محصولات و بسیاری امکانات بی نظیر دیگر لذت یک خرید آگاهانه را برای شما رقم خواهد زد.

 

  • دکتر وینکل
  • ۰
  • ۰

 

نام علمی:

Berberis vulgaris

تیره:

Berberidaceae

سابقه تاریخی

استفاده از این گیاه به عنوان دارو به دوره‌ی مصر باستان می رسد، که فرعون ها و ملکه ها، این گیاه را با تخم رازیانه به منظور درمان طاعون مصرف می کردند. این گیاه به طور رسمی در قرن هفتم میلادی شناخته شده است و پیدایش آن از نظر زمین شناسی به دوره ی ائوسن مربوط می شود. ولی در قرن هشتم میلادی معرفی گردیده است.

یونانیان قدیم با زرشک آشنایی نداشته اند، زیرا در کشور آن ها، این گیاه نمی روییده است. تصور می رود که رومیان قدیم نیز از آن استفاده نمی کرده اند. به نظر می رسد که Simon Januensis، نخستین کسی بود که در قرن هشتم، آن را به نام عربی Berberis به مردم معرفی کرد. از آن زمان به بعد، این گیاه به نام های غلط معرفی می شد. زیرا معمولا آن را با گیاهان خاردار دیگر، که ظاهر مشابه داشتند، اشتباه می گرفتند.

در سال ۱۵۵۴ میلادی Matthiole، نام Crespinus را بر آن قرار داد، که هنوز هم این گیاه به زبان ایتالیایی، به همین نام مشهور است. این دانشمند بعد از آن که متوجه شد، که در کتب علمی از این گیاه نام برده نشده است و هم چنین پس از آن که محقق نمود، این گیاه با Oxyacatha که دیوسکورید (Dioscoride) به آن اشاره کرده مشابهتی ندارد، مشخصات این گیاه را به صورت کامل تشریح کرد.

در این زمان از این گیاه جهت درمان اسهال های ساده، تب های صفراوی، خون روی ها، ورم لثه دندان و درد گلو (به صورت غرغره)، استفاده می شده است. در استعمال خارجی، آن را بر روی زخم، جهت مداوای جراحات قرار می دادند. در قرن هفدهم، ریشه و پوست ساقه آن، به عنوان صفرابر و رفع یرقان به کار می رفت. مصارف درمانی این گیاه، امروزه کم و بیش شباهت با قسمتی از مداواهای قرن های اخیر دارد.

گیاهشناسی

درختچه ای خاردار، به ارتفاع ۱ تا ۳ متر و دارای شاخه های شکننده است. ارتفاع بعضی از نمونه های آن در محیط های مساعد، به ۶ متر نیز می رسد. چوب آن، زرد رنگ است، به طوری که اگر شاخه آن شکسته شود، این رنگ به خوبی ظاهر می شود. شاخه های بلند این درختچه، تیغ های فراوان دارد. شاخه های کوتاه یا جوان آن، دارای برگ هایی به وضع متناوب یا تقریبا فراهم است.

برگ‌های این گیاه بیضی شکل، سبز تیره و مزه آن ترش است، که در برخی درختان صاف و در برخی دیگر دندانه دار است. کناره برگ برخی از آن ها، دندانه های منتهی به خارهای ریز و نازک دارد. برگ‌ها، در سطح رویی بدون روزنه هستند. گل های آن که در اردیبهشت و خرداد ظاهر می شوند، به رنگ زرد زیبا و مجتمع به صورت خوشه های آویخته است. هر خوشه دارای ۱۵ تا ۲۵ گل دارد. گلبرگ‌ ها از هم جدا و هر گل دارای شش گلبرگ است.

میوه کوچک، قرمز رنگ، بیضوی، به طول ۷ تا ۱۰ و به عرض ۳ تا ۴ میلی متر دارد. در داخل آن ۲ دانه (به ندرت ۳ دانه) کوچک و کشیده وجود دارد. بر روی میوه، برجستگی کوچکی دیده می شود، که معمولا وضع مسطح داشته و بقایای خامه از بین رفته است. میوه ی زرشک بسته و غیرشکوفا است، که ابتدا سبز و به مرور زرد رنگ و هنگام رسیدن کاملا قرمز و بسیار خوش رنگ می شود و دارای طعمی ترش است. میوه‌ی آن در ماه های مهر و آبان آماده برداشت می شود. این گیاه نسبت به زمستان های طولانی مقاوم است.

قسمت های مورد استفاده این گیاه، ریشه، پوست ریشه و ساقه ، برگ، گل و میوه آن است.

گونه های گیاه

از گیاه زرشک، نژادهای پرورش یافته ای وجود دارد، که به تفاوت میوه ای زرد رنگ، بنفش و یا آبی تیره دارند. زرشک گونه های مختلفی دارد، که مهم ترین آن ها زرشک بی‌هسته است، که مصرف خوراکی (زینت دهی غذا) دارد و نیز زرشک با هسته که به آن در مناطق مختلف زرشک هسته دار، زرشک دانه دار، زرشک آبی یا زرشک آبگیری می گویند و هر دانه آن دارای دو هسته است.

محل رویش

این درختچه در جنگل های اروپا و آسیا یافت می شود. در ارتفاعات البرز، اغلب همراه با درختان دیگر دیده می شود. گاهی به صورت وحشی در دامنه کوه‌های البرز و سایر نقاط کشور دیده شده است. از آن جایی که کوهستان یکی از اجزا طبیعی منطقه است، از همین جهت درختچه های زرشک در شرایط سخت و نامساعد نیز میوه‌ی فراوانی تولید می کنند.

نواحی کوهستانی شمال ایران، گیلان (رودبار)، مازندران (دره چالوس، کجور، بین نمازیه و زانوس در ۱۶۰۰ – ۲۴۰۰ متری جنگل کندوان ، پل زنگوله در ۲۵۰۰ متری، دره تالار)، گرگان (آلمه (محمد دربندی))، آذربایجان (قره داغ در نزدیکی حسن بیگلو) و بعضی نواحی خراسان.

از Berberis integerrima Bge که در منطقه وسیعی از ایران مانند خراسان (کپه داغ، ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شیروان ، کوه علم در ارتفاعات متوسط ۱۳۰۰ متری، بین کلات و نادر در ۱۰۰۰ متری)، اطراف تهران (بالای پس قلعه و توچال)، شاهرود – بسطام و کرمان (بین درزین و سبزواران) می روید. هم چنین، در طب عوام کم و بیش استفاده مشابه به عمل می آید و به علاوه میوه آن به مصارف تغذیه می رسد.

برای خواندن ادامه مطلب نحوه کاشت و پرورش زرشک کلیک کنید.

  • دکتر وینکل
  • ۰
  • ۰

 

نام علمی:

Kelussia odoratissima

تیره:

Apiaceae

گیاهشناسی

کرفس کوهی گیاهی چندساله و از خانواده چتریان می باشد. ارتفاع آن 120 تا 200 سانتیمتر، دارای ریشه راست دوکی شکل که در قست فوقانی دارای غده می باشد، برگ ها دارای بریدگی های پنجه ای شکل که در قاعده دارای دمبرگ بلند و بدون، غلاف می باشد.گل های کرفس کوهی به صورت چترهای زردرنگ بوده که انشعابات 2 تا 8 شعاعی دارد، بذر درشت و صفحه ای شکل به رنگ سبز و قهوه ای مایل به زرد می باشد. وجود سه رگه مشخص در بذر کرفس کوهی قابل مشاهده است، بذر گیاه کرفس کوهی حساسیت زیادی به بیماری دارد، آفات به راحتی پوسته چرمی بذر کرفس کوهی را سوراخ کرده و از آن تغذیه می کنند.

خواص دارویی

از سالیان دراز کرفس کوهی به علت اثرات ضد درد، ضد التهاب، آرام‌بخش و ضد سرفه مورد استفاده بوده است. همچنین این گیاه دارای اثرات ضد ویروس، ضد دیابت، ضد سرطان بوده و آن را به عنوان عامل پیشگیری کننده از زخم معده مطرح می کنند.کرفس کوهی در مداوای اضطراب، استرس، انواع اختلالات گوارشی بخصوص بیماری های التهابی روده از قبیل کرون و کولیت و بیماری های روماتیسمی مؤثر است.بذر کرفس کوهی اشتهاآور است و در مهار رشد تومور معده و محافظت از کبد تأثیر مفیدی دارد. ضمن اینکه استفاده‌ از آن و نیز جوشانده ریشه گیاه کرفس برای درمان علائم آنفلوانزا، سرماخوردگی، سرفه های شدید و تنگی نفس نافع می باشد.از اندام های گیاه برای رفع معده درد، درمان التهاب مفاصل و روماتیسم و تصفیه خون استفاده می شود. همچنین کرفس کوهی در درمان چربی خون بالا، پرفشاری خون، انواع اختلالات قلبی عروقی و کمردرد کاربرد خوبی دارد.علاوه بر اثرات دارویی، اسانس موجود در بذور و ریشه گیاه باعث جذب حشرات و تسهیل عمل گرده افشانی، دور نمودن بعضی حیوانات و آفات گیاهی و محافظت در برابر آسیب های ناشی از افزایش گرما می شود.برگ، ساقه و گل کرفس جهت تهیه فرآورده هایی از قبیل ترشی و شور کرفس کوهی و یا استفاده در پخت برخی از غذاها مثل سوپ و یا همراه با ماست و نیز به صورت پودر خشک برای معطر کردن دوغ قابل استفاده است. متاسفانه برخی از عشایر یا بومیان مناطق دامنه های زاگرس که رویشگاه اصلی این گیاه معطر است، به منظور استفاده از قسمت های مختلف ریشه غده مانند آن، زمینه ریشه کنی این گیاه پرخاصیت را فراهم کرده اند که این شیوه تهدیدکننده حیات و بقای این گونه منحصربه فرد گیاهی شده و باید به شدت از آن پرهیز شود.در یک پروژه تحقیقاتی اثر عصاره هیدروالکلی کرفس کوهی بر میزان فشار خون مورد بررسی قرار گرفت که نشان داد سبب پیشگیری و کاهش پرفشاری خون می شود. اثرات ضد فشار خون و آنتی اکسیدانی عصاره هیدروالکلی کرفس کوهی بر فشار خون ناشی از دگزامتازون پیشنهاد می شود اما مطالعات بیشتری برای یافتن مکانیسم اثر دقیق این داروی گیاهی مورد نیاز است. در این تحقیق، برای القای فشار خون، دگزامتازون به صورت زیر جلدی به مدت 14 روز بر روی افراد مورد مطالعه تجویز شد که در گروه پیشگیری، تجویز خوراکی عصاره هیدروالکلی کرفس کوهی چهار روز قبل از تجویز دگزامتازون آغاز شد و تا پایان دوره (بین یک تا 18 روز) ادامه یافت و در گروه درمانی، عصاره هیدروالکلی کرفس کوهی از روز 8 تا 14 تجویز شد. دگزامتازون به طور معناداری فشار خون سیستولیک را افزایش داد. تجویز عصاره هیدروالکلی کرفس کوهی، سبب پیشگیری و کاهش پرفشاری خون ناشی از دگزامتازون در گروه های درمانی و پیشگیری شد.

برای خواندن ادامه مطلب خواص شگفت انگیز گیاه کرفس کوهی کلیک کنید.

  • دکتر وینکل
  • ۰
  • ۰

 

نام علمی:

Glycine max

تیره:

Fabaceae

منشاء اولیه کشت سویا چین است. طی نیمه اول قرن بیستم این کشور بزرگترین تولید و صادر کننده در سطح جهان بود. اگرچه پیشینه کشت سویا به بیش از 500 سال قبل برمیگردد اما توسعه کشت آن تنها از تقریباً 200 سال پیش اتفاق افتاده است. در حال حاضر آمریکا بزرگترین تولیدکننده سویا در سطح جهان است. کل تولید جهانی سویا در سال 2013 حدود 261 تن بوده است.

گیاهشناسی

سویا گیاهی یک ساله و دولپه از تیره باقلا است که به صورت بوته ای استوار و با شاخ و برگ زیاد رشد می کند. این گیاه متعلق به مناطق نیمه گرمسیر و گرمسیر است، اما در مناطق معتدل و سرد نیز رشد می کند. ریشه سویا مستقیم و با انشعابات زیاد است. ریشه در عمق 30 تا 40 سانتی متری خا کپراکنده است، اما در خاک های عمیق تا بیش از یک متر توسعه می یابد. رشد ریشه تا زمانی که ساقه رشد می کند ادامه می یابد و بسته به عادت رشدی گیاه پس از گلدهی در ارقام رشد محدود و در مرحله پر شدن دانه در ارقام رشد نامحدود متوقف می شود. در مناطق کشت سویا، روی ریشه برآمدگی هایی وجود دارد که به صورت گرد ظاهر می شوند که به آنها غده یا گره گفته می شود. این گره ها دارای باکتری هایی هستند که با ریشه سویا دارای همزیستی هستند و می توانند نیتروژن هوا را تثبیت و در اختیار گیاه قرار دهند.

ساقه سویا راست،گرد، غالباً کرک دار و تعداد شاخه آن به نوع رقم بستگی دارد. ارتفاع ساقه در ارقام تجاری سویا بیش از یک متر می رسد. روی ساقه برآمدگی هایی وجود دارد که به آن گره گفته می شود. گره محل خروج برگ سویا است. گیاه کامل سویا می تواند 19 تا 24 گره روی ساقه داشته باشد. در سویا تعداد ساقه های فرعی در ارقام دیررس زیاد بوده و برعکس در ارقام زودرس تعداد آنها ک متر است. برگ های سویا شامل برگ های لپه ای که روی گروه اول ساقه تشکیل می شود. برگ های تک برگچه ای که روی گره دوم تشکیل می شود و برگ های مرکب که سه برگچه ای بوده و از گروه دوم تشکیل می شوند.

برگچه ها نوک تیز تا تخم مرغی شکل و پهن، کر کدار هستند. دم برگ برگچه وسطی گیاه بلندتر از دو برگچه دیگر است. تنوع قابل توجهی نیز ازنظر اندازه برگ در ارقام سویا وجود دارد. شرایط حاصل خیزی خا ک نیز در اندازه برگ ها دخالت دارد. برگ های گیاه با نزد کیشدن به مرحله رسیدگی کامل ریزش کرده و گیاه رسیده کامل بدون برگ است. گل های سویا ک وچ کبه رنگ های سفید تا صورتی، ارغوانی و بنفش دیده می شوند. گل ها در سویا به صورت منفرد یا خوشه ای روی گره ها و از محل زاویه بین دم برگ و ساقه آشکار می شوند. گلدهی از بخش های میانی به سمت بالا صورت می گیرد. دوره گلدهی در سویا از کمتر از ده روز تا یک ماه در ارقام مختلف به طول می انجامد. گرده افشانی در این گیاه خودگشنی است و میزان دگرگشنی وابسته به فعالیت حشرات کمتر از یک درصد است. میوه گیاه سویا غلاف یا نیام نامیده می شود. تعداد غلاف در ارقام تجاری به طور متوسط بیش از 30 نیام در هر گیاه است. در هر غلاف دو تا پنج دانه وجود دارد. هرچند بیشتر ارقام در هر غلاف حدود سه دانه دارند. رسیدن غلاف ها در گیاه سویا به صورت یک نواخت نبوده و از بخش های میانی تا پایینی آغاز شده و به سمت انتهای گیاه گسترش می یابد.

دانه های سویا به صورت گرد تا بیضی دیده می شود. رنگ دانه ها در ارقام سویا متفاوت است و از کرم، زرد تا قهوه ای و سیاه دیده می شود. رنگ ناف نیز از مشخصات دیگر بذر سویا است. رنگ ناف ممکن است به رنگ روشن تا سیاه دیده شود. وزن هزار دانه سویا در بیشتر رقم های زراعی بین 60 تا 250 گرم تغییر می کند.

ارقام سویا از نظر ریخت شناسی، عادات رشدی و طول روز و نیازهای اساسی به چندین گروه تقسیم بندی می شوند. یکی از تقسیم بندیها، بر اساس عادت رشدی محدود و نامحدود میباشد. در ارقام متعلق به گروههای “رشد نامحدود”، رشد رویشی گیاه حتی پس از آغاز گلدهی ادامه مییابد، اما در گروههای “رشد محدود”، به محض آغاز گلدهی گیاه، رشد رویشی گیاه کاملاً متوقف میشود. طول دوره رشد در ارقام هارکور و استیل از تیپ رشد نامحدود، در کشت بهاره حدود 100 تا 110 روز و در تاریخ کاشت پاییزه 90 تا 95 روز میباشد. در ارقام رشد نامحدود بزرگترین برگها در قسمت میانی بوته تشکیل می شود. در قسمتهای بالایی و پایینی بوته از سطح و طول برگها کاسته میشود. اما رقم ویلیامز از تیپ رشد محدود در بهار دارای 125 تا 135 روز طول دوره رویشی میباشد. گروههای رشد محدود، گلها ابتدا در گرههای فوقانی دارای برگ کامل به ظهور رسیده و گلدهی به طرف پایین و بالا ادامه مییابد. برگهای قسمت انتهایی بوته دارای سطح کمتر با دمبرگ کوتاه میباشند، ولی در پایین بوته ها طول دمبرگ افزایش می یابد . سویا گیاهی کاملاً خودگشن است.

تقسیم بندی دیگر ارقام سویا از نظر زمان رسیدن و میزان سازگاری آنها و زمان لازم جهت رسیدن کامل در مناطق مختلف میباشد. با توجه به اینکه سویا گیاهی روزکوتاه می باشد، لذا در مناطقی که عرض جغرافیایی بیشتری دارند، باید از ارقام زودرس که قادر به گلدهی سریعتر هستند، استفاده کرد، چرا که وقوع سرما و درجه حرارتهای پایین در چنین مناطقی زودتر صورت میگیرد. ارقام سویا از لحاظ زودرسی و دیررسی در آمریکا و کانادا در 12 گروه به شرح زیر تقسیم بندی می شود:

گروههای دو صفر ) 00 (، یک صفر) 0 ،) 1 ، 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 6 ، 7 ، 8 ، 9 و 10 .

برای خواندن ادامه مطلب همه ی آنچه که درباره گیاه سویا باید بدانید! کلیک کنید.

  • دکتر وینکل
  • ۰
  • ۰

آیا به دنبال بهترین و پرفروش ترین مارک های لپ تاپ در جهان هستید؟ اگر بله، این ۱۰ تا از بهترین نمونه های لپ تاپ سال ۲۰۲۱ رو ببینید.

 

تعداد زیادی مارک و برند لپ تاپ در بازار جهانی وجود دارند که دارای طراحی ها و ویژگی های خاص خود  هستند. به همین دلیل است که مردم در مورد اینکه کدام مارک لپ تاپ برای انها مناسب است، گیج شده اند و احتمالا به همین دلیل هم شما اینجا هستید.

 

هر برند برای کسب محبوبیت و تبدیل شدن به بهترین برند زمان و هزینه زیادی صرف می کند. با این حال، وقتی نگران بهترین مارک های لپ تاپ هستیم، همه چیز به کیفیت و پشتیبانی خدمات بستگی دارد. همه می خواهند مارک لپ تاپی را داشته باشند که هم از کیفیت خوبی برخوردار باشد و هم خدمات مناسبی ارائه کند.

 

بنابراین، با در نظر گرفتن این دو عامل مهم کیفیت و خدمات، ما در سال ۲۰۲۱ نگاهی به ۱۰ نمونه بهترین مارک لپ تاپ ها می‌اندازیم. همچنین می توانید از دوستان و همکاران خود درباره این مارک های لپ تاپ بپرسید یا اینکه می توانید بررسی های مشتریان را به صورت آنلاین مطالعه کنید. این به شما ایده هایی درباره بازار و محبوبیت این مارک های لپ تاپ در جهان می دهد.

 

اکنون بیایید نگاهی به این فهرست از ۱۰ نمونه بهترین مارک لپ تاپ جهان بیندازیم.

 

MSI

Micro-Star International Co یا به اختصار MSI یک کمپانی تولید کننده مشهور در زمینه تولید لپ تاپ ، مادربرد ، کارت گرافیک ، رایانه های صنعتی و غیره در تایوان است. این مارک لپ تاپ ۳۲ سال پیش در ۴ اگوست ۱۹۸۶ تاسیس شد و اکنون این یکی از پرامتیازترین و پرفروشترین مارک های لپ تاپ در جهان در سال ۲۰۲۱ محسوب می شود.

MSI به لپ تاپ های مخصوص بازی یا گیمینگ خود معروف است. علاوه بر این ، برای تولید کارت های گرافیک و مادربردهای با کیفیت بالا بسیار شناخته شده است. مادربردهای ساخت این کمپانی از کیفیت بالایی برخوردار است که عملکرد بالایی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

لپ تاپ های ام اس ای با طراحی بسیار زیبایی به بازار ارائه می شوند. اما لازم نیست نگران اجرای برنامه‌های خود باشید، چون این کمپانی تضمین می کند که لپ تاپ های ساخت این شرکت بهترین عملکرد را خواهند داشت.

این برند سری MSI G را به بازار عرضه کرده است که بسیار مورد توجه گیمرهای جهان قرار گرفته است. این لپ تاپ ها از ویژگی های زیادی برخوردار هستند. لپ تاپ های MSI برای افرادی که به بازی علاقه مند هستند جزو بهترین گزینه ها محسوب می شود. قیمت حدودی لپ تاپ های MSI حدود 1000 تا 1500 دلار است.

توشیبا

توشیبا یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید لپ تاپ محسوب می شود. این شرکت ژاپنی ۱۴۳ سال پیش در ژوئیه ۱۸۷۵ تاسیس شد. این برند، لپ تاپ های با کیفیت بالا با ویژگی های به روز و ظاهر زیبا تولید می کند. این مارک لپ تاپ، توجه همه دنیا رو جلب کرده به همین دلیل است که توشیبا یکی از ۱۰ نمونه لپ تاپ پرفروش در جهان است. این برند به خاطر نوگرایی خود شناخته شده است.

 

بهترین لپ تاپ مارک توشیبا مدل Satellite توشیبا است. این مدل ویژگی‌های زیادی از جمله عمر طولانی باتری، طراحی زیبا و جذاب و نمایش کامل HD دارد. این لپ تاپ برای افرادی که قصد دارند پول زیادی در خرید لپ تاپ سرمایه گذاری کنند ایده آل است.

اچ پی

اچ پی یکی از پرفروشترین نمونه‌های لپ‌تاپ در سال ۲۰۲۱ است. این برند لپ تاپ قابلیت های کاملا به روز را ارائه می کند و از پشتیبانی بسیار خوبی برخوردار است. این لپ تاپ یکی از بهترین و برجسته ترین محصولات تولید شده محسوب می شود. اچ پی یک مارک لپ تاپ محبوب در سراسر جهان است که به خاطر عملکرد و ظاهر شیک مشهور است.

 

لپ تاپ های اچ پی به دلیل طراحی های شیک و عملکرد عالی انها در سطح جهانی شناخته شده اند. علاوه بر آن، لپ‌تاپ‌های اچ‌پی برای همه کسانی که قصد خرید لپ‌تاپ دارند، بسیار مقرون به صرفه هستند و استفاده از انها نیز بسیار آسان است.

سامسونگ

سامسونگ نیز یکی از بهترین و قابل اعتماد ترین برند های لپ تاپ است که به همین دلیل در جایگاه هفتم فهرست بهترین مارک های لپ تاپ در جهان قرار می گیرد. سامسونگ یکی از بهترین نمونه های لپ تاپ است چون برای همه در انواع بودجه، لپ تاپ تولید می کند. سامسونگ یک شرکت کره ای است که تضمین میکند که ویژگی های به روز شده را به کاربران خود ارائه کند. این برند به دلیل ویژگی های فوق العاده اش از سراسر دنیا مشتری دارد. لپ تاپ های انها ظاهر زیبایی دارند، و معمولا طراحی بسیار باریک و براق دارد.

 

لپ تاپ های سامسونگ ویژگی هایی همچون عملکرد بالا، عمر بالای باتری و نمایشگر خوب را ارائه می کنند. علاوه بر ان، لپ تاپ های انها برای هر کسی که قصد خرید یک لپ تاپ را دارد بسیار قابل قبول است.

سونی

سونی یکی از قابل اطمینان ترین برندهای برقی است که لپ تاپ های جالبی نیز به کاربران خود ارائه می کند. لپ تاپ های سونی اطمینان حاصل می کند که عملکرد و راحتی بالایی دارند. لپ تاپ تولید شده توسط برند سونی کاملا قابل اطمینان هستند. برند سونی از سرتاسر جهان بخاطر عملکرد عالی آن مشهور شده است. سونی لپ تاپ های بسیاری را به بازار ارائه می کند و به همین دلایل جایگاه ششم در فهرست بهترین مارک های لپ تاپ را در سال ۲۰۲۱ را به دست آورده است.

ایسر

برند ACER به دلیل قابلیت حمل لپ تاپ آن به خوبی شناخته شده است. این مارک یکی از پرفروش ترین مارک های لپ تاپ در جهان محسوب می شود. این برند به دلیل ویژگی‌هایی مانند مطلوبیت، انتقال‌پذیری، سادگی و غیره از سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر آن، لپ تاپ های تولید شده توسط این مارک، کارایی بالایی دارند، و این لپ تاپ ها با طراحی زیبا و جذاب انها شگفت انگیز به نظر می رسند.

 

لپ تاپ مدل  Acer Travelmate یکی از بهترین لپ تاپ‌های تولید شده توسط شرکت Acer است. عملکرد بالا، عمر باتری و ویژگی‌های امنیتی آن این مارک را به یکی از پرفروشترین مارکهای لپ تاپ در جهان تبدیل کرده است.

لنوو

لنوو همچنین پرفروش ترین مارک لپ تاپ است. این برند نقش عمده ای در تولید بهترین لپ تاپ مناسب برای تمامی متخصصان دارد که در حین کار بر روی لپ تاپ نیاز به کارایی بالا دارند.

 

لپ‌تاپ لنوو به دلیل قطعات سخت‌افزاری و کیفیتی که دارند، معروفند. مهمترین ویژگی این برند، عملکرد بالا با راحتی بالا است. علاوه بر آن، این مارک لپ تاپ به دلیل ویژگی های عالی و جالب توجه، از سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

 

لنوو به خاطر تولید لپ تاپ های ۲ در ۱ بسیار مشهور است. لنوو ThinkPad T450s جزو بهترین لپ تاپهایی است که تا کنون توسط شرکت تولید شده است. این مدل دارای قابلیت‌های متعددی از جمله عمر باتری بالا، طراحی منحصربفرد و صفحه‌کلید ارگونومیک می‌باشد.

دل

طی چند سال گذشته، دل یکی از پرفروش‌ترین مارک‌های لپ‌تاپ در جهان بوده است که دلیل آن محصولات با کیفیت بالا و بهترین خدمات آن بوده است. بنابراین نیازی به معرفی این مارک لپ تاپ نیست به این دلیل که دل محبوب ترین مارک لپ تاپ در جهان است. به همین دلیل این برند در فهرست بهترین مارک لپ تاپ جایگاه سوم را دارد.

 

این مارک لپ تاپ کارایی بالایی برای کاربرانش دارد. مارک دل در همه جای دنیا تحسین شده. لپ تاپ این مارک با ظاهری فوق العاده و ویژگی های فوق العاده ای از یک صفحه کلید راحت گرفته تا تاچ پد مناسب و همچنین عمر شگفت انگیز باتری، فوق العاده است. جدیدترین مدل‌های Dell دارای صفحه نمایش 4k هستند که بسیار شگفت‌انگیز است.

ایسوس

یکی دیگر از پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌ها، ایسوس است. این نام تجاری به خاطر قطعات با کیفیت بالا، شناخته شده است. بهترین چیز در مورد این برند این است که این مارک برای همه بسیار مناسب است. این شرکت به تولید لپ تاپ های سطح بالا و پایین همچنان ادامه می دهد. لپ تاپ های تولید شده توسط این شرکت دارای ویژگی های فراوانی می باشند.

 

همچنین Auss لپ تاپ هایی را تولید می‌کند که برای کاربران جالب‌ترین چیز است. لپ تاپ های ایسوس از بدنه الومینیومی بسیار نازک، عمر باتری بسیار طولانی، و یک صفحه نمایش مات پشتیبانی می کنند. به همین دلیل است که ایسوس یکی از پرفروشترین نام های معروف لپ تاپ در جهان شده است.

اپل

اپل بالاترین نام تجاری در فهرست ۱۰ نمونه بهترین مارک لپ تاپ است. این بهترین مارک لپ تاپ است که بهترین لپ تاپ های موجود در بازار را تولید می کند. لپ تاپ های تولید شده توسط شرکت اپل به دلیل کیفیت و کارایی بالای آنها بسیار مشهور می باشند.

 

لپ تاپ های اپل در ارتباط با فناوری بسیار اصلاح شده اند و این برند اعتقاد به سازش با مشخصات فنی خود ندارد. اپل بهترین برند برای افرادی است که قصد دارند پول زیادی برای خرید لپ تاپ خرج کنند. ممکن است کمی پرهزینه باشد اما ویژگی های زیادی دارد. بهترین و بهترین مدل‌های این برند، مدل مک‌بوک پرو و اپل مک‌بوک ایر هستند.

 

بهترین مدل لپ تاپ ها در سال 2021

لپ تاپ ها به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند و با توجه به معیار های مختلفی ارزیابی می شوند. اولین و مهم ترین دسته بندی لپ تاپ ها نوع کاربرد آنها می باشد. به طور کلی لپ تاپ ها به 4 دسته تقسیم می شوند که در ادامه به ویژگی های هر کدام خواهیم پرداخت.

لپ تاپ های اقتصادی:

این مدل لپ تاپ از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه است و نیازی نیست تا برای خرید آن بودجه زیادی داشته باشید. از طرفی در این مدل از لپ تاپ ها بیشتر سعی شده تا بهترین و مناسب ترین امکانات گرد هم جمع شوند تا فرد از کار کردن با آن لذت ببرد. لپ تاپ های اقتصادی مناسب گیمینگ و کارهای حرفه ای نیستند و برای کارهای خیلی سنگین مثل مدل سازی و غیره نیز استفاده نمی شوند. این مدل بیشتر مناسب استفاده های شخصی می باشد.

برای چه کسانی مناسب است؟ اگر بودجه زیادی ندارید و کارهای حرفه ای مثل ادیت و مدل سازی انجام نمی دهید و دوست دارید لپ تاپی داشته باشید که برای اکثر کارها مناسب باشد این مدل مناسب شماست.

لپ تاپ های گیمینگ:

این مدل همان طور که از نامش پیداست مناسب گیم و بازی می باشد. در این مدل از کارت گرافیک های حرفه ای تر و گران تری استفاده شده است تا تجربه بازی را برای شما لذت بخش تر کند. لپ تاپ های گیمینگ نیز به چند رده متوسط تا حرفه ای تقسیم بندی می شوند و برای اجرای بازی های سنگین استفاده می شوند. قیمت این مدل از لپ تاپ ها معمولا بالا است و نمی توانید با یک بودجه پایین اقدام به خرید آن کنید.

برای چه کسانی خوب است؟ اگر بیشتر گیم بازی می کنید و استفاده اصلی شما گیم است این مدل مناسب شماست. با خرید یک لپ تاپ گیمینگ خیال تان راحت است که لپ تاپ شما از قدرت بالایی برخوردار است و می توانید از آن برای مدت ها استفاده کنید. اما اگر استفاده های بسیار ساده ای دارید اصلا خرید این مدل لپ تاپ را به شما پیشنهاد نمی کنم و بهتر است برای استفاده های ساده به سراغ لپ تاپ های اقتصادی بروید.

لپ تاپ های حرفه ای:

این مدل از لپ تاپ ها ویژگی لپ تاپ های اقتصادی و گیمینگ را باهم دارند و تقویت بیشتری شدند. این مدل دارای کارت گرافیک، cpu و ram بالایی می باشد که به واسطه همین قطعات قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد و برای کارهای برنامه نویسی، ادیت و مدل سازی و غیره می توانید از آن استفاده کنید. همچنین این مدل برای گیم نیز مناسب می باشد.

برای چه کسانی خوب است؟ اگر کارهای خاص و حرفه ای می کنید یا شغل تان با کامپیوتر و لپ تاپ است این مدل مناسب شماست. همچنین اگر بودجه خوبی دارید خرید لپ تاپ های حرفه ای خیال شما را راحت می کند چون برای انجام گیم، کارهای ساده و حرفه ای به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد.

این مدل لپ تاپ ها در بین تمام مدل ها از قیمت بسیار پایین تری برخوردار هستند و قدرت بسیار کمی دارند. بیشتر مناسب کارهای اداری هستند و برای استفاده های حرفه ای و گیم اصلا پیشنهاد نمی شود.

توصیه: اگر بودجه خوب یا متوسطی دارید بهتر است به سراغ لپ تاپ های اقتصادی بروید که از قدرت خوبی نیز برخوردار هستند.

حال که با دسته بندی لپ تاپ ها آشنا شدید نوبت به معرفی بهترین مدل لپ تاپ ها می رسد. ما در این لیست سعی کردیم تا در بازه های قیمتی مختلف پر فروش ترین لپ تاپ ها را برسی و تحلیل کنیم و بهترین آنها را به شما معرفی کنیم.

پر فروش ترین لپ تاپ های سال

در  ادامه ما به شما 10 تا از پر فروش ترین لپ تاپ ها را معرفی می کنیم. همچنین مشخصات هر لپ تاپ و برسی کوتاهی از آن نیز گفته شده است تا خیلی راحت تر بتوانید انتخاب کنید.

بهترین لپ تاپ در بازه قیمتی زیر 10 میلیون تومان

در این بازه قیمتی بیشتر لپ تاپ های اقتصادی و شرکتی موجود می باشد و لپ تاپ های گفته شده مناسب گیم و بازی نیستند. توان پردازشی مناسب و حافظه خوب و کیفیت بالا از ویژگی های این بازه قیمتی به حساب می آید. تنوع در این بازه زیاد است اما معمولا بیشتر آنها شبیه به هم هستند. دو برند لنوو و ایسوس در این دسته می درخشند و بهترین گزینه های موجود را روانه بازار کردند.

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook X543MA – A

لپ تاپ های ایسوس جز بهترین لپ تاپ ها در بازار به حساب می آیند که از محبوبیت بسیار خوبی در بین کاربران نیز برخوردار هستند. این مدل در ابعاد 251*272*381 میلی متر با ضخامت 27 میلی متری عرضه شده است که ضخامت آن نسبت به دیگر لپ تاپ ها کمی بالا می باشد که جز نکات منفی آن به حساب می آید. وزن 1.9 کیلوگرمی آن نیز به شما این امکان را می دهند تا هر جایی که خواستید آن را با خود ببرید.

پردازنده مرکزی این مدل  Intel Celeron 4000 و پردازشگر گرافیکی آن 500 Intel HD Graphics می باشد که برای کارهای عادی جوابگو می باشد و شما را با کندی رو به رو نمی کند. حافظه رم 4 گیگابایت نیز در این رنج قیمت بسیار طبیعی است و برای استفاده های عادی هیچ مشکلی به وجود نمی آورد. البته این مدل توانایی ارتقا رم و نصب حافظه SSD را دارا می باشد که یک ویژگی بسیار مثبت برای این لپ تاپ به حساب می آید.

حافظه این مدل 1 ترابایت می باشد که خیال شما را از بابت مشکل ذخیره اطلاعات و کمبود فضا راحت می کند. باتری آن نیز با توجه به سخت افزار پایین آن توانایی پاسخگویی تا 5 ساعت را دارای می باشد.

صفحه نمایشی 15.6 اینچی با وضوح 1080*1920 یکی از برگ های برنده این لپ تاپ به حساب می آید که تجربه ‌ی فیلم تماشا کردن را بسیار لذت بخش می کند.

ویژگی های مثبت:

  • صفحه نمایش بسیار عالی
  • مناسب برای کارهای روزمره
  • در استفاده های معمولا سرعت بسیار خوبی دارد.
  • وزن بسیار پایین
  • نمایشگر بسیار عالی
  • زیبا و شیک

ویژگی های منفی:

  • پردازنده ضعیف از ویژگی های بد آن به حساب می آید.
  • ضخامت بالا

نظر من: برای استفاده های عادی این لپ تاپ مناسب می باشد اما برای کارهای سنگین اصلا پیشنهاد نمی شود.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 330 – NXB

اگر قصد خرید بهترین مدل لپ تاپ در این بازه قیمتی را دارید لپ تاپ 15 اینچی لنوو قطعا بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه است. این لپ تاپ بر خلاف قیمت پایینش در این بازه قیمتی از مشخصات خوبی برخودار است و از لحاظ توان پردازشی و قدرت جز برترین ها می باشد.

این لپ تاپ را می توان یکی از بهترین ساخته های شرکت لنوو در این بازه قیمتی دانست. ابعاد این لپ تاپ 22.9*260*378 و وزن آن 2.2 کیلوگرم می باشد که این دو عامل باهم موجب راحتی در حمل لپ تاپ و طراحی ظریف آن شدند. شما می توانید خیلی راحت آن را با خود به هر جایی ببرید بدون اینکه خسته شوید. طراحی تنها مزیت این لپ تاپ به حساب نمی آید. سیستم و قطعات تشکیل دهنده دقیقا جایی است که می توان گفت: شرکت لنوو برتری خود را نشان داده است. پردازنده intel Celeron N4000 2.0GHz  باعث شده تا شما هنگام کار کردن با این لپ تاپ احساس روانی داشته باشید و با لگ و هنگ بسیار پایینی رو به رو باشید.

حافظه ram 8  گیگابایت دقیقا بزرگ ترین تفاوت این لپ تاپ با لپ تاپ های هم قیمت خود می باشد. در این بازه معمولا لپ تاپ ها به ram 4 مجهز هستند اما لنوو با استفاده از رم 8 باعث شده تا شما در کارهای اداری، عادی و وبگردی های خود از سرعت خوبی برخودار باشید و از کار کردن با لپ تاپ لذت ببرید. پردازنده گرافیکی این مدل intel uhd graphics 600 می باشد که برای کارهای عادی مناسب است اما برای بازی چندان گزینه مناسبی نیست. اگر قصد انجام بازی های مختلفی دارید قطعا این پردازنده گرافیکی نیاز شما را برطرف نمی کند.

صفحه نمایش این مدل 15.6 اینچ TFT LED backlit LCD می باشد که نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک می باشد. همچنین دقت 768*1366 موجب شده است تا هنگام استفاده از لپ تاپ تصاویر را با کیفیت خوبی تماشا کنید و چشم تان خسته نشود.

تمام پورت های این محصول بر روی لبه راست لپ تاپ قرار گرفته است که این پورت ها شامل یک پورت HDMI، یک پورت LAN، یک USB 3.0 و جک 3.5 میلی‌ متری می باشد. تعداد پورت USB پایین آن شاید کمی برای شما مشکل ساز باشد.

فضای هارد دیسک یک ترابایتی باعث می شود تا که ذخیره اطلاعات به هیچ مشکلی بر نخورید. همچنین با توجه به این قطعات و سخت افزار های متوسط به پایین برقی مصرف این لپ تاپ بسیار پایین می باشد و باتری آن می تواند تا 5 ساعت جوابگوی باشد که یکی از مزیت های این لپ تاپ به حساب می آید.

ویژگی های مثبت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • کیبور با کیفیت
  • رم بالا
  • وزن پایین
  • گرافیک خوب
  • شارژ دهی مناسب

ویژگی های منفی:

  • کمبود پورت USB
  • ضعیف بودن پردازنده آن
  • وضوح پایین نمایشگر

نظر من: به طور کلی این لپ تاپ جز بهترین مدل لپ تاپ زیر 10 میلیون تومان به حساب می آید که برای استفاده های عادی مناسب می باشد و مناسب گیم و کارهای حرفه ای به هیچ عنوان نمی باشد.

برسی این بازه ی قیمتی:

اگر قصد خرید لپ تاپ دارید این گزینه ها می توانند خوب باشند اما به علت پردازنده پایین آنها به شخصه پیشنهاد می کنم که کمی هزینه بیشتری کنید و مدلی با پردازنده بالا تری بخرید تا بعد ها به مشکلی بر نخورید. در بین این دو، لپ تاپ ایسوس از صفحه نمایش بهتری برخودار است اما لپ تاپ لنوو از رم بالای تری برخوردار است و مابقی ویژگی های آنها تقریبا شبیه به هم هستند.

بهترین لپ تاپ در بازه قیمتی زیر 20 میلیون تومان

در این بازه قیمتی می توان لپ تاپ های بسیار بهتری پیدا کرد که برای کاربرد های معمولی و نیمه حرفه ای مناسب هستند اما برای گیم بهترین گزینه موجود نیستند.

در این رنج نیز باز ایسوس و لنوو می درخشند و بهترین کالا های موجود را روانه بازار کردند.

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل M509DJ-X

اگر در این رنج قصد هزینه بیشتر دارید قطعا این لپ تاپ بهترین لپ تاپ پرفروش در این بازه می باشد که از کیفیت و سخت افزار بسیار خوبی نیز برخوردار است.

این مدل در ابعاد 360.2*234*22.9 میلی متر با وزن 1.8 کیلوگرم عرضه شده است که به آن زیبایی خاصی افزوده است و وزن پایین باعث جا به جایی راحت آن شده است.

پردازنده مرکزی این مدل AMD Ryzen 3 3200U مجهز به 4 مگابایت حافظه کش و حافظه رم آن نیز 8 گیگابایت ddr4 می باشد که باعث سرعت فوق العاده این لپ تاپ شده است و عملا شما در هنگام کار کردن با آن به نسبت بقیه گزینه های موجود با کندی کمتری رو به رو هستید. پردازنده گرافیکی آن نیز NVIDIA MX230 GDDR5 2GB می باشد که باعث شده تا این لپ تاپ برای کارهای نیمه حرفه ای و بازی های متوسط نیز گزینه مناسبی باشد.

صفحه نمایش این مدل 1080*1920 می باشد که کیفیت خارق العاده ای دارد و حافظه آن یک ترابایت می باشد که مشکل کمبود حافظه را برطرف کرده است.

ویژگی مثبت:

  • رم 8
  • پردازنده گرافیکی خوب مناسب برای بازی
  • پردازنده مرکزی متوسط با سرعت خوب
  • صفحه نمایش فوق العاده
  • سرعت بالا
  • کیبورد با کیفیت
  • وزن سبک

ویژگی منفی:

  • در این مدل من ویژگی منفی ای ندیدم.

نظر من: این لپ تاپ برای کارهای عادی بهترین گزینه می باشد و برای گیم و کارهای نیمه حرفه ای نیز بسیار مناسب است. اگر بودجه خوبی دارید حتما این گزینه را به شما پیشنهاد می کنم. بی شک یکی از بهترین مدل لپ تاپ در این بازه همین لپ تاپ ایسوس می باشد.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل V145 81MT0034IH -B

این لپ تاپ بهترین گزینه برای افرادی است که از گزینه های زیر 10 میلیون تومان نا امید شدند و بودجه زیادی نیز ندارند. این لپ تاپ لنوو از سخت افزار بسیار خوبی بهرمند می باشد که در در رنج قیمت خود بسیار گزینه مناسب برای افرادی که بودجه کمی دارند می باشد.

پردازنده مرکزی آن AMD Bristol ridge a6-9225  و رم آن 8 گیگابایت ddr4 و پردازنده گرافیکی آن AMD Radeon r4 graphics 512mb می باشد که همه اینها در کنار هم موجب سرعت متوسط و عملکرد خوب آن شده است. این محصول برای کارهای روزمره مناسب می باشد و اگر از سرعت گزینه های زیر 10 میلیون راضی نیستید و بودجه زیادی نیز ندارید بهترین گزینه همین لپ تاپ لنوو می باشد.

ویژگی مثبت:

  • عملکرد خوب
  • رم 8
  • دارای انواع پورت های مختلف
  • کیفیت صدا خوب
  • قیمت مقرون به صرفه

ویژگی منفی:

  • صفحه نمایش با وضوح پایین
  • زود تمام شدن باتری

نظر من: این لپ تاپ برای کارهای معمولی و بازی های سبک گزینه مناسبی به حساب می آید. اما اگر می خواهید کارهای سنگین تری بکنید و خیالتان راحت تر باشد کمی هزینه بیشتری بکنید.

برسی این بازه قیمتی: اگر از لپ تاپ های زیر 10 میلیون راضی نیستید و یک گزینه بهتر با بودجه پایین می خواهید لپ تاپ لنوو مناسب است. ولی اگر بودجه مناسب تری دارید و یک لپ تاپی می خواهید که قدرت خوبی داشته باشد لپ تاپ ایسوس بهترین گزینه است.

بهترین مدل لپ تاپ در بازه قیمتی بالای 20 میلیون تومان

در بازه بالای 20 میلیون تومان رقابت بسیار سخت می شود و تمام گزینه ها بهترین هستند. همه گزینه های موجود از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند و از تمام برند ها می توان گزینه های محبوبی را مشاهده کرد.

لپ تاپ 15 اینچی ایسر مدل Nitro 5 an515-55-53AG

این لپ تاپ در ابعاد 30*254*365 میلی متر و وزن 2.5 کیلوگرم تولید شده است که با توجه به سخت افزار های آن طبیعی است. پردازنده مرکزی این مدل intel core i5-10300h و حافظه رم آن 8 گیگابایت ddr4 می باشد. این دو باهم موجب قدرت پردازشی  و سرعت فوق العاده این لپ تاپ شدند. همچنین پردازنده گرافیکی این مدل Nvidia geforce gtx 1650 4GB می باشد که توانایی اجرای بسیار از بازی های سنگین را دارا می باشد.

حافظه داخلی این لپ تاپ 256 گیگابایت ssd می باشد که موجب افزایش سرعت در ویندوز شده است. باتری این لپ تاپ نیز می تواند تا 8 ساعت پاسخگوی شما باشد.

ویژگی مثبت:

  • کیفیت صدا عالی
  • هارد ssd و سرعت فوق العاده
  • کارت گرافیک فوق العاده قوی
  • توان اجرای اکثر بازی های سنگین با کیفیت بالا
  • مناسب برای کارهای پردازشی
  • طراحی شیک

ویژگی منفی:

  • حافظه کم
  • کیبور آن حروف فارسی ندارد.
  • روی بدنه آن لک باقی می ماند

نظر من: این مدل دارای کارت گرافیک، رم و پردازنده فوق العاده ای می باشد و برای بازی و ادیت و.. گزینه بسیار مناسبی می باشد. حافظه ssd آن موجب افزایش سرعت شده است اما باعث ایجاد مشکل کمبود حافظه شده است.

 

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad L3 – 15IML05

این لپ تاپ دارای پردازنده مرکزی intel core i7 10510u می باشد که در کنار رم 8 گیگابایت ddr4 موجب سرعت فوق العاده و توان پردازشی عجیب و غریب این لپ تاپ شده است. پردازنده گرافیکی این مدل نیز nvidia geforce mx130 gddr5 2gb می باشد که برای بازی گزینه مناسبی می باشد اما در این رنج یک نقطه ضعف به حساب می آید.

ویژگی مثبت:

  • کیفیت تصویر خوب
  • کارت گرافیک متوسط
  • کیبور خوب و نرم
  • cpu قوی
  • رم مناسب برای گیم و کارهای گرافیکی
  • صدای فن بسیار کم

ویژگی منفی:

  • تعداد پورت کم
  • نصب سخت درایورها

نظر من:  این مدل از لحاظ قدرت پردازشی و سرعت به علت cpu و رم بالا از بسیاری از گزینه های موجود سر تر می باشد.  اما کارت گرافیک آن با اینکه قوی می باشد ولی گزینه های بسیار بهتری در این رنج قیمت وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد.(البته توجه کنید که اصلا کارت گرافیک آن ضعیف نیست)

لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Pro MXK32 2020

لپ تاپ های اپل طرفداران خاص خودش را دارد و برای بازی کردن اصلا مناسب نمی باشد. لپ تاپ های اپل از دسته لپ تاپ های حرفه ای و تخصصی به حساب می آید که برای کارهای ادیت و گرافیکی عالی می باشند. پردازنده این مدل intel core i5 quad-core 8th generation 8257u می باشد که سرعت خوبی دارد. همچنین رم آن نیز 8 گیگابایت ddr3 و پردازنده گرافیکی آن نیز intel iris plus 645 می باشد. شاید این مشخصات شما را نا امید کند اما نقطه قوت این لپ تاپ در صفحه نمایش 1600*2560 و SSD 256 گیگابایت می باشد. وزن این مدل نیز 1.4 کیلوگرم می باشد که بسیار سبک می باشد.

ویژگی مثبت:

  • داشتن هارد ssd
  • پردازنده متوسط
  • وزن بسیار کم
  • سیستم عامل اپل
  • صفحه نمایش فوق العاده

ویژگی منفی:

  • قدرت پردازشی و گرافیکی پایین
  • مشکل داغ کردن

نظر من: در بین لپ تاپ های اپل این مدل بهترین گزینه در این رنج می باشد اما در بین تمام لپ تاپ ها گزینه های بسیار بهتری وجود دارد.

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل VivoBook S431FL – AM255

شاید در این رنج قیمت یکی از بهترین لپ تاپ هایی که بتوانید پیدا کنید همین لپ تاپ ایسوس باشد. این مدل دارای پردازنده intel core i7 8565u و رم 16 گیگابایت ddr3 و پردازنده گرافیکی Nvidia mx250 2GB  می باشد که برای بازی و کارهای حرفه ای و نیم حرفه ای بسیار گزینه مناسبی می باشد. وزن 1.8 کیلوگرمی و ضخامت پایین نیز به ویژگی های آن اضافه کنید. همچنین این لپ تاپ مجهز به یک SSD 512 گیگابایت می باشد. شاید در مشخصات همه چیز خوب باشد اما پردازنده با کشش پایین و رم DRR3 کمی انتخاب را سخت می کند.

نقاط قوت:

  • هارد ssd 512 گیگابایت
  • ضخامت پایین
  • وزن مناسب
  • پردازنده گرافیکی متوسط

نقاط ضعف:

  • cpu با کشش پایین
  • رم های ddr 3

برسی این بازه قیمتی: لپ تاپ اپل برای طرفداران اپل عالی می باشد و لپ تاپ ایسر و لنوو نیز دو گزینه عالی برای گیم و کارهای حرفه ای هستند. هر سه گزینه موجود عالی هستند و نمی توان خیلی به آنها ایراد گرفت بهتر است ببینید دقیقا خودتان چه چیزی می خواهید و استفاده شما چیست؟

دو تا از بهترین مدل لپ تاپ برای هر کاری

حالا به شما دو مدلی را معرفی میکنم که جز بهترین مدل لپ تاپ می باشند و عملا برای هر کاری مناسب هستند.

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل ZenBook Duo UX481FLC – AP

پردازنده مرکزی intel core i7 10510u  سرعت پردازش بسیار بالایی دارد و دیگر خبری از کندی و هنگ کردن نیست. پردازنده گرافیکی این مدل نیز Nvidia mx250 gddr5 می باشد که این لپ تاپ را مناسب پردازش بازی های سنگین کرده است. رم آن 16 گیگابایت می باشد اما ddr3  بودن آن می تواند کمی مشکل ساز باشد. حافظه داخلی آن نیز یک ترابایت ssd می باشد.

قطعا لپ تاپی با این مشخصات برای بسیاری از کارهای پردازشی و گیمینگ مناسب می باشد و شما از تا سالها از شر خرید لپ تاپ جدید و هنگ کردن و کند شدن راحت می کند.

این مدل دارای دو عدد مانیتور می باشد که یکی از آنها لمسی می باشد و برای کارهای گرافیکی و ادیت گزینه بسیار مناسبی است. قطعا افرادی که کارشان حرفه ای است از کار کردن با این لپ تاپ بسیار لذت می برند.

ویژگی مثبت:

  • هارد ssd یک ترابایت
  • پردازنده بسیار قوی
  • کارت گرافیک قوی
  • نمایشگر عالی
  • دو عدد نمایشگر که در بین لپ تاپ ها کم نظیر است

ویژگی منفی:

  • رم ddr3

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G512LI – B

پردازنده مرکزی intel core i7 10750h و حافظه 32 گیگابایت ddr4 و پردازنده گرافیکی nvidia geforce gtx 1650ti 4GB خودشان نشان دهنده قدرت فوق العاده این لپ تاپ هستند.

حافظه 1 ترابایت SSD و دقت صفحه نمایش 1080*1920 جز ویژگی های دیگر این لپ تاپ به حساب می آید. از این لپ تاپ نمی توان ایرادی گرفت و برای هر استفاده ای مناسب می باشد.

ویژگی مثبت:

  • رم بالا
  • رم ddr4
  • سی پی یو بسیار قوی
  • کارت گرافیک فوق العاده
  • توان پردازش بسیاری از بازی های سنگین
  • مناسب برای رندرگیری و ادیت
  • هارد 1 ترابایت ssd
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • زیبایی فوق العاده

نکاتی که در هنگام خرید یک لپ تاپ مارک خوب باید به آن توجه کنید:

ما تا به اینجا به معرفی بهترین لپ تاپ های پر فروش پرداختیم و برسی کوتاهی از آنها کردیم. حالا می خواهیم به معرفی عواملی بپردازیم که بهتر است هنگام خرید آنها را در نظر بگیرید تا بعدها از خرید خود پشیمان نشوید.

  • سیستم عامل:

سیستم عامل معمولا بین اپل و سایر (ویندوز) تقسیم می شود. اگر طرفدار اپل هستید و زیاد اهل بازی نیستید اپل برای شما مناسب است اما اگر گیم برایتان مهم است و خیلی طرفدار و فن اپل نیستید سیستم عامل های دیگر گزینه های بسیار بهتری هستند.

  • حافظه رم:

حافظه رم در لپ تاپ ها به دو دسته DDR3 و DDR4 تقسیم می شود که حافظه های DDR4 از سرعت بسیار بالاتری برخودار هستند و گزینه های بسیار بهتری هستند. همچنین معمولا لپ تاپ ها به رم 4 یا 8 یا 16 مجهز هستند. رم 4 برای استفاده عالی و رم 8 برای استفاده گیم و نیمه حرفه ای و رم 16 برای استفاده های گیمینگ و حرفه ای بسیار تخصصی مناسب می باشد.

  • CPU:

به طور خیلی خلاصه پردازنده های core i7 , i9 جز بهترین ها هستند و بهتر است در این سری به دنبال گزینه هایی باشید که در مدل آنها عدد 10 وجود دارد. پردازنده های i5 نیز قدرت بسیار زیادی دارند و با بسیاری از پردازنده های i7 نیز رقابت می کنند. پردازنده های اینتل core i3 نیز جز پردازنده های رده پایین به حساب می آید و برای کارهای عادی مناسب است. پردازنده های پنتیوم و سلرون جز کند ترین پردازنده های هستند که خرید آن پیشنهاد نمی شود. مدل بعدی amd ryzen 4000 می باشد که قدرتی در حد i5 , i7 دارد. اگر قصد دارید تا بین گزینه های مختلف بهترین مدل لپ تاپ ها را بیابید حتما به CPU توجه کنید.

  • پردازنده گرافیکی:

کارت گرافیک ها به دو نوع اشتراکی و اختصاصی تقسیم بندی می شوند. خیلی ساده کارت گرافیک های اشتراکی حافظه اختصاصی به خود ندارند و برای کاربران عادی مناسب است و اصلا برای گیم مناسب نیست. کارت گرافیک های اختصاصی نیز با توجه به مدل و حافظه تقسیم بندی می شوند. حافظه اختصاصی 1 گیگابایت برای انجام بازی های ساده و کارهای پردازشی معمولی و حافظه 2 گیگابایت برای کارهای تخصصی تر و انجام بازی های متوسط به بالا و کار گرافیک های 2 گیگابایت به بالا برای انجام بازی های سنگین و کارهای حرفه ای مناسب می باشد.

مدل کارت گرافیک نیز بسیار مهم است. کارت گرافیک 710 ضعیف تر از کارت گرافیگ 730 است و کارت گرافیک 1080 قوی تر از کارت گرافیک 1030 می باشد. در کارت گرافیک های انویدیا دو عدد آخر میزان قدرت و عدد اول نشان دهنده جدید تر بودن است. برای مثال کارت گرافیک 1030 از 750 جدید تر است اما قدرت پردازشی آنها شبیه به هم است.

  • حافظه داخلی:

حافظه های داخلی به ssd و hdd تقسیم بندی می شوند. حافظه های ssd سرعت بسیار بالایی دارند اما میزان حافظه آنها بسیار کم است اما حافظه های hdd کند تر هستند ولی فضای بیشتری دارند.

  • صفحه نمایش:

در صفحه نمایش ها اندازه و رزولوشن مهم است. اندازه  ها در 14 اینچ، 15 اینچ و… تقسیم بندی می شوند که حدود 15 اینچ مناسب می باشد و این موضوع سلیقه ای است. اما رزولوشن به شما کیفیت تصویر بالاتری می دهد. هرچه رزولوشن بالاتر باشد کیفیت تصویر نیز بالا تر است.

  • دکتر وینکل